Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PHP verstuurde mails

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 12 Apr 2009, 20:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan je zien welke mails er allemaal verstuurd zijn met de PHP mail() functie?
En zo ja: Hoe?

Kosty
Geplaatst op: 12 Apr 2009, 20:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan zelf een mail functie maken met alle parameters voor een normale mail() maar dan zet je er log functie bij (Schrijf alle data naar DB ofzo, of maak gewoon een entry)

Of bedoel je ook buiten je "eigen" scripts ?

Saven
admin
Geplaatst op: 12 Apr 2009, 23:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

kan niet zomaar. moet je je eigen functie schrijven die het logt

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 12 Apr 2009, 23:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

kan niet zomaar. moet je je eigen functie schrijven die het logt

mja die heb ik dus (nog) niet, maar kan me voorstellen dat er toch logs worden bijgehouden om bijv. te bewijzen dat iemand spam verstuurd ofzo .

[Laatst bewerkt door sandr op zondag 12 april 2009, om 23:29]
Kosty
Geplaatst op: 13 Apr 2009, 00:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
mja die heb ik dus (nog) niet, maar kan me voorstellen dat er toch logs worden bijgehouden om bijv. te bewijzen dat iemand spam verstuurd ofzo .

Apache / de mailservice heeft vast wel logs voor uitgaande mail, maar gewoon met een scriptje kan je daar niet aan - die logs zijn ook niet alleen wat jij zoekt, alles staat erin...

Als je zelf de Apache/mail service hebt lopen kan je even kijken in de log map, anders ga je gewoon een log functie moeten schrijven (10 seconden werk ?)

[Laatst bewerkt door Kosty op maandag 13 april 2009, om 00:37]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 13 Apr 2009, 00:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Als je zelf de Apache/mail service hebt lopen kan je even kijken in de log map, anders ga je gewoon een log functie moeten schrijven (10 seconden werk ?)

Maar als ik nu een logscript maak weet ik nog niet of een mail in het verleden wel verstuurd is .
Verder heeft plesk bij mij geen logs van mail alleen een heleboel verschillende acceslogs, errorslogs en xferlogs.

[Laatst bewerkt door sandr op maandag 13 april 2009, om 00:49]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login