Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Help mij met html

Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 11:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, daar heb je niets aan. Dingen die je nodig hebt:

(X)HTML
JavaScript/AJAX (eventueel een Library als jQuery of de betere PrototypeJS)
PHP
Een .txt bestand

Klaar, simpel.

Kosty
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 12:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

Nee, daar heb je niets aan. Dingen die je nodig hebt:

(X)HTML
JavaScript/AJAX (eventueel een Library als jQuery of de betere PrototypeJS)
PHP & MySQL
Een .txt bestand

Klaar, simpel.

Dat kan allemaal gewoon via de DB en PHP kan zelf het bestand aanmaken. Overigens heb je geen opmaak nodig om een script te laten werken.

Ga ook niet stoer doen met AJAX als je al je basic PHP niet kan

[Laatst bewerkt door Kosty op zaterdag 8 augustus 2009, om 13:36]
Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 13:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty; stfu

Ik ben een webdeveloper, dus kan écht wel wat met PHP heur

Overigens, zijn omschrijving is bout. Wilt hij realtime dat dat bestand word geupdate? Dan heb je toch echt AJAX nodig

**Edit: Hij heeft het zelf over een .txt bestand. Als hij dat zo graag wilt, waarom niet? Tuurlijk, SQL database zou veel beter zijn (waarom trouwens persé MySQL en niet MSSQL of pgSQL?)

[Laatst bewerkt door Destruct op zaterdag 8 augustus 2009, om 13:51]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 15:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Realtime kan niet met ajax hoor, het enige wat er enigzins bij in de buurt komt is elke tiende seconde updaten. Er zijn wel andere methodes die beweren realtime te werken, maar deze zijn bij mijn weten nog in ontwikkeling en werken een stuk trager dan met ajax iedere tiende seconden updaten, bovendien werkt dat een stuk makkelijker, het kost echter wel weer meer dataverkeer.

Kosty
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 17:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

Kosty; stfu

Ik ben een webdeveloper, dus kan écht wel wat met PHP heur

Overigens, zijn omschrijving is bout. Wilt hij realtime dat dat bestand word geupdate? Dan heb je toch echt AJAX nodig

**Edit: Hij heeft het zelf over een .txt bestand. Als hij dat zo graag wilt, waarom niet? Tuurlijk, SQL database zou veel beter zijn (waarom trouwens persé MySQL en niet MSSQL of pgSQL?)

Doe niet stoer, en dit keer zeg ik dat tegen jou.
Ik m'n vorig bericht was dat dus tegen Leone : Hij zou niet stoer moeten doen met AJAX als hij geen PHP kon.

Quote :
"dus ik bedoel, dat je dan een tekst bestand hebt, en dat je die dan niet ziet op de site maar dat deze dan ergens in de database staat".

Aka zijn 'tekstbestand' is gewoon tekst, daarom geen .txt bestand (Hij geeft zelf aan "ergens in de database" dus waarom moeilijk doen met bestanden ?).

Het moet niet realtime, men moet eerst op een knop klikken.
Waarom MySQL ? ZOEK ME EENS EEN (gratis, mensen van Leone's niveau gaan niet betalen voor een host) HOST WAAROP JE MSSQL / POSTGRE SQL DBs KRIJGT ?
En zeg nu zelf : Waarom niet ? Moeilijk doen !

Ha ! EN NU WEG JIJ.

Als jij echt een webdeveloper bent suck je zwaar @ je job, kom op - data uit een tekstbox opslaan in een .txt bestand ? Jeez, dat doe je enkel als het niet anders kan.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 18:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Als jij echt een webdeveloper bent suck je zwaar @ je job, kom op - data uit een tekstbox opslaan in een .txt bestand ? Jeez, dat doe je enkel als het niet anders kan.

Je vergeet dat hij dacht dat je met ajax dingen realtime kunt doen, wat dus duidelijk niet het geval is.

Kosty
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Je vergeet dat hij dacht dat je met ajax dingen realtime kunt doen, wat dus duidelijk niet het geval is.

Ok, dat kon inderdaad wel - maar dan nog doe je het beter met een DB hoor...

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 19:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Ok, dat kon inderdaad wel - maar dan nog doe je het beter met een DB hoor...


Werken met bestanden is idd zwaar kut tov. een database.

Leone
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 19:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]
Ik m'n vorig bericht was dat dus tegen Leone : Hij zou niet stoer moeten doen met AJAX als hij geen PHP kon.

Ik heb het woord AJAX nooit in me mond gehad.

Kosty schreef:

Aka zijn 'tekstbestand' is gewoon tekst, daarom geen .txt bestand (Hij geeft zelf aan "ergens in de database" dus waarom moeilijk doen met bestanden ?).

Als jij het zegt zal het wel zo zijn, ik heb daar geen verstand van. wat ik wel weet is dat het iig. simpel is om te doen, en er niet veel voor nodig is.. alleen ik kan het niet.

Kosty schreef:

Het moet niet realtime, men moet eerst op een knop klikken.
Waarom MySQL ? ZOEK ME EENS EEN (gratis, mensen van Leone's niveau gaan niet betalen voor een host) HOST WAAROP JE MSSQL / POSTGRE SQL DBs KRIJGT ?
En zeg nu zelf : Waarom niet ? Moeilijk doen !

Mijn niveau is anders best wel hoog hoor,
Ik weet wat het verschil is tussen HTML en XHTML
Dat nivea is toch niet zo laag

Bovendien heb ik al meerdere applicaties in VB 2008 geschreven

En als je mijn kwaliteitsposts bedoeld, ja eerhm
Daar weet ik zo effe geen voorbeeld van

Kosty
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 21:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leone schreef:

[...]
Ik heb het woord AJAX nooit in me mond gehad.

[...]
Als jij het zegt zal het wel zo zijn, ik heb daar geen verstand van. wat ik wel weet is dat het iig. simpel is om te doen, en er niet veel voor nodig is.. alleen ik kan het niet.

[...]

Mijn niveau is anders best wel hoog hoor,
Ik weet wat het verschil is tussen HTML en XHTML
Dat nivea is toch niet zo laag

Bovendien heb ik al meerdere applicaties in VB 2008 geschreven

En als je mijn kwaliteitsposts bedoeld, ja eerhm
Daar weet ik zo effe geen voorbeeld van

Ik bedoel met je "nivea" () dat je iets met PHP wilt doen, maar je dus nog beginner bent - om een beetje te oefenen hoef je niet te betalen dus ik ga er van uit dat je dat niet doet....

En damn dat stuk over AJAX heb ik echt verkeerd geschreven dus

Nog even anders gezegd : "Leone kan niets aanvangen met AJAX omdat hij nog niet vaardig genoeg is met PHP, daarom is het nogal loos om te suggereren dat hij het nodig heeft terwijl het ook anders kan".
Volgende keer laat ik zo'n dingen achterwege, niemand snapt dat blijkbaar....

[Laatst bewerkt door Kosty op zaterdag 8 augustus 2009, om 21:08]
Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 22:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Doe niet stoer, en dit keer zeg ik dat tegen jou.
Ik m'n vorig bericht was dat dus tegen Leone : Hij zou niet stoer moeten doen met AJAX als hij geen PHP kon.

Quote :
"dus ik bedoel, dat je dan een tekst bestand hebt, en dat je die dan niet ziet op de site maar dat deze dan ergens in de database staat".

Aka zijn 'tekstbestand' is gewoon tekst, daarom geen .txt bestand (Hij geeft zelf aan "ergens in de database" dus waarom moeilijk doen met bestanden ?).

Het moet niet realtime, men moet eerst op een knop klikken.
Waarom MySQL ? ZOEK ME EENS EEN (gratis, mensen van Leone's niveau gaan niet betalen voor een host) HOST WAAROP JE MSSQL / POSTGRE SQL DBs KRIJGT ?
En zeg nu zelf : Waarom niet ? Moeilijk doen !

Ha ! EN NU WEG JIJ.
[Afbeelding]

Als jij echt een webdeveloper bent suck je zwaar @ je job, kom op - data uit een tekstbox opslaan in een .txt bestand ? Jeez, dat doe je enkel als het niet anders kan.

Hm, zal hier toch maar op reageren. Ten eerste; over dat fucking tekstbestandje; ik dacht dat hij dat wilde. Natuurlijk sla je (normaal gesproken dan, uitzonderingen daargelaten) shit op in een database.

Ten tweede; een fatsoenlijke hoster bied meerdere databases aan. MSSQL is inderdaad als je enkel windows host gebruikt (lol ) en dat heb ik inderdaad niet. Maar pgSQL bijvoorbeeld, wél. Wellicht dat dat komt omdat ik mijn eigen (dedicated) server heb en niet op shared/virtual shit zit. Ik hoef geen crappy host.

Als het inderdaad enkel op een knopje drukken is, heb je geen AJAX nodig nee.

Nogmaals; ik heb maar half gelezen. Die knuppel van een TS had gewoon duidelijker zijn verhaal moeten plaatsen.

Als je trouwens al geen HTML kan, zou je PHP niet eens mogen aanraken naar mijn idee. HTML is zo verschrikkelijk basis...

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 22:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

Hm, zal hier toch maar op reageren. Ten eerste; over dat fucking tekstbestandje; ik dacht dat hij dat wilde. Natuurlijk sla je (normaal gesproken dan, uitzonderingen daargelaten) shit op in een database.

Dat verandert de zaak
Destruct schreef:

Ten tweede; een fatsoenlijke hoster bied meerdere databases aan. MSSQL is inderdaad als je enkel windows host gebruikt (lol ) en dat heb ik inderdaad niet. Maar pgSQL bijvoorbeeld, wél. Wellicht dat dat komt omdat ik mijn eigen (dedicated) server heb en niet op shared/virtual shit zit. Ik hoef geen crappy host.

Als het inderdaad enkel op een knopje drukken is, heb je geen AJAX nodig nee.


Moet ik je gelijk in geven
Destruct schreef:

Nogmaals; ik heb maar half gelezen. Die knuppel van een TS had gewoon duidelijker zijn verhaal moeten plaatsen.

Verklaart een hoop en kan ik me in vinden.
Destruct schreef:

Als je trouwens al geen HTML kan, zou je PHP niet eens mogen aanraken naar mijn idee. HTML is zo verschrikkelijk basis...

Klopt ergens ook wel.

Ok mss zat mijn eerste indruk ernaast.

Kosty
Geplaatst op: 08 Aug 2009, 23:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

[...]

Hm, zal hier toch maar op reageren. Ten eerste; over dat fucking tekstbestandje; ik dacht dat hij dat wilde. Natuurlijk sla je (normaal gesproken dan, uitzonderingen daargelaten) shit op in een database.

Ten tweede; een fatsoenlijke hoster bied meerdere databases aan. MSSQL is inderdaad als je enkel windows host gebruikt (lol ) en dat heb ik inderdaad niet. Maar pgSQL bijvoorbeeld, wél. Wellicht dat dat komt omdat ik mijn eigen (dedicated) server heb en niet op shared/virtual shit zit. Ik hoef geen crappy host.

Als het inderdaad enkel op een knopje drukken is, heb je geen AJAX nodig nee.

Nogmaals; ik heb maar half gelezen. Die knuppel van een TS had gewoon duidelijker zijn verhaal moeten plaatsen.

Als je trouwens al geen HTML kan, zou je PHP niet eens mogen aanraken naar mijn idee. HTML is zo verschrikkelijk basis...

Je hebt helemaal gelijk, zijn omschrijving was helemaal verkeerd en onduidelijk. Net als mijn stukje over dat met AJAX.

Ik heb alleen maar gereageerd om dat "Kosty stfu" en je "ik ben een webdeveloper"...

Leone
Geplaatst op: 09 Aug 2009, 00:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En nu zijn jullie allemaal weer vriendjes, en ben ik de noob die geen goede uitleg kan geven, daar zijn jullie het allemaal over eens,
oke, mijn beginpost was crapy maar daar na heb ik een duidelijkere weggezet.
die gewoon goed te begrijpen was. met natuurlijk hier en daar een verkeerde term maar dat komt omdat ik niks van PHP weet, en dus ook niet alle juiste termen,

en nog over 1 ding, ik kan hartstikke goed (X)HTML dus wie dat beweert dat ik dat niet kan, naja laat ik hier maar stoppen.

en ja mijn posts zijn kwaliteit want ze vermaken menig mens telkens weer.

Kosty
Geplaatst op: 09 Aug 2009, 01:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ok, begin met het maken van een mooi formulier !
Dus, velden en knopjes.

Maak ook een pagina met waar de tekst moet komen, en geef een beetje uitleg over hoe en waar welke tekst moet komen.

Als het duidelijk genoeg is, doe ik de rest. Goed ? Begin maar !

Leone
Geplaatst op: 09 Aug 2009, 01:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Ok, begin met het maken van een mooi formulier !
Dus, velden en knopjes.

Maak ook een pagina met waar de tekst moet komen, en geef een beetje uitleg over hoe en waar welke tekst moet komen.

Als het duidelijk genoeg is, doe ik de rest. Goed ? Begin maar !

Je bent de beste, ik begin meteen.

Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 09 Aug 2009, 11:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@kosty & sandr: np

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login