Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwe computer

Tom
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 13:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen. Het budget is ten hoogste € 900. De computer moet vooral geschikt zijn voor downloaden, internet, school, HD materiaal kijken, en af en toe games. Hierbij denk ik aan Nfs shift, dus niet echt zo'n zware games. De computer moet zeer stil zijn, aangezien hij in de woonkamer staat. Ook moet hij modern en snel zijn, dus ik bedoel, hij moet toch wel +- 5 jaar meekunnen.

Zelf kan ik wel een computer samenstellen denk ik. Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik ken wel alle onderdelen, waarvoor ze dienen, en waar ze in moeten. Heb ook al verschillende keren computers uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken, en wat onderdelen vervangen. Dus ik denk wel dat ik nu klaar ben om zelf een pc te bouwen. Wel heb ik de indruk als ik hem zelf samenstel dat hij duur uitvalt.

Mijn vraag is: wat is het voordeligste/beste. Zou ik een computer kopen op [url]www.dell.be[/url] waar toch wel mooie computers staan voor een aanvaardbare prijs. Hierbij denk ik aan Xps serie. Of zou ik zelf een computer samen stellen in deze aard. Klik..

Dus nu mijn feitelijke vraag: Kan iemand mij een computer geven op de site van Dell die aan mijn eisen voldoen. Of denken jullie dat ik er beter zelf een kan samenstellen.

Groeten Tom

Saven
admin
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 16:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een eigen computer samen stellen op bijv. Alternate.nl is echt easy Ik zal je dat eerder aanraden omdat het veel goedkoper is, desnoods even iemand erbij halen die er wat meer van weet, maar dat is waarschijnlijk niet nodig. Zo makkelijk is het gewoon

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 16:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik denk, dat als je zelf precies weet waarvoor je je computer wilt gaan gebruiken, het handig is als je hem zelf samenstelt. Je kan dan namelijk van bepaalde onderdelen een prijs betalen wat je ook daadwerkelijk wilt/gebruikt .

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 16:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Eigenlijk vind ik dit topic wel interessant aangezien ik zelf ook een nieuwe computer moet . Ik ben geen retard ofzo Maar kben niet zo thuis in die business (in de zin van, welke van de 1000 processors zijn geschikt, past die graka wel op dat mobo, blabla).

Paul
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 16:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een nieuwe PC met een core i5 en HD5850 die stil is lijkt mij het beste. De HD5850 verbruikt idle bijna niks, en aangezien je niet heel vaak spelletjes gaat spelen is het een prima optie, want je bespaart geld op de energierekening(en niet zo'n beetje ook, als je in gedachten houdt dat dit een allround PC moet worden). Je moet natuurlijk wel eentje nemen die een betere en stillere koeler heeft.

Tom
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 19:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maar is het mogelijk om een computer zelf te maken en deze goedkoper te houden dan hij daadwerkelijk in de winkel is. Ik denk hierbij aan: op de dell site staan een computer met Core I7 voor rond de 900€. Ik zie mij nog geen systeem samenstellen met een Core I7 die onder de 900€ kan blijven.

Kosty
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 19:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die i7's bij Dell hebben dan een zwakkere GPU aan boord, wat dus minder geschikt is om te gamen. Die i7 wordt enkel volledig benut dan als je multitaskt - maar dan serieus zware programma's hé.

De balans CPU/GPU is belangrijker om te gaan gamen, daarom is het misschien slimmer om voor een i5 te kiezen icm met een 5770 of inderdaad 5850

[Laatst bewerkt door Kosty op zondag 15 november 2009, om 19:30]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 19:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Maar is het mogelijk om een computer zelf te maken en deze goedkoper te houden dan hij daadwerkelijk in de winkel is. Ik denk hierbij aan: op de dell site staan een computer met Core I7 voor rond de 900€. Ik zie mij nog geen systeem samenstellen met een Core I7 die onder de 900€ kan blijven.

Ikzelf moet ook nodig een nieuwe computer, en heb dit gezien:

Moederborden Socket 1366
(Art.-Nr.: GTEG01)
GA-EX58-EXTREME (Intel® X58)

€ 289,-

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTX
(Art.-Nr.: JBXXPZ)
GTX260 Back Edition (NVIDIA GeForce GTX 260)

€ 179,90

CPUs Socket 1366
(Art.-Nr.: HT1I12)
Core™ i7 920 (4x 2666 MHz)

€ 239,90

Zit je op ~ €710.
Moet je nog geheugen + een case enzo Maarja heb je wel redelijk high-end imo .

Tom
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 20:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Ikzelf moet ook nodig een nieuwe computer, en heb dit gezien:

Moederborden Socket 1366
(Art.-Nr.: GTEG01)
GA-EX58-EXTREME (Intel® X58)

€ 289,-

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GTX
(Art.-Nr.: JBXXPZ)
GTX260 Back Edition (NVIDIA GeForce GTX 260)

€ 179,90

CPUs Socket 1366
(Art.-Nr.: HT1I12)
Core™ i7 920 (4x 2666 MHz)

€ 239,90

Zit je op ~ €710.
Moet je nog geheugen + een case enzo Maarja heb je wel redelijk high-end imo .

Misschien kan ik dan best maar een Core I5 nemen.
Wat een prijzen x]...

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 20:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dan heb je ook wat he High-end enzo .
Ik schrik zelf ook een beetje van de prijzen
Ik heb op dit moment dit gezien Is excl. hdd en nog wat andere bijkomende meuk. Ik denk aan 2 500GB S-ATA in RAID0 Is kanker snel

Ff beter ram erin gedaan

Geheugen DDR3-1866
(Art.-Nr.: ICIF5G)
6 GB DDR3-1866 Tri-Kit (6144 MB)

heb ik nu

[Laatst bewerkt door Sharp op zondag 15 november 2009, om 21:02]
Kosty
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 21:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zoiets kan je krijgen voor 900€ bij Alternate. Eerlijk gezegd had ik liever wat goedkoper geheugen gehad, maar voor het geld heb je er niets beter. Ik ben ook zeker dat je bij een winkel als Azerty zelf onderdelen kan kiezen, en dan ben je nog goedkoper uit. Dat geld stop je dan in je grafische kaart en da's leuker.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Nov 2009, 21:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nivdia > ATi.

[url]http://img25.imageshack.us/img25/7350/naamloosffy.png[/url]

Final setup

[Laatst bewerkt door Sharp op zondag 15 november 2009, om 21:37]
Paul
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 07:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dude. Een GTX260 die stukken duurder is boven een HD5770 posteren? Naast al het het lage idle gebruik is de HD5770 echt wel beter.

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 16 november 2009, om 07:57]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 10:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[Afbeelding]

Zoiets kan je krijgen voor 900€ bij Alternate. Eerlijk gezegd had ik liever wat goedkoper geheugen gehad, maar voor het geld heb je er niets beter. Ik ben ook zeker dat je bij een winkel als Azerty zelf onderdelen kan kiezen, en dan ben je nog goedkoper uit. Dat geld stop je dan in je grafische kaart en da's leuker.

Ziet er goed uit, maar als harde schijf zou ik een iets snellere variant nemen; zo komt windows desktopgebruik beter uit de verf.
Western digital black 640GB 32MB cache bijv. (~20 euro duurder ipv Samsung 500gb)

En vergeet niet assemblage(evt). + windows kosten!

[Laatst bewerkt door Tijn op maandag 16 november 2009, om 10:50]
Tom
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 17:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[Afbeelding]

Zoiets kan je krijgen voor 900€ bij Alternate. Eerlijk gezegd had ik liever wat goedkoper geheugen gehad, maar voor het geld heb je er niets beter. Ik ben ook zeker dat je bij een winkel als Azerty zelf onderdelen kan kiezen, en dan ben je nog goedkoper uit. Dat geld stop je dan in je grafische kaart en da's leuker.

Zou iemand deze opstelling zo kunnen aanpassen dat er een full hd scherm bij kan van minstens 20" ? Zeker niet over een prijs van 900 € .

Groeten Tom

Saven
admin
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 17:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

de duurste GTX kaart van nvidia was wel sneller dan de duurste ati kaart dacht ik gezien te hebben

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 21:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sure 'bout that Saven?
[url]http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html[/url]

Verder zou ik me, als onervaren computerbouwer, houden aan de T.net BBG. Ik ga niet weer een ellenlang verhoor aan over welke cpu nou het beste bij welk moederbord past.

Tom
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 21:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[Afbeelding]

Zoiets kan je krijgen voor 900€ bij Alternate. Eerlijk gezegd had ik liever wat goedkoper geheugen gehad, maar voor het geld heb je er niets beter. Ik ben ook zeker dat je bij een winkel als Azerty zelf onderdelen kan kiezen, en dan ben je nog goedkoper uit. Dat geld stop je dan in je grafische kaart en da's leuker.

Heb deze opstelling gemaakt op alternate.be (aangezien ik uit België kom). En dan kom ik al op € 929 zonder scherm en met ander RAM geheugen. Zou je misschien iets soortgelijk kunnen samenstellen met Full HD scherm op www.alternate.be met budget 900€.

Groeten Tom

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 21:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan ook gewoon een goedkoper merk uitzoeken bij bepaalde parts die qua specs ongeveer hetzelfde is he . En het is een investering als je iets meer betaalt heb je ook meer.

Tom
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 22:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Je kan ook gewoon een goedkoper merk uitzoeken bij bepaalde parts die qua specs ongeveer hetzelfde is he . En het is een investering als je iets meer betaalt heb je ook meer.

Geloof me € 900 is al een groot genoege investering voor me . Het probleem is, ik heb geen idee wat een goede grafische kaart is en wat een goed geheugen + moederbord is. Daar heb ik dus hulp bij nodig. Als iemand me kan helpen ?

tttommeke
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 22:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop gewoon een Intel I5 inplaats van de I7, veel goedkoper en op de benchmarks verschillen ze nauwelijks.

Tom
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 22:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Verschilt inderdaad wel wat van prijs. Misscien de deze dan maar KliK.. Misschien iemand dat met een Core I5 een samenstelling kan maken ?
En wat verschilt er dan aan Core I5 en I7 ?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 23:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gewoon kijken welk socket je hebt, en dan kijken welke prijs je ongv voor processor wilt betalen?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Core i5 presteert vrijwel gelijk aan de Core i7, in sommige zelfs beter en in sommige slechter. Een moederbord + i5 kost rond de 300 euro, wat minder dan de i7 dus. Dit lijkt me een betere keuze, en Sharp dat is niet de filosofie achter het computer kopen

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2009, 23:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Grapjas. i7 is veel beter overclockbaar met z'n LGA1156 . Je kan er gewoon meer mee .

Paul schreef:

Dude. Een GTX260 die stukken duurder is boven een HD5770 posteren? Naast al het het lage idle gebruik is de HD5770 echt wel beter.

No wonder dat ATi voor AMD is gemaakt, het zuigt gewoon.
Het is óf Intel + Nvidia, of AMD + ATi imo.

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Voordat mensen gaan huilen, JA, ATi is van AMD en tegenwoordig draaien zowel ATi + Nvidia op Intel en AMD en vice versa .

[Laatst bewerkt door Sharp op maandag 16 november 2009, om 23:17]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login