Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

iPod

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 21:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Howj,

Ik heb behoefte aan een nieuwe mp3 speler, en mijn budget daarvoor is rond de 100~200 euro.
Nu wil ik graag een iPod, omdat de user interface vaak lekker werkt, en ik uit mijn persoonlijke ervaring gemerkt heb dat ze behoorlijk lang mee gaan.

Ik heb besloten dat een iPod classic wel ongeveer de beste keuze is. (?)
Ik ga namelijk alleen maar muziek luisteren, en wat kleine series kijken. (Southpark bijv.)

Nu heb ik op dit moment ongeveer 20 gigabyte aan muziek, waarvan vrijwel alles in 320kbs/l0 kwaliteit is. Dat wil ik ook graag horen. Ik heb dan ook Sennheiser oordopjes, die ik op dit moment gebruik met m'n laptop. Waarbij je heerlijke kwaliteit hebt, deze wil ik ook gebruiken voor m'n toekomstige iPod.

Maarrr, nu hoor ik dus dat de audio kwaliteit die de iPod geeft niet zulke hoge kwaliteit is. Ga ik dat merken?

En ik las ook ergens dat de 4e/5e generatie iPod classics betere audio kwaliteit heeft, dan de 6e generatie. Klopt dit?

Verderr, zal ik hem nieuw kopen? Of een tweede hands exemplaar? (Ervaringen?)

Als iemand antwoord zou willen geven op al mijn vraagtekens, zou ik erg dankbaar zijn.

Domme opvattingen voorbehouden.

[Laatst bewerkt door Darkmystery op woensdag 17 februari 2010, om 21:56]
BaXiess
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 22:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou een iPod classic halen inderdaad, interface van iPod vind ik net als jij zegt gewoon lekker werken. Qua muziek kwaliteit is die ook gewoon goed. Ik heb alleen nu met mijn iPod dat de geluids input uitgerekt is ofzo waardoor er speling in zit en men geluid dus kraakt . Een vriend van mij had dit ook met dezelfde iPod als ik heb (classic 80gig, weet niet welke generatie)
Maarja ik heb mijn iPod wel onderhand langer dan 2 jaar dus is logisch dat er dan dingen kapot gaan. Mijn iPod nano die ik daarvoor had heeft het ook meer dan 2 jaar perfect volgehouden, daarna ging de lock knop kapot

tl;dr: koop lekker een iPod classic

Stfn
1th
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 22:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Ik zou een iPod classic halen inderdaad, interface van iPod vind ik net als jij zegt gewoon lekker werken. Qua muziek kwaliteit is die ook gewoon goed. Ik heb alleen nu met mijn iPod dat de geluids input uitgerekt is ofzo waardoor er speling in zit en men geluid dus kraakt . Een vriend van mij had dit ook met dezelfde iPod als ik heb (classic 80gig, weet niet welke generatie)
Maarja ik heb mijn iPod wel onderhand langer dan 2 jaar dus is logisch dat er dan dingen kapot gaan. Mijn iPod nano die ik daarvoor had heeft het ook meer dan 2 jaar perfect volgehouden, daarna ging de lock knop kapot

tl;dr: koop lekker een iPod classic


Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Mijne ging kapot nadat een vaas met water erover heen was gevallen

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 22:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor dat geld kun je ook een mooie iPod Touch halen hoor. Die ook nog eens 32GB heeft. Filmpjes kijken erop is sowieso mooier dan een classic.

Maargoed, het ligt eraan of je genoeg hebt aan 32, als jij echt die 120 denkt nodig te hebben moet je daarvoor gaan .

Leone
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 22:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ipod nano,
Goed geluid, en je kan er breedbeeld video's op kijken
leuk extraatje is de camera.

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 23:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Voor dat geld kun je ook een mooie iPod Touch halen hoor. Die ook nog eens 32GB heeft. Filmpjes kijken erop is sowieso mooier dan een classic.

Maargoed, het ligt eraan of je genoeg hebt aan 32, als jij echt die 120 denkt nodig te hebben moet je daarvoor gaan .

Ik heb 120GB niet echt nodig. 32GB zou ideaal zijn ja. Maar, de keuze hangt een beetje af van het tweedehands aanbod. Ik merk dat iPod classics al snel veel goedkoper zijn, dan een tweedehands iPod touch. (Naar verhouding)

Verder ga ik alle extra functies van de iPod touch niet echt gebruiken. Al is hij natuurlijk wel veel vetter. Die optie staat dus ook nog open.

Leone schreef:

Ipod nano,
Goed geluid, en je kan er breedbeeld video's op kijken
leuk extraatje is de camera.

Die heb ik toevallig even in m'n bezit gehad. Het is inderdaad een mooi ding, alleen vind ik dat er relatief weinig geheugen op staat. (Naar verhouding met wat je er voor neer legt.)

[Laatst bewerkt door Darkmystery op woensdag 17 februari 2010, om 23:09]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 17 Feb 2010, 23:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

Ik zou een iPod classic halen inderdaad, interface van iPod vind ik net als jij zegt gewoon lekker werken. Qua muziek kwaliteit is die ook gewoon goed. Ik heb alleen nu met mijn iPod dat de geluids input uitgerekt is ofzo waardoor er speling in zit en men geluid dus kraakt . Een vriend van mij had dit ook met dezelfde iPod als ik heb (classic 80gig, weet niet welke generatie)
Maarja ik heb mijn iPod wel onderhand langer dan 2 jaar dus is logisch dat er dan dingen kapot gaan. Mijn iPod nano die ik daarvoor had heeft het ook meer dan 2 jaar perfect volgehouden, daarna ging de lock knop kapot

tl;dr: koop lekker een iPod classic


/agree.
Ik heb ook classic (120gb silver danwel) en werkt nog steeds heerlijk. (nog) geen gezeik over beschikbare ruimte en nouja, alle blabla wat neerkomt op neem de classic.

Bart schreef:

Voor dat geld kun je ook een mooie iPod Touch halen hoor. Die ook nog eens 32GB heeft. Filmpjes kijken erop is sowieso mooier dan een classic.

Maargoed, het ligt eraan of je genoeg hebt aan 32, als jij echt die 120 denkt nodig te hebben moet je daarvoor gaan .


160 tegenwoordig.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 08:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat je ook doet, koop een iPod classic niet 2e hands. Harde schijf MP3 spelers zijn leuk, maar die dingen krijgen nogal wat te verduren in hun leven en 2e hands weet je nooit hoe snel ze het gaan begeven.

Saven
admin
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 13:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

"Maarrr, nu hoor ik dus dat de audio kwaliteit die de iPod geeft niet zulke hoge kwaliteit is. Ga ik dat merken?"
Dat ga jij echt niet merken met je oortjes. En het is niet zo dat de kwaliteit verschrikkelijk is hoor..

"En ik las ook ergens dat de 4e/5e generatie iPod classics betere audio kwaliteit heeft, dan de 6e generatie. Klopt dit?"
Waarschijnlijk is dat bullshit. Techniek gaat naar mijn weten altijd vooruit (behalve dan door dat kapitalistische gedoe waardoor je elke 4 jaar een nieuwe tv moet kopen en koelkast en weet ik veel wat )

"Verderr, zal ik hem nieuw kopen? Of een tweede hands exemplaar? (Ervaringen?)"
Ik heb geen ervaringen met tweedehands spullen. Maar die heb ik ook niet voor niets niet. Tweedehands is imo alleen geschikt voor een auto of scooter oid, niet voor electronica.

Tenzij je natuurlijk zeker weet dat die kerel hem slechts een enkele keer heeft gebruik, dat ding een week oud is ofzo, en in perfecte staat. Dan kun je er misschien wel naar kijken.

Daarbij zou ik zelf trouwens voor een iPod touch 32gb gaan of een iPod nano 16gb.
Maar eerlijk gezegd zie ik (voor mij dan toch) tegenwoordig het nut van een losse mp3 speler niet in. In de auto heb ik altijd de radio aan staan of fik ik wel even snel een cdtje. En mocht ik een keer in de trein verveeld raken dan heeft mijn HTC een perfecte mp3 speler mogelijkheid op de telefoon geregeld

Dus tenzij je geen auto hebt, en ook geen goede telefoon. Dan zou ik pas voor een mp3 speler gaan
Er liggen er hier 3 ipods die ik al anderhalf jaar ofzo niet meer gebruikt heb Best zonde opzich

Basjee
Octo
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 13:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Er liggen er hier 3 ipods die ik al anderhalf jaar ofzo niet meer gebruikt heb Best zonde opzich

Verkoop ze aan Darkmystery!

[Laatst bewerkt door Basjee op donderdag 18 februari 2010, om 13:42]
Rubis
Je weet zelf
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 14:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Mijne ging kapot nadat een vaas met water erover heen was gevallen

ach wat zielig, ik gooi er elke dag een vaas met water overheen

heb ff gekeken en de classic is idd veel goedkoper dan de tocuh:
Classic: 160 gb voor 219, Touch 32 gb 269. ( bol.com dus ze zijn ook nog wel goedkoper te vinden bij andere websites of tweedehands ).

Saven
admin
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 20:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vind touch mp3 spelers eerlijk gezegd niet echt heel fijn werken.
Ik zou dan voor een nano gaan. Tenzij je echt per se al je muziek er op wil.

Films kijken hoef je toch niet echt rekening mee te houden, alsof dat prettig is op zon klein kut schermpje

Headshot
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 20:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Ik vind touch mp3 spelers eerlijk gezegd niet echt heel fijn werken.
Ik zou dan voor een nano gaan. Tenzij je echt per se al je muziek er op wil.

Films kijken hoef je toch niet echt rekening mee te houden, alsof dat prettig is op zon klein kut schermpje


Touch MP3 spelers werken anders heel fijn . En de iPod touch, heeft nog veel meer andere top functies. Je kan er tevens ook goed op gamen.

Kosty
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Touch MP3 spelers werken anders heel fijn . En de iPod touch, heeft nog veel meer andere top functies. Je kan er tevens ook goed op gamen.

Dan moet je toch verschil maken hoor, tussen MP3 speler (dan voldoet een Nano -of evt Classic- al zeker) en multimedia apparaat.
Door oa. de App Store kan je met een iPod Touch véél meer doen dan datgene dat je mss nodig hebt en daar betaal je dan ook voor.
Kan wel fijn werken enzo, maar als je toch iets in die prijsklasse wilt zijn er evengoed alternatieven. Maar een iPod touch als evenwaardig alternatief voor de gemiddelde mp3 speler vind ik wat overdreven.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 18 Feb 2010, 21:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb een iPod Touch 8GB 1e gen, gekocht omdat hij toen net uit was en ik dat wel tof vond .
Gebruik nu echter zo'n nieuwe Nano van 16GB. Ik hoef niet mijn hele muziek collectie op mijn iPod te hebben want dat luister ik toch niet, meestal rond de 300 liedjes die ik op dit moment erg vet vind. En geluidskwaliteit is prima, heb Sennheiser CX-300II erin hangen en alles werkt perfect .

Ik snap het nut niet van een classic van 160 gb, maarja zelf weten.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 11:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Touch MP3 spelers werken anders heel fijn . En de iPod touch, heeft nog veel meer andere top functies. Je kan er tevens ook goed op gamen.


/hyped
als je er snake op kan spelen of super monkey ball is het toch nog geen gamen gamen op zo'n klein scherm equals crappy kwaliteit, besturing. het is het gewoon net niet

Saven
admin
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 11:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hij is aan het trollen volgensmij die headshot dus ik reageerde er maar niet op

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 11:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb nog nooit gemerkt dat de iPod slechte geluidskwaliteit levert... Ik ben dan ook niet de expert op dat gebied, maar ik vind het altijd heel helder geluid... Zeker als je goede oortjes/koptelefoon erbij koopt.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 12:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ik heb nog nooit gemerkt dat de iPod slechte geluidskwaliteit levert... Ik ben dan ook niet de expert op dat gebied, maar ik vind het altijd heel helder geluid... Zeker als je goede oortjes/koptelefoon erbij koopt.

Ik wel maar dat kwam door het liedje, had ik van Youtube toen afgehaald

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 12:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]

/hyped
als je er snake op kan spelen of super monkey ball is het toch nog geen gamen gamen op zo'n klein scherm equals crappy kwaliteit, besturing. het is het gewoon net niet

Het zijn spelletjes, dus games, dus je kan er op gamen. Misschien niet superieur, maar het kan.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 19 Feb 2010, 17:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]

/hyped
als je er snake op kan spelen of super monkey ball is het toch nog geen gamen gamen op zo'n klein scherm equals crappy kwaliteit, besturing. het is het gewoon net niet

Ga je nou hetzelfde zeggen over een PSP/Gameboy etc?
Natuurlijk kun je op een iPod Touch/iPhone gamen.

Rubis schreef:

[...]

ach wat zielig, ik gooi er elke dag een vaas met water overheen

heb ff gekeken en de classic is idd veel goedkoper dan de tocuh:
Classic: 160 gb voor 219, Touch 32 gb 269. ( bol.com dus ze zijn ook nog wel goedkoper te vinden bij andere websites of tweedehands ).


Een iPod Touch duur? Weetje wat pas duur is?
De App Store willen gebruiken omdat je er achter komt dat daar toch wel veel vette Apps in staan, maar een iPod Classic gekocht hebben voor 220,- en dus helemaal geen App Store te hebben. Had je beter die 50 euro bij kunnen leggen.

Dat is pas duur.

Headshot
Geplaatst op: 20 Feb 2010, 17:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omg, ik lokte geen flame uit. En lees verders de post van Thaan maar frenk kut newb

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 20 Feb 2010, 18:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ikzelf heb nog nooit de neiging gehad Apps te downloaden en heb nog nooit spijt gehad van mijn iPod nano

BaXiess
Geplaatst op: 21 Feb 2010, 12:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ikzelf heb nog nooit de neiging gehad Apps te downloaden en heb nog nooit spijt gehad van mijn iPod nano

/same

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Feb 2010, 18:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

Ikzelf heb nog nooit de neiging gehad Apps te downloaden en heb nog nooit spijt gehad van mijn iPod nano

Kijk, dan moet je inderdaad niet voor de Touch gaan maar voor de Classic. Ze zijn gewoon totaal niet te vergelijken. Als de Touch je niet trekt en je geen App store oid wilt, dan is dat helemaal geen optie. De Touche en de Classic zijn eerder 2 apparaten die elkaar aanvullen, dan vervangers voor elkaar.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login