Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

HD scherm + hdmi kabel verneukt

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 13:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja wtf is dit nou weer

Nieuwe pc + beeldscherm, werkt allemaal goed met een VGA kabel (normaal leesbaar + hele scherm gevuld), koop ik zo'n tering overpriced goldplated hdmi-kabel en is me scherm zegmaar niet eens helemaal gevuld (op hoogste reso) en is de text ook nog eens half scherp

Hoe fix ik dit ik dacht dat hdmi juist dikke vooruitgang zou zijn maar het valt me dus vies tegen :s.

ATi HD 5670 btw.

edit: heb wat zitten kutten met de reso, nu is het wel mooi scherp enzo maar nog steeds niet me hele beeld filled :s

voor de mongolen

dat rose is zegmaar me windows en dat zwarte me scherm totaal

Oplossing:
In dat control center dus met de overscan settings spelen tot je precies goed hebt (geen border zegmaar), en dan proberen zo'n hoog mogelijke resolutie te behalen met diezelfde settings (soms zet hij de vernieuwingsfrequentie op 30 Hz ofzo maar die moet je even terugzetten op 60 ). Wat ik raar vind, is dat als je HDMi gebruikt je beeldscherm heel veel settings "mist" (met VGA en DVI kan je gewoon zelf wat scherpte enzo instellen, met HDMI helemaal niks bijna ).

Maarja alles is nu goed .

Kwaliteit winst:
Groot AA is gewoon veel beter zegmaar edges zijn sharper blabla. HD dus .
In de regel is het kwalitatief gezien HDMI > DVI > VGA en ik denk dat dat in de praktijk ook wel zo is, iig bij mij wel.

[Laatst bewerkt door Sharp op woensdag 7 april 2010, om 18:11]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 14:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Ja wtf is dit nou weer

Nieuwe pc + beeldscherm, werkt allemaal goed met een VGA kabel (normaal leesbaar + hele scherm gevuld), koop ik zo'n tering overpriced goldplated hdmi-kabel en is me scherm zegmaar niet eens helemaal gevuld (op hoogste reso) en is de text ook nog eens half scherp

Hoe fix ik dit ik dacht dat hdmi juist dikke vooruitgang zou zijn maar het valt me dus vies tegen :s.

ATi HD 5670 btw.

edit: heb wat zitten kutten met de reso, nu is het wel mooi scherp enzo maar nog steeds niet me hele beeld filled :s

voor de mongolen

dat rose is zegmaar me windows en dat zwarte me scherm totaal


Ik zeg dat het aan de monitor ligt omdat de scaling verneukt is blijkbaar. Controleer daar je instellingen lijkt me.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 14:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kwoot eens niet de OP mafkees .
En aan die monitor valt niet zo veel te configureren :s Niks qua scaling of reso.

Tadnecty
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 14:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Kwoot eens niet de OP mafkees .
En aan die monitor valt niet zo veel te configureren :s Niks qua scaling of reso.

Inderdaad totaal onnodig, dat quoten.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 14:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Whine who cares
is een automatisme van me

[Laatst bewerkt door Frenk op woensdag 7 april 2010, om 14:57]
Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 15:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heeft dat scherm geen auto adjustment knopje ofzo?

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 15:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

Heeft dat scherm geen auto adjustment knopje ofzo?

dat werkt alleen met vga

maar probeer monitor driver eens te installen, of de resolutie opnieuw proberen in te stellen

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 15:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
dat werkt alleen met vga

maar probeer monitor driver eens te installen, of de resolutie opnieuw proberen in te stellen


heb al 13 verschillende reso's geprobeerd, hij stretcht gewoon niet over me volledige scherm en ik zal eens cd zoeken met monitor driver ofzo

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 16:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
heb al 13 verschillende reso's geprobeerd, hij stretcht gewoon niet over me volledige scherm en ik zal eens cd zoeken met monitor driver ofzo

Je videokaart ondersteund dan gewoon niet de exacte resolutie van je monitor. HDMI laat zich niet echt stretchen namelijk, wat je met VGA wel hebt.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 16:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ff in ATi Catalyst center rondneuzen?
Misschien staat daar wat in over HDMI output

edit: misschien dit? :
[url]http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=13&model=MS238H&id=20100316224658031&page=1&SLanguage=en-us[/url]

[Laatst bewerkt door Tijn op woensdag 7 april 2010, om 17:04]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb dus nu met die overscan meuk zitten kloten, en hij is nu stretched zegmaar Kwaliteit is wel zwaar kut nu

edit:

jeuj na 1 uur kutten met die settings nu eindelijk alles goed

[Laatst bewerkt door Sharp op woensdag 7 april 2010, om 17:04]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 17:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hier had iemand hetzelfde probleem en die had dit gedaan:

2. In CCC, DTV (HDMI), Attributes, Image Scaling, “Use centered timings” or “Scale image to full panel size” doesn’t matter but make sure that in “Scaling Options” it’s 0%. Sometimes applying another setting restores the scaling to a wrong setting.

(CCC=Catalyst Control Center)

Sharp schreef:

jeuj na 1 uur kutten met die settings nu eindelijk alles goed

Mooizo

[Laatst bewerkt door Tijn op woensdag 7 april 2010, om 17:08]
Teries
Wooha!
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 17:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Heb dus nu met die overscan meuk zitten kloten, en hij is nu stretched zegmaar Kwaliteit is wel zwaar kut nu

edit:

jeuj na 1 uur kutten met die settings nu eindelijk alles goed

Aight, gefeliciteerd man
Mrhmm, wat kan je nu zeggen over de kwaliteit van een HDMI-kabel t.o.v. een VGA- of DVI-kabel?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 18:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zie OP.

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 18:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Teries schreef:

[...]

Aight, gefeliciteerd man
Mrhmm, wat kan je nu zeggen over de kwaliteit van een HDMI-kabel t.o.v. een VGA- of DVI-kabel?


Ik wel, merk je eigenlijk geen zak van.... Dat korte stukje van je monitor naar pc

En dat goldplated hdmi stuff is ook onzin allemaal maargoed Ik heb zelf trouwens mijn monitor via dvi aangesloten, maar das puur omdat mijn videokaart geen vga meer heeft, en ik geen hdmi kabel meegeleverd kreeg

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 18:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lol ik had wel het idee dat de randen van letters enzo scherper waren, omdat hij met vga stretchte en heb nu het idee dat het echt full hd is

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 18:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vraagje: zie je het verschil tussen VGA en HDMI goldplated op een full HD scherm goed?
Zit hier namelijk ook met een full HD schermpie die nog wel via VGA is aangesloten en alles ziet er opzich wel scherp uit.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 19:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja, ik heb hetzelfde vraagje.
Ik heb een Full-HD monitor, met een HDMI en VGA-aansluiting. Mijn videokaart heeft 2x DVI. Moet ik dan DVI > HDMI (duurder), of DVI > VGA (wat ik nu al in huis heb).

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 19:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

HDMI > DVI > VGA.
In die volgorde, en ja ik zie wel verschil.

Tadnecty
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 19:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

gold plated is toch alleen maar tegen corrosie, omdat Au een betere reductor is dan het metaal eronder en dus zou het toch helemaal geen verschil moeten zijn in HDMI en HDMI gold plated kabels?

Volgens mij had je net zo goed gewone kabels kunnen halen.

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 20:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

HDMI > DVI > VGA.
In die volgorde, en ja ik zie wel verschil.

in je hoofd misschien tenzij (onderstaande):

Sharp schreef:

Lol ik had wel het idee dat de randen van letters enzo scherper waren, omdat hij met vga stretchte en heb nu het idee dat het echt full hd is

Heb je zeker je vga crappy afgesteld of drivers ofzo geinstalleerd waardoor cleartype nu anders staat ingesteld

sandr schreef:

Vraagje: zie je het verschil tussen VGA en HDMI goldplated op een full HD scherm goed?
Zit hier namelijk ook met een full HD schermpie die nog wel via VGA is aangesloten en alles ziet er opzich wel scherp uit.

als je vga niet goed afgesteld staat dan wel, verder is die gold of silver shit onzin

Saven
admin
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 20:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

gold plated is toch alleen maar tegen corrosie, omdat Au een betere reductor is dan het metaal eronder en dus zou het toch helemaal geen verschil moeten zijn in HDMI en HDMI gold plated kabels?

Volgens mij had je net zo goed gewone kabels kunnen halen.


klopt idd

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 21:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
klopt idd

Me papa betaalde het toch dus i dont fucking care
en het ging me meer om de hdmi kabel in het algemeen niet om die goldplated shit
En mijn vga stond wel goed afgesteld, gewoon cleartype setup dinges gedaan, hoogste reso blabla. Ik heb gewoon het idee dat letters scherper zijn zegmaar met hdmi maarja misschien is het gewoon psychisch

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 21:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Normaal gesproken moet je met HDMI de scaling in de CCC aanpassen

Maar je merkt niks hoor, enige verschil is dat over HDMI nog audio gaat en DVI niet, ze zijn beiden gewoon digitaal dus geen verschil.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Apr 2010, 22:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dus er zit per definitie geen verschil tussen HDMI en DVI qua beeldkwaliteit? Omdat ze "alletwee digitaal zijn"?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login