Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

(Cocoa) vraag

Jesse
House<3
Geplaatst op: 07 Jul 2008, 21:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal

Ik ben weer terug xD

Ik heb vorige eek dus mijn iMac gekocht en aangezien ik vroeger met visual basic werkte op windows wil ik nu programmas gaan schrijven in Cocoa framework van mac met behulp van XCode.

Ik had voor mijn pepe *opa* een VanDale woorden zoeker gemaakt, heel simpel. Je typt een woord in en hij opende via shell de browser met de link naar vandale en hij gaf het woord mee in de link zodat de site direct het woord gaf die je opgegeven had.

Nu, ik wil dezelfde applicatie maken in XCode van Mac, Heeft iemand hier ervaring met de Cocoa Framework of enig idee hoe het moet?

Ik weet dat ik een controller moet aanmaken die een outlet naar de sarcbox stuurt en naar de webbrowser.

Verder weet ik niet hoe het zit met de classes en hoe je strings toont.

Ook heb ik zelf al gezocht naar tutorials, maar vind steeds Beep tutorial for XCode.

Bedankt
Jesse

By the way screentje van desktop mac:

Modbreak

Praat eens normaal Nederlands en geen gare belgentaal met dingen zoals pepe of weetikveel wat

[Laatst bewerkt door Jesse op maandag 7 juli 2008, om 21:33]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 07 Jul 2008, 21:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik neem aan dat je "pepe" (wat dat ook mag zijn) ook een iMac heeft of runt onder OSX?

Jesse
House<3
Geplaatst op: 07 Jul 2008, 21:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Ik neem aan dat je "pepe" (wat dat ook mag zijn) ook een iMac heeft of runt onder OSX?

Zoals ik al zei, ik heb het gemaakt voor Windows, echter ikzelf ben overgestapt en gebruik het ook heel veel. Daarom wil ik ook een Mac versie maken.

Mijn pepe is zelf van plan om misschien ook over te stappen naar Mac, by the way pepe is niet vader maar grootvader

Modbreak

je hoeft niet zo de ubb te misbruiken. volgende keer krijg je een ban *O*

[Laatst bewerkt door Jesse op maandag 7 juli 2008, om 21:35]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login