Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

AJAX Popup on update

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 27 Oct 2008, 13:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Ik ben opzoek naar iets of iemand die mij kan helpen met het maken van een klein systeempje (alleen de basis).

Het concept:
Wanneer iemand op mijn page komt dan wordt er een query uitgevoerd dat in de database zet dat er iemand online is, en dan moet er dmv ajax een popupje tevoorschijn komen met daar in de tekt dat iemand online is.
(denk hierbij aan msn, wanneer iemand zich aanmeld enzo)

Het probleem is, dat ik AJAX nog niet helemaal snap.. Ik weet wel hoe ik dingetjes moet posten en kan 'getten' met ajax. Maar ik weet niet hoe je een 'real-time' mysql verbinding maakt met MySQL.

Kan iemand mij helpen?

Suggesties zijn welkom.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 27 Oct 2008, 13:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Realtime verbinding kan ook niet met ajax, dan zul je elke 5 seconden een pagina moeten laden die steeds aangeeft wie er de afgelopen 5 seconden online zijn gekomen.

(5 seconden is maar een voorbeeld, kan ook anders als je wilt)

[Laatst bewerkt door sandr op maandag 27 oktober 2008, om 15:49]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 27 Oct 2008, 13:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Realtime verbinding kan ook niet met ajax, dan zul je elke 5 seconden een pagina moeten laden die steeds aangeeft wie er de afgelopen 5 seconden online zijn gekomen.

(5 seconden is maar een voorbeelt, kan ook anders als je wilt)


Volgende vraag: hoe maak je zo'n interval?
(ik neem aan dat het dan gewoon een request is van een php die de juiste gegevens parsed)

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 27 Oct 2008, 16:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

1
2
3
<script language="JavaScript">
    window.setInterval('alert("update")', 5000);
</script>

deze geeft elke 5 sec een alert, dus als je die alert vervangt met een update functie zou het volgens mij wel moeten werken .

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login