Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

strijker?

Hihaho
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 09:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hallo, ik heb een pakje met 60 strijkers ( pirates ).
het zijn dus 60 kleine strijkers van 3,5 cm. hij is geel hij heeft een roze aansteek kopje en erstaat k0201 op.
mijn vraag is nu: als ik ze aansteek via het strijk vlakje aan de rand van het doosje hoe lang duurt het dat ze afgaan?
ik wil een beetje meer over weten als ik ze aansteek.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 10:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ligt eraan wat voor strijker je hebt ik heb bijvoorbeeld deze:

Met de knopjes kan je instellen hoe hard het geluid moet zijn en hoe groot de ontploffing moet zijn.
Omdat het een hele grote ontploffing kan zijn hebben ze een grote lont geleverd (ja heel slim) dus je hoeft neit bang te zijn dat 'ie snel afgaat.

Paul
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 10:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gooi die strijkers maar weg, tenzij je het risico wil lopen een vinger te verliezen.
Strijkers kunnen heel laat of heel vroeg afgaan. Je kan niet aan de strijker aflezen wanneer ie gaat ontploffen. Bovendien is het gewoon erg nutteloos vuurwerk, het bied niet veel meer dan een vlinder of een rotje. Bij strijkers kan je makkelijk een vinger verliezen zonder dat dat je eigen fout is. Steek het iig nooit in je hand af, want dan heb je de meeste kans dat het fout gaat.

[Laatst bewerkt door Paul op zondag 16 november 2008, om 10:47]
Stfn
1th
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 11:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Gooi die strijkers maar weg, tenzij je het risico wil lopen een vinger te verliezen.
Strijkers kunnen heel laat of heel vroeg afgaan. Je kan niet aan de strijker aflezen wanneer ie gaat ontploffen. Bovendien is het gewoon erg nutteloos vuurwerk, het bied niet veel meer dan een vlinder of een rotje. Bij strijkers kan je makkelijk een vinger verliezen zonder dat dat je eigen fout is. Steek het iig nooit in je hand af, want dan heb je de meeste kans dat het fout gaat.

[off]We weten al wel dat jij geen vuurwerk afsteekt, dat is duidelijk genoeg. Dit draagt niks bij aan het topic.[/off]

Strijkers gaan meestal zo`n 5 seconden nadat hij aanstaat af.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 11:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Gooi die strijkers maar weg, tenzij je het risico wil lopen een vinger te verliezen.
Strijkers kunnen heel laat of heel vroeg afgaan. Je kan niet aan de strijker aflezen wanneer ie gaat ontploffen. Bovendien is het gewoon erg nutteloos vuurwerk, het bied niet veel meer dan een vlinder of een rotje. Bij strijkers kan je makkelijk een vinger verliezen zonder dat dat je eigen fout is. Steek het iig nooit in je hand af, want dan heb je de meeste kans dat het fout gaat.

Dat zal denk ik ook nog wel meevallen hoor .

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 11:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
[off]We weten al wel dat jij geen vuurwerk afsteekt, dat is duidelijk genoeg. Dit draagt niks bij aan het topic.[/off]

Strijkers gaan meestal zo`n 5 seconden nadat hij aanstaat af.

Sander
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 11:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul maakt het wel erg dramatisch.
Stijkers zijn inderdaad erg onbetrouwbaar het kan jaren goed gaan tot je er een keertje een hebt die fout is, en dan ben je inderdaad je vinger kwijt..

Saven
admin
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 12:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een vriend van mij was tot TWEE KEER () een vinger kwijt geraakt door met strijkers te spelen.. Beide keren ging die meteen af in de hand. Weg wijs + middelvinger

Headshot
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 12:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Strijkers gaan inderdaad snel af, maar wel genoeg tijd om weg te zijn.

Headshot
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 12:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sorry, dubbelpost.

[Laatst bewerkt door Headshot op zondag 16 november 2008, om 12:13]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 13:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Een vriend van mij was tot TWEE KEER () een vinger kwijt geraakt door met strijkers te spelen.. Beide keren ging die meteen af in de hand. Weg wijs + middelvinger

!!

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 15:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb ze zelf ook gehad

Ze gaan vrij snel af

en die damp die er af komt stinkt

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 15:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead jij bent echt geniaal!

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 16:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jij hebt Pico Pirats, vergelijkbaar met rotjes. Zijn wel leuke dingetjes, kun je wondjes van krijgen maar vingers eraf met de strijkers die jij hebt lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Probeer er eentje uit zou ik zeggen...

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 16:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Jij hebt Pico Pirats, vergelijkbaar met rotjes. Zijn wel leuke dingetjes, kun je wondjes van krijgen maar vingers eraf met de strijkers die jij hebt lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.

Probeer er eentje uit zou ik zeggen...

O, zat er ook nooit een lontje aan ofzo?
Of ben ik nu weer over niks aan het praten

Hihaho
Geplaatst op: 16 Nov 2008, 21:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

oke ik heb ht uitgetest het gaat rond 5 sec af.
bedankt

Stfn
1th
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 14:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]



Meestal wel ja
Maar in een strijker zit een soort vertraging als deze vertraging kapot is dan gaat de strijker eigenlijk direct af.

Timm
Oppergod
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 14:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jullei zijn egt dom, koop midden in de zomer ofsow, minste controle.

Stfn
1th
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 14:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Timm schreef:

Jullei zijn egt dom, koop midden in de zomer ofsow, minste controle.

We hebben het hier geen eens over kopen.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 15:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Timm schreef:

Jullei zijn egt dom, koop midden in de zomer ofsow, minste controle.

Zomer -> vrijwel niemand koopt vuurwerk -> vrijwel niemand verkoopt vuurwerk -> vrijwel geen vuurwerk in winkel

Juist ja.

Rbn
Zo goed?
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 15:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Zomer -> vrijwel niemand koopt vuurwerk -> vrijwel niemand verkoopt vuurwerk -> vrijwel geen vuurwerk in winkel

Juist ja.


in belgie toch wel. daar heb je vuurwerk winkels die helemaal vol liggen elk tijd van het jaar

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 15:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rbn schreef:

[...]
in belgie toch wel. daar heb je vuurwerk winkels die helemaal vol liggen elk tijd van het jaar

Mijn vorige post ging juist over België , in NL mag het gewoon niet in de zomer.

Paul
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 16:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

[...]
[off]We weten al wel dat jij geen vuurwerk afsteekt, dat is duidelijk genoeg. Dit draagt niks bij aan het topic.[/off]

Strijkers gaan meestal zo`n 5 seconden nadat hij aanstaat af.


Ik steek wel vuurwerk af, dus ik weet niet hoe jij je dat inbeeld? Ik zeg alleen maar dat strijkers(mits ze niet helemaal 'oké' zijn, wat wel eens voorkomt) betrekkelijk gevaarlijk zijn. Ik kan het misschien ergens opzoeken, want er zijn van die statistiekjes waarin de ongelukken met vuurwerk in staan, welk soort vuurwerk de meeste ongelukken veroorzaakt, enz.
Ik waarschuw alleen maar, het is toch ontzettend lullig als je je vinger kwijtraakt door zo'n stukje vuurwerk?
Iig nooit in je hand afsteken, dat is wel mijn 'advies'.
Ja, ik klink nu als een grote lul, maar ik zeg het uit voorzorg.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 16:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Ik steek wel vuurwerk af, dus ik weet niet hoe jij je dat inbeeld? Ik zeg alleen maar dat strijkers(mits ze niet helemaal 'oké' zijn, wat wel eens voorkomt) betrekkelijk gevaarlijk zijn. Ik kan het misschien ergens opzoeken, want er zijn van die statistiekjes waarin de ongelukken met vuurwerk in staan, welk soort vuurwerk de meeste ongelukken veroorzaakt, enz.
Ik waarschuw alleen maar, het is toch ontzettend lullig als je je vinger kwijtraakt door zo'n stukje vuurwerk?
Iig nooit in je hand afsteken, dat is wel mijn 'advies'.
Ja, ik klink nu als een grote lul, maar ik zeg het uit voorzorg.

Duh, niemand wilt natuurlijk een of meerdere vingers minder hebben dan de gemiddelde mens xD

Rbn
Zo goed?
Geplaatst op: 17 Nov 2008, 16:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Mijn vorige post ging juist over België , in NL mag het gewoon niet in de zomer.

Leuk, toch moet ik je tegen spreken want ze verkopen in frankrijk en nog een aantal landen gewoon ook het hele jaar door vuurwerk. en om erop terug te komen in de zomer hebben ze in belgie gewoon vuurwerk.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login