Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Geen HDD

QnB
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 01:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Vorlijk kerstfeest!

Ik heb hier een Acer Travelmate 240 Laptop.
Ik probeerde Windows XP te installeren alleen dat is opeens niet meer mogelijk omdat er geen hardeschijven in mijn laptop zouden zitten. (Zegt XP)

Ik had een tijd geleden alle partitie's verwijderd (Inclusief de herstel partitie van Acer) en er één van gemaakt. Nu wou ik mijn partitie met Hiren's Boot CD formatteren, omdat XP steeds vast liep.

Gedaan, en nu zegt XP dat er geen hardeschijf in me laptop zit. Met alle partitionerings programma's die op de Hiren's Boot CD staan zegt hij ook dat er geen partitie's zijn.

Kan iemand me helpen?

Bedankt!!!

Groetjes,
QnB

Headshot
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 01:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het lijkt erop dat jij zelf iets verkeerds hebt gedaan, die boot software is kut en verneukt je boot sector.

Het beste kun je als je een 2de HDD hebt daar al je data opgooien en dan gewoon windows opnieuw installeren.

[Laatst bewerkt door Headshot op vrijdag 26 december 2008, om 12:31]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 11:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wtf, Windows zegt dat je geen HDD in je laptop hebt... Hoe wil Windows dan opstarten?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 11:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarschijnlijk heb je inderdaad je boot instellingen verneukt en kun je het beste gewoon je Windows cd erin douwen en een volledige nieuwe installatie doen. Dat wou je toch?

Dan ben je ook af van het gezeik en heb je mooi één partitie.

QnB
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 12:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

Het lijkt erop dat jij zelf iets verkeerds hebt gedaan, die boot software is kut en verneukt je boot sector.

Het beste kun je als je een 2de HDD hebt daar al je data opgooien en dan gewoon windows opnieuw installeren.

Misschien kunnen hun je helpen?.

Edit:

Ze zoeken trouwens nog een designer, mss kan jij ze helpen met hun site, jullie 'stijlen' komen wel een beetje overeen.


Het is gewoon een standaard Jupiter CMS Ik heb alleen de balkjes veranderd, dus ik weet niet waarmee ik ze zou kunnen helpen

Dat is het probleem, de windows instalatie zegt dat er geen hardeschijven in m'n laptop zitten.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 12:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En in de BIOS? Vind hij daar wel hardeschijven?

Headshot
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 12:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

QnB schreef:

[...]
Het is gewoon een standaard Jupiter CMS Ik heb alleen de balkjes veranderd, dus ik weet niet waarmee ik ze zou kunnen helpen


!

QnB
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 13:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, in de bios ook niet.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 13:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

QnB schreef:

Nee, in de bios ook niet.
Zit het kabeltje dan niet toevallig los?

Als er nog garantie op zit kun je ook overwegen even te bellen.

QnB
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 13:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Zit het kabeltje dan niet toevallig los?

Als er nog garantie op zit kun je ook overwegen even te bellen.


Moet ik dan de hele laptop uitelkaar draaien? En kan dat geen kwaad?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 13:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

QnB schreef:

[...]
Moet ik dan de hele laptop uitelkaar draaien? En kan dat geen kwaad?

Als je nog garantie hebt zou ik eerst bellen, het uit elkaar halen doet hoogstwaarschijnlijk je garantie vervallen.

En natuurlijk kan het geen kwaad om hem uit elkaar te halen, er komen dan niet opeens magische kabouters in zitten die hem slopen oid. Als je het gewoon netjes doen met geduld en weet welke schroefjes waar zitten gaat het goed. Misschien zijn er zelfs tutorials op youtube voor jouw model te vinden oid.

QnB
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 14:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb hem niet uit elkaar gedraaid, want de hardeschijf kan je er zo uittrekken. Heb ik gedaan, kabeltje zat niet los. Heb hem er weer ingeduwd. En hij doet het nog steeds niet.
Weet iemand wat te doen? Of heeft iemand het al gehad? De garantie is verlopen

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 16:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

QnB schreef:

Ik heb hem niet uit elkaar gedraaid, want de hardeschijf kan je er zo uittrekken. Heb ik gedaan, kabeltje zat niet los. Heb hem er weer ingeduwd. En hij doet het nog steeds niet.
Weet iemand wat te doen? Of heeft iemand het al gehad? De garantie is verlopen

Testen of de hardeschijf het nog wel doet in een andere computer, zoniet dan is deze kapot en zal je deze dus moeten vervangen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 20:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Teh solution:
Bagger XP. Heeft slechte support voor laptop HD's. Met Vista bijv. kan je hem ook zelf instaleren, maar om er xp op te zetten, moet je hem naar de dixons ofzo brengen, die zetten hem er wel even op

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 26 Dec 2008, 20:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Teh solution:
Bagger XP. Heeft slechte support voor laptop HD's. Met Vista bijv. kan je hem ook zelf instaleren, maar om er xp op te zetten, moet je hem naar de dixons ofzo brengen, die zetten hem er wel even op

Hoor ik een +1 voor vista ?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 02:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Teh solution:
Bagger XP. Heeft slechte support voor laptop HD's. Met Vista bijv. kan je hem ook zelf instaleren, maar om er xp op te zetten, moet je hem naar de dixons ofzo brengen, die zetten hem er wel even op

Alsof de medewerkers bij Dixons ook maar íéts kunnen. Die zijn zo dom als de tering. En ja, ik ken mensen die er werken. Moet daar altijd moeilijk doen om iets simpels voor elkaar te krijgen.

En wat is voor jouw het verschil tussen 'laptop HD's' en 'desktop HD's'? Zit dus geen ruk verschil tussen.
Als XP niet standaard de SATA drivers heeft gewoon USB stick inpluggen bij het booten waar ze opstaan, en tadaa. Daarvoor ga jij serieus de Dixons om hulp vragen?

In de bios staat je HDD niet uit? Bij mij kan ik schijven namelijk stuk voor stuk uitschakelen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 22:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Alsof de medewerkers bij Dixons ook maar íéts kunnen. Die zijn zo dom als de tering. En ja, ik ken mensen die er werken. Moet daar altijd moeilijk doen om iets simpels voor elkaar te krijgen.

En wat is voor jouw het verschil tussen 'laptop HD's' en 'desktop HD's'? Zit dus geen ruk verschil tussen.
Als XP niet standaard de SATA drivers heeft gewoon USB stick inpluggen bij het booten waar ze opstaan, en tadaa. Daarvoor ga jij serieus de Dixons om hulp vragen?

In de bios staat je HDD niet uit? Bij mij kan ik schijven namelijk stuk voor stuk uitschakelen.


Dixons medewerkers zijn dom ja, Joey werkt er, maar goed; Als ik hiero XP op mijn laptop wil instaleren, kan dat niet, vind hij geen HDD's, Vista wel. En als ik dan even naar de computerwinkel loop (geen Dixons dus), kunnen ze dat met een of andere speciale installatie-cd er wel op krijgen.

@ bart, eerder een +1 voor windows 7

QnB
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 22:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Alsof de medewerkers bij Dixons ook maar íéts kunnen. Die zijn zo dom als de tering. En ja, ik ken mensen die er werken. Moet daar altijd moeilijk doen om iets simpels voor elkaar te krijgen.

En wat is voor jouw het verschil tussen 'laptop HD's' en 'desktop HD's'? Zit dus geen ruk verschil tussen.
Als XP niet standaard de SATA drivers heeft gewoon USB stick inpluggen bij het booten waar ze opstaan, en tadaa. Daarvoor ga jij serieus de Dixons om hulp vragen?

In de bios staat je HDD niet uit? Bij mij kan ik schijven namelijk stuk voor stuk uitschakelen.

Nee, dat kan mijn BIOS neit. Maar ik zal het eens proberen met zo'n USB stikje!
Thanks!

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 23:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Dixons medewerkers zijn dom ja, Joey werkt er, maar goed; Als ik hiero XP op mijn laptop wil instaleren, kan dat niet, vind hij geen HDD's, Vista wel. En als ik dan even naar de computerwinkel loop (geen Dixons dus), kunnen ze dat met een of andere speciale installatie-cd er wel op krijgen.

@ bart, eerder een +1 voor windows 7

Dat is geen speciale installatie cd. Dat is gewoon een install cd waar de SATA driver op zit, dat kun jij ook. Je kan je windows XP dus gewoon installeren door bij de installatie een floppy/usb stick/geintegreerd op cd de SATA driver mee te leveren en voila hij ziet de schijf.

Had verwacht dat je er meer vanaf wist.

Paul
Geplaatst op: 29 Dec 2008, 16:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan de SATA driver slipstreamen, ofwel kan je met nLite de driver samen met Windows XP op een schijfje zetten.

Een Windows XP cd herkent meestal geen USB stick, dat is alleen maar bij Vista, of bij de x64 versie van XP(al ben ik daar niet zeker van).

[Laatst bewerkt door Paul op maandag 29 december 2008, om 16:56]
Xonsky
Geplaatst op: 30 Dec 2008, 16:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb ook eens dit probleem gehad wou een dualboot doen met ubuntu ernaast maar dat was mislukt en ubuntu stond over windoos heen.
Dan met Gparted alle partities verwijderd xp cd erin en dat werkte niet meer
Toen kwam iemand met de oplossing en zei dat ik driver van m'n mobo moest zoeken ik dacht wtf een driver van mijn mobo maar hoe dan ook via usb stickje die driver ingeladen en twerkte weer

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 Dec 2008, 18:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Xonsky schreef:

Heb ook eens dit probleem gehad wou een dualboot doen met ubuntu ernaast maar dat was mislukt en ubuntu stond over windoos heen.
Dan met Gparted alle partities verwijderd xp cd erin en dat werkte niet meer
Toen kwam iemand met de oplossing en zei dat ik driver van m'n mobo moest zoeken ik dacht wtf een driver van mijn mobo maar hoe dan ook via usb stickje die driver ingeladen en twerkte weer


Dat kan het ook zijn, zit waarschijnlijk de SATA driver bij.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login