Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Touchbeeldscherm?!

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 15:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom hebben we 4fuckssake nog geen touchbeeldscherm voor huishoudelijk gebruik?!

In alle sciencefiction shit zie je het: touchscreens voor elke computer of accesspoint. Touchscreens zijn vandaag de dag veel gebruikt, publiekelijk (treinkaartjemachines) en huishoudelijk (iPod, iPhone, etc).
Hoe komt het dan dat we nog steeds muizen gebruiken ipv een geheel touchbeeldscherm? (We kijken nu niet naar tablets, dat is niet wat ik bedoel)
Zo moeilijk is dat toch niet? Oké, het is in eerste instantie iets duurder dan een normaal beeldscherm, maar /care, dat wordt wel goedkoper en er zijn zat mensen die het zekerweten willen hebben.

Stel je voor. Een beeldscherm waarbij je je vinger gebruikt ipv een muis. Voorkomt muisarmen en soortgelijke klachten.

Niet zeuren over praktische moeilijkheden zoals het slepen van een object op je scherm. Het gaat hier om het idee.

Klacht: Waarom hebben we nog geen touchbeeldschermen zoals in sciencefiction films ed, maar spelen we nog met die godsirritante en langzame muis?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 16:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zoals je al zei, het is duurder. En mensen zijn er simpelweg nog niet eens aan gewend of kennen het niet. Daarnaast is een muis toch iets handiger dan een vinger aangezien de meeste touchscreens nog geen multitouch ondersteunen.

Beneden hebben wij een all-in-one bedieningsysteem voor de lichten/verwarming/gordijnen enzevoort. Deze is ook touchscreen, geweldig handig.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 16:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een shooter op een 22/24/30 inch beeldscherm met touchscreen? Nee dank je, krijg ik nogal lamme armen.

Muis is veel handiger in dagelijk computerwerk dan een touchscreen.

Heb hier een flybook gehad (ditte) die je dus zegmaar als tablet kan draaien en gebruiken en dan een touchscreen heeft. Bijna nooit gebruikt omdat het veel te veel moeite kost. Wordt je nogal moe na een half uur.

Sander
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 16:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het is niet nodig, zie jij jezelf al makkelijk coden/gamen met een touchscreen?
Voor simpele dingen is het inderdaad wel handig.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 16:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Multitouch moet geen obstakel zijn om zoiets waar te maken.

Sander schreef:

Het is niet nodig, zie jij jezelf al makkelijk coden/gamen met een touchscreen?
Voor simpele dingen is het inderdaad wel handig.

Gamen? Nee. Tot de geboorte van de virtual reality games zou ik daar idd een muis voor bij m'n computer houden (een goede draadloze, maargoed).
Coden? Ja. Zeker wel. Coden zelf doe je met je toetsenbord. Dan ipv telkens naar je muis te grijpen om een ander tabje te pakken van PhpDesigner, of te uploaden of whtvr, tik je het aan op je scherm. Veel intuitiever en makkelijker.

Een beetje inovatieonderzoeker moet dit kunnen bedenken.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 16:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

al had ik touchscreen op me laptop, ik zou toch de muis gebruiken dus vind het prima zo.

BaXiess
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 18:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Muis werkt veel relaxter dan steeds met je arm naar je beeldscherm moeten gaan, ik moet meer bewegen om men beeldscherm aan te raken dan men muis.. En als je snel overzichtelijk dingen wilt bekijken en aan klikken dan zitten je armen voor je zicht. Nee geef mij maar gewoon de muis

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 18:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dan kan je niet goed game niet!

Sh1ver
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 18:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er bestaat al zo'n scherm, je kon die winnen als je mee deed aan een of andere actie op de tv.. (België)

Het lijkt mij wel cool om dit te hebben, maar volgens mij word dit na een tijdje ook enorm irritant en pijnlijk. want dan moet je elke keer met je hand naar het scherm toe vermits je toetsenbord nog steeds voor je staat.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 18:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omdat we nu de credietcrisis ingaan. Bedrijven nemen geen risico's met producten waarbij ze niet genoeg zekerheid hebben of het goed verkocht zal worden.

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

srry dubbelpost

@ up

[Laatst bewerkt door Bartyow op zaterdag 27 december 2008, om 19:00]
Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 19:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Multitouch moet geen obstakel zijn om zoiets waar te maken.
[...]
Gamen? Nee. Tot de geboorte van de virtual reality games zou ik daar idd een muis voor bij m'n computer houden (een goede draadloze, maargoed).
Coden? Ja. Zeker wel. Coden zelf doe je met je toetsenbord. Dan ipv telkens naar je muis te grijpen om een ander tabje te pakken van PhpDesigner, of te uploaden of whtvr, tik je het aan op je scherm. Veel intuitiever en makkelijker.

Een beetje inovatieonderzoeker moet dit kunnen bedenken.


Mijn muis ligt echt dichterbij als me monitor dus snap niet waarom monitor makkelijker zou zijn dan ?

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/me gaat jullie nu allemaal jaloers maken

*zoekt even wat "work in progress" foto's op van ander fora*


Ik had ook nog wat leds over dus ik heb er maar een leuke sfeer verlichting achter gemaakt.

Heb twee touch-screens bij mij op het werk meegekregen
Zie btw folder van bedrijf met monitoren.

[Laatst bewerkt door Christan op zaterdag 27 december 2008, om 19:10]
Kersentaart
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Touchscreen computers bestaan wel?
HP TouchSmart IQ515nl

BaXiess
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ post boven: OWNED XD

Rinaldo
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 20:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor kleine apparaten vind ik het wel handig zoals telefoons maar voor een pc, vind ik zelf niet zo nuttig en het is wat prijzig.

Rian
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 20:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hebt ook bedrijven die iMac's tunen met touchscreens, maar ik vind het allemaal niet nodig.

Op je iPhone bijvoorbeeld bestuurt het geweldig maar daar is de interface ook naar, op een Windows / OS X werkt het simpelweg niet fijn, oke af en toe even op een icon drukken ofzo maar je zal veelal gewoon met je toetsenbord en muis werken.

Xaliom
# Oi Oi Oooooi ::
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bij ons in de MediaMartk staat er ene
€1240 ofzo iets.
Is wel nice !

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 22:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Even voor de aardappels die nu willekeurige PC's met touchscreen's gaan posten:
Dit is geen discussie of het bestaat of niet, natuurlijk bestaat het, en het bestaat al jaren, het is alleen niet mainstream. Ik vind het onhandig, andere niet, dat is de discussie. Niet of ze bestaan.

@Christan:
Wauw, niet dat ik ambilight bij me PC wil, heb het al bij me TV, maar leuk dat je die hebt gekregen. Gebruik je het ook echt of is het meer een gadget?

Rian
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 23:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb ook licht achter m'n TFT, alleen niet gekleurd als Christan, is erg rustgevend

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 23:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

[...]
Mijn muis ligt echt dichterbij als me monitor dus snap niet waarom monitor makkelijker zou zijn dan ?


Wat denk je nou zelf dat makkelijker is om van je toetsenbord snel even iets aan te klikken? Direct met je vinger er op of eerst naar je muis en dan je muis er naar bewegen?
Nee, het maakt idd weinig uit, maar zoals ik al zei lijkt gewoon aanwijzen waar je op wil klikken mij veel intuitiever.

Net zoals ze bij Minority Report die interface met motionsensinghandschoenen hebben, lijkt me ook geweldig. Onhandig met een desktop computer, maar bij andere toepassingen lijkt me dat echt kewl.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 Dec 2008, 23:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Wat denk je nou zelf dat makkelijker is om van je toetsenbord snel even iets aan te klikken? Direct met je vinger er op of eerst naar je muis en dan je muis er naar bewegen?
Nee, het maakt idd weinig uit, maar zoals ik al zei lijkt gewoon aanwijzen waar je op wil klikken mij veel intuitiever.

Net zoals ze bij Minority Report die interface met motionsensinghandschoenen hebben, lijkt me ook geweldig. Onhandig met een desktop computer, maar bij andere toepassingen lijkt me dat echt kewl.


Mac met ingebouwde iSight + Fluidtunes = wat jij bedoeld.

Heb het hier, is alleen niet helemaal vlekkeloos maar werkt aardig.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 00:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/care

Kosty
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 00:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

/care

Kersentaart
Geplaatst op: 28 Dec 2008, 00:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Even voor de aardappels die nu willekeurige PC's met touchscreen's gaan posten:
Dit is geen discussie of het bestaat of niet, natuurlijk bestaat het, en het bestaat al jaren, het is alleen niet mainstream. Ik vind het onhandig, andere niet, dat is de discussie. Niet of ze bestaan.

TS:


Klacht: Waarom hebben we nog geen touchbeeldschermen zoals in sciencefiction films ed, maar spelen we nog met die godsirritante en langzame muis?

Of zie ik iets over het hoofd?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login