Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Apple Reseller, Premium reseller...

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 10:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan iemand mij het allemaal uitleggen?

Verschil tussen Apple Reseller, Premium Reseller, A Mac enzo.
T'zal heel fijn zijn als ik meer duidelijkheid kon krijgen, want ik was erg nieuwsgierig

Thx,
Bart.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Apple reseller moet je zien als iets kleins, wat meestel ook nog andere producten dan van Apple verkoopt. Apple premium reseller, is een echte apple gerelateerde shop, dus ook alleen maar apple producten. Verder kun je er vanuit gaan dat ze bij de premium reseller meer van mac/apple afweten dan bij de reseller.

"Apple Premium reseller A-Mac heeft drie filialen: A Mac Utrecht, Amersfoort en Den Bosch. A-Mac is geen gewone computerwinkel. Er worden uitsluitend Apple producten verkocht." A Mac is dus een premium reseller keten, met meerdere filialen.

Trouwens, Mac is 232523424232x overpriced, als je puur Mac OSX/Leopard wil, moet je even op internets kijken voor Leo4all bijv. dit is osx86, dat is gewoon leopard, met super veel drivers zodat je hem dus bijv. ook op jouw computer kan instaleren.

[Laatst bewerkt door Frenk op vrijdag 2 januari 2009, om 11:16]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Trouwens, Mac is 232523424232x overpriced, als je puur Mac OSX/Leopard wil, moet je even op internets kijken voor Leo4all bijv. dit is osx86, dat is gewoon leopard, met super veel drivers zodat je hem dus bijv. ook op jouw computer kan instaleren.

Jij denkt toch niet echt dat er superveel drivers zijn he? Dat zal je vies tegenvallen, er zijn amper drivers (kext's) te vinden voor de hardware die je thuis hebt staan. Je zal een pc moeten bouwen waar wel drivers voor zijn. Kan dus niet zomaar op elke PC. OSX86 mag hier trouwens openlijk besproken worden. Een mac koop je trouwens ook omdat het werkt, omdat je geen BSOD's wilt en omdat het mooi is. Ik heb nog geen vista laptop gezien die net zo smooth als me macbook in en uit slaapstand gaat, die je tijdens een spel dicht kan klappen en in slaap valt en bij openen gewoon door kunt spelen. Heb ik nog nooit bij een Vista/XP laptop gezien.

Apple heeft geen officiële winkels in Nederland, er zijn hier alleen Premium resellers, dat zijn winkels die aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om dat status te krijgen, showroom achtig, clean, aparte reparatie ruimte etc. Is allemaal op de Apple site te vinden.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Jij denkt toch niet echt dat er superveel drivers zijn he? Dat zal je vies tegenvallen, er zijn amper drivers (kext's) te vinden voor de hardware die je thuis hebt staan. Je zal een pc moeten bouwen waar wel drivers voor zijn. Kan dus niet zomaar op elke PC. OSX86 mag hier trouwens openlijk besproken worden. Een mac koop je trouwens ook omdat het werkt, omdat je geen BSOD's wilt en omdat het mooi is. Ik heb nog geen vista laptop gezien die net zo smooth als me macbook in en uit slaapstand gaat, die je tijdens een spel dicht kan klappen en in slaap valt en bij openen gewoon door kunt spelen. Heb ik nog nooit bij een Vista/XP laptop gezien.

Apple heeft geen officiële winkels in Nederland, er zijn hier alleen Premium resellers, dat zijn winkels die aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om dat status te krijgen, showroom achtig, clean, aparte reparatie ruimte etc. Is allemaal op de Apple site te vinden.


Indeed, niet superveel, maar je kan ook als niet de goeie drivers in leo4all zitten, kan je ook een andere osx86 downloaden, waar ze misschien wel in zitten. Ik had osx86 laatst ook bijna lopen, alleen was me GPU niet supported (nog), en me CPU was antiek. (P4 )

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Indeed, niet superveel, maar je kan ook als niet de goeie drivers in leo4all zitten, kan je ook een andere osx86 downloaden, waar ze misschien wel in zitten. Ik had osx86 laatst ook bijna lopen, alleen was me GPU niet supported (nog), en me CPU was antiek. (P4 )

Kleine kans dat een andere release dan wel werkt, als er nou eenmaal geen kexts zijn voor je hardware houdt het gewoon op.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Kleine kans dat een andere release dan wel werkt, als er nou eenmaal geen kexts zijn voor je hardware houdt het gewoon op.

Het kan wel, eerst had ik geen support voor mijn GPU + CPU, na een andere release te hebben gedownload, had ik alleen nog maar geen support voor mijn CPU. Mja, ik ga binnenkort wel dual-core ofzo halen. Of als die i7 een beetje betaalbaar te krijgen is

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Het kan wel, eerst had ik geen support voor mijn GPU + CPU, na een andere release te hebben gedownload, had ik alleen nog maar geen support voor mijn CPU. Mja, ik ga binnenkort wel dual-core ofzo halen. Of als die i7 een beetje betaalbaar te krijgen is

Jij denkt dat die op jouw P4 moederbordje werkt?
Not.

Btw, de goedkoopste i7 is 250 euro.

Sander
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 11:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Jij denkt toch niet echt dat er superveel drivers zijn he? Dat zal je vies tegenvallen, er zijn amper drivers (kext's) te vinden voor de hardware die je thuis hebt staan. Je zal een pc moeten bouwen waar wel drivers voor zijn. Kan dus niet zomaar op elke PC. OSX86 mag hier trouwens openlijk besproken worden. Een mac koop je trouwens ook omdat het werkt, omdat je geen BSOD's wilt en omdat het mooi is. Ik heb nog geen vista laptop gezien die net zo smooth als me macbook in en uit slaapstand gaat, die je tijdens een spel dicht kan klappen en in slaap valt en bij openen gewoon door kunt spelen. Heb ik nog nooit bij een Vista/XP laptop gezien.

Apple heeft geen officiële winkels in Nederland, er zijn hier alleen Premium resellers, dat zijn winkels die aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om dat status te krijgen, showroom achtig, clean, aparte reparatie ruimte etc. Is allemaal op de Apple site te vinden.

Er zijn genoeg drivers om het meestal draaiend te krijgen.. Zowat voor alle moederbord chipsets zijn drivers, voor de GPU's ook. Geluidskaarten ook, wireless ook, ethernet ook. Natuurlijk alleen niet voor je merkloze webcam die je bij de aldi hebt gehaald bijvoorbeeld..
En Frenk, je moet gewoon een hele nieuwe pc kopen. Je kan niet altijd maar blijven upgraden, want dan werkt het gewoon niet lekker meer.

[Laatst bewerkt door Sander op vrijdag 2 januari 2009, om 11:58]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 12:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Jij denkt dat die op jouw P4 moederbordje werkt?
Not.

Btw, de goedkoopste i7 is 250 euro.


Nee.
Ook nieuwe moederbordje want voor de rest zit alles wel snor.
2 GB geheugen, 1 TB ofzo aan HDD, genoeg geluidskaarten, Ati Radeon x1650 pro, dusja, dat moet wel lukken. Alhoewel mijn neef gaat een nieuwe macbook kopen en gaat zijn macbook pro verkopen, en die heeft echt nice specs, even kijken wat hij vraagt

Jaapje
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 12:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En die 'Apple shop' in de Mediamarkt in Hengelo (ov) dan? (boven zit een afdeling met allemaal mac-hardware en software) Is dat ook een officiele Apple Reseller?

edit
spelling

[Laatst bewerkt door Jaapje op vrijdag 2 januari 2009, om 12:23]
Kosty
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 13:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Nee.
Ook nieuwe moederbordje want voor de rest zit alles wel snor.
2 GB geheugen, 1 TB ofzo aan HDD, genoeg geluidskaarten, Ati Radeon x1650 pro, dusja, dat moet wel lukken. Alhoewel mijn neef gaat een nieuwe macbook kopen en gaat zijn macbook pro verkopen, en die heeft echt nice specs, even kijken wat hij vraagt

Phail Bij de overstap naar i7 mag je ook nieuwe (DDR3) RAM rekenen, en dat kost ook een héééle hoop, Mobo+RAM+CPU = flink doorsparen dus
(Maakt echt geen reet uit hoeveel geluidskaarten je hebt hoor btw)

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 14:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

En die 'Apple shop' in de Mediamarkt in Hengelo (ov) dan? (boven zit een afdeling met allemaal mac-hardware en software) Is dat ook een officiele Apple Reseller?

edit
spelling

Nee, dat is zoals je al zegt een Apple Shop, deze is wel in samenwerking met Apple opgezet maar is geen Premium Reseller, Apple Shop's zijn gewoon kleine in store winkels waaraan Apple het recht geeft hun merknaam erbij te gebruiken mits zij alles naar hun huisstijl aanpassen, zo is de vloer bij de Apple Shop bijvoorbeeld anders dan bij de rest van de Media Markt.

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 14:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ohja en de Leo4All discussie, serieus paupers get a job, Leopard draait simpelweg niet top op die pauperbakken.

Ja een Mac is iets duurder, maar kijk wat je er voor terug krijgt, design en kwaliteit, mijn iMac G3 uit 1998 draait nog perfect, ik heb nog nooit een Windows PC gehad die het 11 jaar uit hield zonder ernstig te gaan vertragen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 14:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Phail Bij de overstap naar i7 mag je ook nieuwe (DDR3) RAM rekenen, en dat kost ook een héééle hoop, Mobo+RAM+CPU = flink doorsparen dus
(Maakt echt geen reet uit hoeveel geluidskaarten je hebt hoor btw)


Ja dat weet ik ook wel
@ Rian, het draait misschien niet 100% maar 90% zeker wel, en daar ben ik tevreden mee, met mijn 'budget', hehe.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 14:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

OSX86 kan inderdaad heel goed draaien, als je maar hardware hebt waar goede KEXTs voor te vinden zijn. Kun je heel goedkoop een topbak bouwen. Alleen updaten is niet altijd fijn, zelfs met de boot 321 weetikveel methode.
Een mac out of the box werkt wel een stuk fijner.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 16:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Apple reseller moet je zien als iets kleins, wat meestel ook nog andere producten dan van Apple verkoopt. Apple premium reseller, is een echte apple gerelateerde shop, dus ook alleen maar apple producten. Verder kun je er vanuit gaan dat ze bij de premium reseller meer van mac/apple afweten dan bij de reseller.

"Apple Premium reseller A-Mac heeft drie filialen: A Mac Utrecht, Amersfoort en Den Bosch. A-Mac is geen gewone computerwinkel. Er worden uitsluitend Apple producten verkocht." A Mac is dus een premium reseller keten, met meerdere filialen.

Trouwens, Mac is 232523424232x overpriced, als je puur Mac OSX/Leopard wil, moet je even op internets kijken voor Leo4all bijv. dit is osx86, dat is gewoon leopard, met super veel drivers zodat je hem dus bijv. ook op jouw computer kan instaleren.


HAHA dat is poep. Koop gewoon een Mac Mini oid.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 16:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Matt schreef:

[...]
HAHA dat is poep. Koop gewoon een Mac Mini oid.

Serieus, jij bent echt het meest trieste persoontje ever.

Als je mijn post gelezen had, had je gelezen dat ik niet in geld zwem, en dat ik Mac overpriced vind. Dat jij door je lelijke ouders tot in den diepe verwend wordt, oke. Ik niet. Een Mac Mini die een beetje lekker draait (600+ euro), kan ik niet betalen. Laat staan dat ik het mag. Dus beter, kruip je terug in je bedje, ga je nog maar eens diep nadenken of zelfmoord misschien toch niet de oplossing is, en ga je beter posts lezen van andere mensen. O ja, als je PC Leo4all kan draaien, dus je hebt de goede drivers enzo, en ook goede specs. Wat is dan het verschil tussen Leopard en Leo4all, behalve een duur kastje onder je bureau?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Serieus, jij bent echt het meest trieste persoontje ever.

Als je mijn post gelezen had, had je gelezen dat ik niet in geld zwem, en dat ik Mac overpriced vind. Dat jij door je lelijke ouders tot in den diepe verwend wordt, oke. Ik niet. Een Mac Mini die een beetje lekker draait (600+ euro), kan ik niet betalen. Laat staan dat ik het mag. Dus beter, kruip je terug in je bedje, ga je nog maar eens diep nadenken of zelfmoord misschien toch niet de oplossing is, en ga je beter posts lezen van andere mensen. O ja, als je PC Leo4all kan draaien, dus je hebt de goede drivers enzo, en ook goede specs. Wat is dan het verschil tussen Leopard en Leo4all, behalve een duur kastje onder je bureau?

Leo4All is dat voor PC ofzo?

Maarja, lekkere discussie waar dit topic volgens mij niet helemaal over gaat, dus ik maak wel even een nieuwe onderwerp waarbij je kan discussiëren

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Leo4All is dat voor PC ofzo?

Maarja, lekkere discussie waar dit topic volgens mij niet helemaal over gaat, dus ik maak wel even een nieuwe onderwerp waarbij je kan discussiëren


Leo4all is gewoon Leopard wat je op een normale computer kan draaien, die jij en ik bijvoorbeeld hebben. Trouwens, het antwoord op je vraag is al gegeven door mij?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login