Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Mac Mini

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omdat ik best wel geïnteresseerd ben geraakt in mac, vooral in de Mac mini. Was ik van plan om meer info te zoeken en hem misschien ook wel te kopen.

En nee, ik koop niet de mac mini die nu op de mark staat, ik wacht even deze maand af op de nieuwe (als mijn bronnen kloppen).

Ik heb sowieso geen geld voor een iMac of Mac pro, of Mac book (arme stakker ). Maar mac mini is nog wel te doen. Het lijkt me een mooi ding waar ik genoeg aan heb.

Maar ik heb wel een PC die lekker draait op windows vista, maar ik wil weten of ik vooruit ga als ik een mini zou kopen (vergelijk het dan met de oude & nieuwe)

http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html[url]
[/url]
Daar staan de specs van de mac mini nu, en dan ging ik gewoon die van 499,- kopen. En de nieuwe moet je maar even googlen

Mijn specs van m'n PCtje zijn:

AMD 64x2 Dual Core processor 4000+ (2 CPU's), ~2.1GHz
1 GB RAM
320GB HDD
Windows Vista Premium
Direct X 10
Geforce 6150SE nForce 430

(beetje van dxdiag eruit gehaald )
En ja ik weet dat ik sowieso met HDD geheugen achteruit ga, maar echt. Ik heb niks aan 320gb

Ik heb geen idee wat voor videokaart er in de mini zit, maar ik heb gehoord dat er wel een betere in de nieuwe versie komt te zitten. Ook vind is OS X lovely

Bij de mini nu is dat GHz wel iets slomer, maar mijne is van AMD en die van de mini van Intel. Misschien heeft dat verschil? (de nieuwe mini 499,- ofzo krijgt gewoon 2,0 GHz)

Oja, ik heb het geld nu nog niet, maar ben goed op weg. Hopelijk kan ik hier wat wijze raad krijgen. En niet van: Mac rulez (zal vast wel zo zijn, maar daarmee is m'n keuze niet makkelijker).

Vraagjes kunnen gesteld worden, ik ben niet heel goed met alle technische dingen van m'n PC. Maar hopelijk is dit ong. genoeg

Volgens een anonieme bron op de website wired.com zouden we volgende maand tijdens de Macworld Expo wel eens verrast kunnen worden met de komst van een nieuwe Mac mini.



Dit verhaal klinkt niet geheel onwaarschijnlijk omdat de huidige Mac mini sinds 2007 niet meer vernieuwd is. Volgens de anonieme bron zou de nieuwe Mac mini een nieuwe uiterlijk krijgen en net als nu in twee versies op de markt komen. Namelijk met een 2.0-GHz Core 2 Duo processor en een versie met een 2.3-GHz Core 2 Duo processor. 



De eerste versie zal waarschijnlijk worden uitgevoerd met een GMA X3100 videokaart en de andere versie zal waarschijnlijk beschikken over een Nvidia videokaart die ook geschikt is voor het gamen. Standaard zou de nieuwe Mac Mini met een 160 GB Harddisk worden geleverd, 2 GB geheugen dat uitgebreid kan worden tot 4 GB, een Super Drive en de nieuwe Mini DisplayPort bevatten die op de laatste MacBook zijn intrede deed.



De 2.0 GHz versie zou 500 dollar gaan kosten en de 2.3 GHz 700 dollar. Dit is minder dan de huidige Mac mini.



Verhaalte van nieuwe mac mini's, misschien handig om mee te pakken

Oja, heel misschien wou ik dualboot erbij doen, en dan windows xp erop voor als ik soms een heel klein licht spelletje wil doen (maplestory, flyff, rakion). Maar als dat niet goed kan, is het ook geen enkel probleem hoor, want ik weet ook dat je geen mac moet kopen om games te spelen (ja, rian jouwe kan het natuurlijk wel maar dan betaal je ook flink wat )
Feedback!

[Laatst bewerkt door Bart op vrijdag 2 januari 2009, om 17:28]
Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Echt een geweldig plan maar wat is je vraag?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Echt een geweldig plan maar wat is je vraag?

mooi hea, nou of ik er op vooruit ga.

Of het geschikt voor mij is zegmaar

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

mooi hea, nou of ik er op vooruit ga.

Of het geschikt voor mij is zegmaar

Ja is wel geschikt, voor jou zeker als de nieuwe Mac mini net wat meer power krijgt, maar Leopard is veel lichter dan die Windows meuk dus daar heb je ook minder voor nodig.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Ja is wel geschikt, voor jou zeker als de nieuwe Mac mini net wat meer power krijgt, maar Leopard is veel lichter dan die Windows meuk dus daar heb je ook minder voor nodig.

Dus ik ga er niet op achteruit? En weet jij ook zeker dat die nieuwe mac mini deze maand uit komt (of volgende)?

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Dus ik ga er niet op achteruit? En weet jij ook zeker dat die nieuwe mac mini deze maand uit komt (of volgende)?

Van 5 tot 9 Januari is er MacWorld 2009, hier zal Phil Schiller waarschijnlijk de nieuwe Mac mini, de nieuwe iMac en de iPhone Nano aankondigen, aldus de rumors.

En nee je gaat er niet op achteruit, tenminste dat is mijn mening.

[Laatst bewerkt door Rian op vrijdag 2 januari 2009, om 17:37]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart; Waarom?
Dat is de vraag.
Want ik denk dat je betaald voor Leopard. Want voor design en low specs geef je toch geen 500 euro uit

En als je leopard wil: Leo4all.

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Bart; Waarom?
Dat is de vraag.
Want ik denk dat je betaald voor Leopard. Want voor design en low specs geef je toch geen 500 euro uit

En als je leopard wil: Leo4all.

Kanker nou eens op pauper met je kut Leo4All, ga jij nou maar terug achter je lelijke grijze kast.

Hij wil een Mac aanschaffen en vraagt niet om jouw armoedige gezeik.

Headshot
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 17:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Kanker nou eens op pauper met je kut Leo4All, ga jij nou maar terug achter je lelijke grijze kast.

Hij wil een Mac aanschaffen en vraagt niet om jouw armoedige gezeik.


Ik ben het met Rian eens, Leo4All is voor van die paupers die geen geld hebben voor OSX.

Rian
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 18:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Ik ben het met Rian eens, Leo4All is voor van die paupers die geen geld hebben voor OSX.

Het is OS X

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 18:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Het is OS X

Back to the point

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zag je story ook op Tweakers en wil even toevoegen dat je kennelijk niks van specs weet, dus vergeet alles wat je net zelf hebt gezegd.

GHzen kun je niet vergelijken, niet bij AMD, niet bij Intel, niet onderling bij Intel CPU's. Als de ene processor 30 taken per kloktik (MHz) kan uitvoeren en de andere 50 per kloktik, dan is de ene MHz toch niet meer gelijk aan de andere en kun je toch niet vergelijken?
Vergeet dat vergelijken.

Vergeet ook meteen wat je denkt over de nieuwe Mac Mini. Hij is nog niet aangekondigt, dus je weet niet wat het wordt. Wired.com weet het ook niet. Niemand weet het behalve Apple, dus wacht tot zij wat zeggen.

Je zal er hoedanook op vooruitgaan want Leopard gebruikt veel minder resources, dus een langzamere PC zal sneller werken dan een PC met dezelfde specs en Windows erop.
Ja je gaat er op vooruit, ja het is een goede investering (macs zijn errrg waardevast, een goedkope Mac mini 2ehands ga je niet vinden tot de nieuwe zijn aangekondigt!) maar je moet met OS X kunnen leven. Persoonlijk vindt ik het heerlijk, heb vanaf me 1e PC met Windows en alles wat eromheen komt gewerkt, en nu een Macbook naast me staan. Vindt het heerlijk.

Maar dat moet je zelf weten. Ga een keer naar een MediaMarkt/iCentre oid en kloot er wat mee aan.
Of draai VMWare en install in een virtual machine OS X, zijn al draaiende images van te vinden die je dan alleen maar hoeft op te starten, kun je het ook uitproberen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 19:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Owja, en als je hem niks vindt kun je hem zo weer verkopen met amper verlies. Zodra je een normale PC/laptop koopt is hij bij het moment dat je hem uitpakt al minimaal 100 euro minder waard. Bij een Mac niet.

Kijk de tweedehands prijzen van die krengen maar eens. Die vind je niet voor weinig.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 02 Jan 2009, 19:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Owja, en als je hem niks vindt kun je hem zo weer verkopen met amper verlies. Zodra je een normale PC/laptop koopt is hij bij het moment dat je hem uitpakt al minimaal 100 euro minder waard. Bij een Mac niet.

Kijk de tweedehands prijzen van die krengen maar eens. Die vind je niet voor weinig.

Oke, ik ben weer wat wijzer geworden.

Dus 2.0 GHz Intel kan je bv. niet vergelijken met een 2.0 GHz AMD.

Omdat ik liever voor de mac mini die nu op de markt sta ga. (zal wel wat korting over gaan als de nieuwe op de markt komen)

En die is 1.83 GHz Intel, terwijl deze 2.1 GHz AMD is. Maar kan jij misschien dit toch op een manier vergelijken ? Want als je het zo zou vergelijken dat is de PC sneller, maar dat kan dus niet zo

Het besturingssysteem lijkt me ook echt ge-wel-dig En ik wen echt wel snel aan een nieuw besturingssysteem

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jan 2009, 11:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Oke, ik ben weer wat wijzer geworden.

Dus 2.0 GHz Intel kan je bv. niet vergelijken met een 2.0 GHz AMD.

Omdat ik liever voor de mac mini die nu op de markt sta ga. (zal wel wat korting over gaan als de nieuwe op de markt komen)

En die is 1.83 GHz Intel, terwijl deze 2.1 GHz AMD is. Maar kan jij misschien dit toch op een manier vergelijken ? Want als je het zo zou vergelijken dat is de PC sneller, maar dat kan dus niet zo

Het besturingssysteem lijkt me ook echt ge-wel-dig En ik wen echt wel snel aan een nieuw besturingssysteem


Een Intel C2D 2.0GHz kun je ook niet vergelijken met een Intel Pentium 4 2.0GHz dus vergeet alsjebliéft al die GHz onzin. Dus niet alleen AMD <-> Intel valt niet te vergelijken, ook Intel <-> Intel valt niet te vergelijken.

Enige manier waarop het te vergelijken valt zijn benchmarks, die moet je dan maar opzoeken. Bencmarks van vergelijkbare hardware van jouw PC en een Mac mini.

Overigens zou ik echt niet voor het huidige model Mac Mini gaan, dat is toch echt wel een oudje. Nogal stom om die te kopen. Als er al een nieuwe komt, moet je die doen. Kost je wat meer, maar krijg je ook al een stuk meer voor terug.
Hardware in de huidige Mac Mini is zwaar achterhaald, hij is al zeker anderhalf jaar niet geupdate.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 03 Jan 2009, 12:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Een Intel C2D 2.0GHz kun je ook niet vergelijken met een Intel Pentium 4 2.0GHz dus vergeet alsjebliéft al die GHz onzin. Dus niet alleen AMD <-> Intel valt niet te vergelijken, ook Intel <-> Intel valt niet te vergelijken.

Enige manier waarop het te vergelijken valt zijn benchmarks, die moet je dan maar opzoeken. Bencmarks van vergelijkbare hardware van jouw PC en een Mac mini.

Overigens zou ik echt niet voor het huidige model Mac Mini gaan, dat is toch echt wel een oudje. Nogal stom om die te kopen. Als er al een nieuwe komt, moet je die doen. Kost je wat meer, maar krijg je ook al een stuk meer voor terug.
Hardware in de huidige Mac Mini is zwaar achterhaald, hij is al zeker anderhalf jaar niet geupdate.

Ik heb net geld voor de oude ofzow

Maar als ik voor de nieuwe zou gaan, zou ik ook nog voor de 2.0GHz versie gaan heur.

Maarja, ik spaar lekker door dus ik zie wel

Kersentaart
Geplaatst op: 03 Jan 2009, 12:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-

[Laatst bewerkt door Kersentaart op zondag 11 december 2016, om 01:54]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jan 2009, 12:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Ik heb net geld voor de oude ofzow

Maar als ik voor de nieuwe zou gaan, zou ik ook nog voor de 2.0GHz versie gaan heur.

Maarja, ik spaar lekker door dus ik zie wel


Wie zegt dat de nieuwe meer zouden kosten? (Bijna) áltijd worden de oude gewoon vervangen door nieuwe, en blijven de prijzen hetzelfde.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jan 2009, 12:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Hoezo is Intel zo anders dan AMD? Ik weet dat AMD een betere prijs/prestatie verhouding heeft. Maar zijn Intel processoren dan heel anders dan die van AMD?

Ik heb nu een AMD Phenom 9950 BE (4*2.6 GHz) is deze beter of slechter dan bijv een q6600?


Het zijn gewoon compleet verschillende architecturen, ook processors onderling zijn totaal verschillend, de enige manier om te vergelijken zijn benchmarks. Dus zoek een benchmark van jouw processor en een Q6600 en je weet het. Momenteel is de Core architectuur van Intel een stuk sneller dan de huidige processors van AMD.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 06 Jan 2009, 19:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Het zijn gewoon compleet verschillende architecturen, ook processors onderling zijn totaal verschillend, de enige manier om te vergelijken zijn benchmarks. Dus zoek een benchmark van jouw processor en een Q6600 en je weet het. Momenteel is de Core architectuur van Intel een stuk sneller dan de huidige processors van AMD.

Er is geen nieuwe mac mini gekomen, helaas
En dat was ongeveer mijn enige kans op een Mac. Echt heel jammer

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 6 januari 2009, om 20:00]
Headshot
Geplaatst op: 06 Jan 2009, 21:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Er is geen nieuwe mac mini gekomen, helaas
En dat was ongeveer mijn enige kans op een Mac. Echt heel jammer


Haha, sukkel.

[Laatst bewerkt door Headshot op dinsdag 6 januari 2009, om 21:37]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jan 2009, 22:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Was er ook niet zo'n site die van alle shit van apple bijhield wanneer ze vernieuwd werden en op basis daarop een voorspelling deed?
[url]http://buyersguide.macrumors.com/[/url]
Nieuwe mac mini zit er wss dus wel aan te komen .

[Laatst bewerkt door sandr op dinsdag 6 januari 2009, om 22:39]
Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 06 Jan 2009, 22:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Haha, sukkel.

Houd je kanker bek

Sandr, klopt. Iedereen had verwacht dat hij met macworld zou uitkomen, maar viel zwaar tegen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 07 Jan 2009, 09:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Houd je kanker bek

Sandr, klopt. Iedereen had verwacht dat hij met macworld zou uitkomen, maar viel zwaar tegen.

'Tis nog niet afgelopen, maar kleine kans dat hij nu nog komt inderdaad.

Overigens zou ik gewoon doorsparen als ik jouw was, waarom moet je perse nu kopen? Als je pc het nog doet, heb je dus niet de noodzaak nu iets te moeten hebben. Gewoon blijven doorsparen, misschien kun je uiteindelijk zelfs wat beters dan een mac mini kopen. Of kijk anders voor een 2e hands mac, zag laatst een iMac voor 500 euro op tweakers.net.

Zoek anders op tweedehandsmac.nl oid.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 07 Jan 2009, 21:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Anders reageer je hier op en zeg je dat je hem voor 400 euro cash morgen op kunt komen halen.

Als je op marktplaats etc kijkt zie je veel uitgebreide en geupdate mac mini's voor een relatieve spotprijs, die marktplaats link van mij kost nieuw bij apple.nl met die upgrades (en dan een 160GB ipv 250GB harde schijf, want 250 hebben ze niet op de apple site) 659 euro. Ben je voor 400 dus heel goedkoop uit.

Zou trouwens leuk zijn als je wat actiever op je topic reageert, anders heeft het ook niet zoveel zin als je wilt dat je geholpen wordt bij je aankoop.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login