Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Windows netwerkje met switch

Kosty
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tjah

Sinds we nu Telenet hebben, wordt het internet gedeeld dmv een switch, maar omdat we nu op 8 plaatsen internet willen gebruiken en de huidige switch van Telenet er 2 poorten te weinig heeft willen we een nieuwe kopen.

Nu is m'n pa hevige fan van Windows netwerkjes, en hij wilt graag z'n 2 desktops en laptop (En netwerkprinter), en ook mijn desktop + laptop in een netwerkje hebben.

Nu gaat dat volgens mij niet met zo'n switch en moet ik uitzoeken hoe dat op te lossen valt. Mja, ik dacht eerst dmv Hamachi maar dat lijkt hem niets omdat die printer dan ook niet werkt - ofwel dmv een router (wél met ethernet ingang dan) want zo'n opstelling hadden we vroeger maar die is nu onbruikbaar omdat die toen een modem + router ineen was (internet langs de telefoonlijn dus) en nu het internet via de coax binnenkomt zonder router

Duseuhm, wie heeft een beter idee dan een router opstelling - kan het dus eigenlijk ook anders ?

Alvast bedankt zeker..
Kosty

[Laatst bewerkt door Kosty op maandag 2 februari 2009, om 21:55]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

What de fuck? Waarom denk je dat een switch niet werkt? Gewoon een switch ertussen hangen en de DHCP server van je router IP's laten uitdelen, of static toewijzen.

Waarom denk je dat een switch niet zou werken? En als je al dacht dat het niet zou werken, waarom heb je dan niet nagedacht over een tweede router en daarvan de DHCP server uitzetten?
Toch belachelijk om Hamachi (cheap-ass VPN dus) intern op 1 lijn te gebruiken.

-edit-
je verhaaltje is ook niet belachelijk duidelijk, maak es een paint, want je wilt er ook nog een printerserver bijhebben? Waarom die printer niet gewoon aansluiten op een PC en via die PC delen? Scheelt weer configureren van een printerserver en kosten etc.

[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 2 februari 2009, om 20:19]
Kosty
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja het was dus wat onduidelijk, komt zo een paint voorstelling aan

Edit :
Zo dus, ongeveer

Die printer is er dus eentje à la, ethernet in en als hij aan je router hangt kan je hem gewoon in Windows vinden.
Nu gaat dat dus niet

[Laatst bewerkt door Kosty op maandag 2 februari 2009, om 20:38]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als het goed is, is je telenet bakje een modemrouter en zou dus geen probleem moeten geven

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Ja het was dus wat onduidelijk, komt zo een paint voorstelling aan

Edit :
Zo dus, ongeveer

[Afbeelding]

Die printer is er dus eentje à la, ethernet in en als hij aan je router hangt kan je hem gewoon in Windows vinden.
Nu gaat dat dus niet

Want, er zijn niet genoeg aansluitingen op de switch?

Kosty
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]Want, er zijn niet genoeg aansluitingen op de switch?

Nu vind ik hem gewoon niet in Windows, en kan ik geen windows netwerk maken met de andere PCs

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Nu vind ik hem gewoon niet in Windows, en kan ik geen windows netwerk maken met de andere PCs


IP adressen zijn allemaal in dezelfde range? Alle PC's zitten niet perongeluk allemaal in een eigen VLAN?

Kosty
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 21:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DHCP en DNS servers zijn tussen 2 computers gelijk, de externe IP adressen (Er zijn geen interne IPs) zijn gelijk in de eerste twee rangen (Dus xxx.yyy.***.*** waar xxx en yyy bij beiden gelijk is)

[Laatst bewerkt door Kosty op maandag 2 februari 2009, om 21:19]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 21:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

DHCP en DNS servers zijn tussen 2 computers gelijk, de externe IP adressen (Er zijn geen interne IPs) zijn gelijk in de eerste twee rangen (Dus xxx.yyy.***.*** waar xxx en yyy bij beiden gelijk is)

Je moet er ook voor zorgen dat je modem je router een extern IP toewijst, en je router geeft alle apparaten in je netwerk dan weer een intern IP.

Zou toch wat zijn als je apparaten in Windows netwerken kon zien met alleen een extern IP, zou je alle bestaande Windows netwerken over de hele wereld zien.

Kosty
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 21:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Je moet er ook voor zorgen dat je modem je router een extern IP toewijst, en je router geeft alle apparaten in je netwerk dan weer een intern IP.

Zou toch wat zijn als je apparaten in Windows netwerken kon zien met alleen een extern IP, zou je alle bestaande Windows netwerken over de hele wereld zien.

Tuurlijk, het probleem is dus dat er nu geen router IS zoals je al zag op m'n foto - Daarom dus, kan je met een switch (en dat telenet bakje - waar ik niets kan in aanpassen ofzo) een intern windows netwerk maken ?

En anders koop ik hier gewoon een router, direct alles opgelost dan

Btw: @ Dat laatste : Ik ben ook niet stom hé, daarom veronderstelde ik dus ook dat je geen Windows netwerk kan maken zonder router, omdat er geen interne regeling is

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 02 Feb 2009, 22:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Tuurlijk, het probleem is dus dat er nu geen router IS zoals je al zag op m'n foto - Daarom dus, kan je met een switch (en dat telenet bakje - waar ik niets kan in aanpassen ofzo) een intern windows netwerk maken ?

En anders koop ik hier gewoon een router, direct alles opgelost dan

Btw: @ Dat laatste : Ik ben ook niet stom hé, daarom veronderstelde ik dus ook dat je geen Windows netwerk kan maken zonder router, omdat er geen interne regeling is


Jamaar, hoezo heb je geen router? Wat is dat op het eerste plaatje dan? Waarom zou je een nieuwe kopen als je die nog gewoon hebt?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Feb 2009, 13:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat Telenet ding heeft toch gewoon een Ethernet uitgang? Daar heb je nu een switch aanhangen? Dan moet het toch gewoon werken als je alles goed instelt. Ben eens wat duidelijker?

Kosty
Geplaatst op: 03 Feb 2009, 16:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Jamaar, hoezo heb je geen router? Wat is dat op het eerste plaatje dan? Waarom zou je een nieuwe kopen als je die nog gewoon hebt?

Die router die we vroeger hadden heeft een TELEFOON ingang (RJ-11 dus)
Nu heeft dat Telenet bakje dus enkel ethernet uit (RJ-45...)

@ Guz : Wat valt er dan nog in te stellen ?

[Laatst bewerkt door Kosty op dinsdag 3 februari 2009, om 16:50]
Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 03 Feb 2009, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hij denkt wss net als ik dacht dat je een modemrouter heb (krijg je meestal bij een internet provider).
Maar zonder router gaat het niet werken nee.
Moet je idd een router tussen zetten.

Kosty
Geplaatst op: 03 Feb 2009, 18:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ok goed, dan weet ik dat dan ook weer zeker

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login