Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Internet Snelheid

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 11:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beste leden,

Ik heb sinds eergister een nieuw internet aangesloten van KPN (KPN pakket, klik hier -> InternetPlusBellen Premium, het beste pakket dus) wat mij een heerlijk pakket leek met 20mb/s (ik verwacht niet dat ik dat download maar toch..)

Ieder geval, ik ben 100% zeker dat ik nu op het nieuwe pakket zit en niet op het oude (oude was max 300kb/s en ik ging een 50mb.bin bestandje downloaden voor snelheid en ik kwam niet hoger dan 800kb/s)

Nu is mijn vraag, ik heb een 20mb/s pakket en ik download op de MAX 800kb/s, is dat niet veel te sloom?

De KPN medewerker vond dit te sloom en laat voor de zekerheid een monteur komen op woensdag maar of dat nou voor veel verschil gaat zorgen

Opstelling:
Modem en splitter in de meterkast, beneden. De router zit echt wel up zolder bij onze "hoofd" computer maar de computer zit gewoon aan de trap (met een schot ertussen) dus het signaal zou gewoon even sterk moeten zijn.

Verder is alles via kabel aangesloten (xbox, mijn pc, hoofdpc, etc.)

Hopelijk ziet iemand hier het probleem? Ik snap er zelf niks van.

Bij voorbaat dank,
Bart.

[Laatst bewerkt door Bart op vrijdag 20 februari 2009, om 11:44]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 12:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat is de afstand van je huis naar de centrale? Ooit naar geinformeerd?
Als je er 3KM vanaf zit is het redelijk logisch dat je nooit de volle 20Mbit zal halen, die haal je alleen als je binnen 1KM van de centrale zit.

Maarten
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 13:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

http://www.speedtest.nl/ADSL/

Kijk hier maar eens, kun je de afstand van de centrale bekijken.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 13:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maar die afstand doet er wel degelijk toe zoals hieronder te zien is:

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 13:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

[url]http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=3845AW&cmdZoek=Zoek+%3E%3E[/url]

Gedaan, we hebben wel 2 van die kastjes aan de zijkanten van de straat (stroom dingen, maar dat zal het wel niet zijn )

Centrale weet ik helaas niet.

(ik woon btw in Harderwijk, dus harderwijk-centrum, afstand is 2656meter)

Meer dan 1km.

Maar dan nog, 0,8mb v/d 20mb

Mijn vriend heeft een 3mb connectie en download nu al even veel als mij (woont 10meter van mij vandaan, in mijn straat) en dat pakket word geupgraded naar 8mb in deze maand.

Dus nogal raar verhaal dit..

[Laatst bewerkt door Bart op vrijdag 20 februari 2009, om 13:24]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 13:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

20Mb/s is MBit he Dat moet je dus delen door ~8
Dan kom je op 2.5MB per sec.
En hier kan je checken hoe snel je op jou adres internet kan hebben

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 14:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

20Mb/s is MBit he Dat moet je dus delen door ~8
Dan kom je op 2.5MB per sec.
En hier kan je checken hoe snel je op jou adres internet kan hebben

Idd, wou ik net zeggen, let op het verschil tussen Mb/MBit

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 14:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die zegt 10Mb.
En wat haal ik? MAXIMAAL 789kb/s.

Word er nogal pissig van

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 17:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja die zegt maximaal 10Mbit per seconde oftewel 1,25 Megabyte per seconde. Maar afgaande van jouw locatie van de centrale wat dus 2500+ meter is kan de maximale snelheid maar 8 Mbit bedragen wat dus neerkomt op ongeveer 1 Megabyte. Door de bekabeling in je huis zal dit waarschijnlijk teruglopen naar 800KB/ps.

Verder is het complete bullshit over wat je zegt dat een vriend in jouw straat een 3Mbit connectie heeft en sneller download. Want 3Mbit komt maximaal uit op 375KB/ps en dat is dus onmogelijk met jouw 800KB/ps

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 17:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Ja die zegt maximaal 10Mbit per seconde oftewel 1,25 Megabyte per seconde. Maar afgaande van jouw locatie van de centrale wat dus 2500+ meter is kan de maximale snelheid maar 8 Mbit bedragen wat dus neerkomt op ongeveer 1 Megabyte. Door de bekabeling in je huis zal dit waarschijnlijk teruglopen naar 800KB/ps.

Verder is het complete bullshit over wat je zegt dat een vriend in jouw straat een 3Mbit connectie heeft en sneller download. Want 3Mbit komt maximaal uit op 375KB/ps en dat is dus onmogelijk met jouw 800KB/ps

Kerel, ik stond naast zijn PC.

Ik betaal dus nu voor een 20mb/s pakket en ik kan maximaal 800kb/s halen?

Is hier geen oplossing voor?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 17:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Kerel, ik stond naast zijn PC.

Ik betaal dus nu voor een 20mb/s pakket en ik kan maximaal 800kb/s halen?

Is hier geen oplossing voor?


KEREL DAN KLOPT ER ERGENS IETS NIET, want wat je nu verteld klopt van geen kant.

Er word gezegd: Tot 20Mbits, niet dat je het sowieso haalt, leer eens lezen. Kun je net zo goed 1 abonnement downgraden aangezien je die 20Mbit toch nooit haalt. 8Mbit is perfect voor jouw huidige locatie.

Ja, op jouw huidige locatie is er geen andere mogelijkheid met ADSL. Dan raad ik je aan een Glasvezel lijn aan te laten leggen. Of via de kabel internet te nemen wat via een aantal providers tegenwoordig op leuke snelheden kan.

[Laatst bewerkt door Guz op vrijdag 20 februari 2009, om 18:09]
Headshot
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 18:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Kerel, ik stond naast zijn PC.

Ik betaal dus nu voor een 20mb/s pakket en ik kan maximaal 800kb/s halen?

Is hier geen oplossing voor?


Wat ben jij een hopeloze nerd die nergens iets van snap, luister maar naar Guz want die weet er 10 keer meer van dan jouw.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik leg gewoon precies uit wat mijn probleem is.

Guz, ik heb echt never nooit gezegd dat ik had verwacht dat ik 20Mbits zo halen.

Dankje headshot, ben gelijk weer een stuk verder met mijn probleem.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 20:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Probleem lijkt me opgelost toch?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Probleem lijkt me opgelost toch?

Nou.. kpn medewerkers vonden het ook raar dat ik maar zo weinig haalde.

Dus ik hoop dat er nog een manier komt zodat ik meer kan halen. Want je zit altijd aan een jaar contract, en kan je dus niet zomaar even downgraden naar 8mb.

Maarten
Geplaatst op: 20 Feb 2009, 22:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Nou.. kpn medewerkers vonden het ook raar dat ik maar zo weinig haalde.

Dus ik hoop dat er nog een manier komt zodat ik meer kan halen. Want je zit altijd aan een jaar contract, en kan je dus niet zomaar even downgraden naar 8mb.


Neem dan Het Net.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 21 Feb 2009, 10:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Neem dan Het Net.

Omg pauper. Doe eerst eens lezen voordat je zo'n pauper reactie plaats waar de ts al helemaal niks aan heeft.

Maarten
Geplaatst op: 21 Feb 2009, 11:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

[...]
Omg pauper. Doe eerst eens lezen voordat je zo'n pauper reactie plaats waar de ts al helemaal niks aan heeft.


Nee tuurlijk lees ik niks, hij zat toch te zeiken over zijn 1 jarige contract. Neem dan Het Net, kun je elke maand stoppen. Døh. Dus doe maar niet dat je slim bent.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login