Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwe Mac Mini

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
of koop een goedkopere windows bak met dezelfde specs?

Vooral doen, Windows heeft nogal wat nodig om normaal te draaien.

Mac OS X Leopard daarintegen niet, dat draait al soepel op een oud P4'tje met 512MB. Zie het Vista niet doen.

En dan zit je nog met Windows. Bah.

Dit gaat er verder niet over wat voor hardware je allemaal wel niet kan kopen van dat geld, maar dat ze gewoon een achterhaalde config aanbieden. Je bent pauper als je die 600 pleuro gaat omreken naar 1 of andere knoertlelijke Windows bak zonder de laptoponderdelen in een Mac Mini, daar gaat het niet om.

Frenk schreef:

Ik krijg geld van me ouders en doe vakantiejob, en voor dat geld wat je voor een aardige mac kwijt bent (700 euro), krijg je een ultieme high-end pc, die GTA IV en nog veel meer draait, Mac, nee.

Wauw, en dan zit je met een pleurisbak met Windows. Het gaat er hier niet om dat je voor hetzelfde geld een (qua specs! let er op!) betere Windows pc kan maken, HET IS VERDOMME WINDOWS, daar wil je toch niet aan beginnen. Dit is een praise Mac topic.

Je weet echt niet wat je mist. Rian en ik vergeven het je hoor, dat je niet genoeg geld hebt om de echte Mac ervaring te experiencen.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mja, mijn pc staat onder mijn bureau, hij moet werken en spellen kunnen draaien, ik hoef er niet op te geilen hoe mooi en klein hij is..

Maarten
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jesse schreef:

[...]

Ik ben geen kanker
Nu ben ik aan het huilen


Lekker boeiuh. Flikker een eind op ofzo.

Rian
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
nee, eerst worden de kosten en winst erin berekent, dan krijg je totaalprijs van 20 euro, maar dán komt de apple belasting en wordt het 45 .

Je bent echt een autist, als ze dan 25 meer erop leggen dan is dat toch winst..
Jesse schreef:

[...]

Ik ben geen kanker
Nu ben ik aan het huilen


Ook jij bent een autist, waarom weet ik niet, maar ik mag je niet.

[Laatst bewerkt door Rian op woensdag 4 maart 2009, om 21:38]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Lekker boeiuh. Flikker een eind op ofzo.

Somebody's had a bad youth

Loop je nou op iemand te kankeren over een meningsverschil over het geld dat je besteed aan PC's/Mac's? Dat is echt heel, heel zielig. Wegwezen uit me topic.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey niet spotten met autisme, dat vindt Ieuan niet leuk.

Maarten
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Somebody's had a bad youth

Loop je nou op iemand te kankeren over een meningsverschil over het geld dat je besteed aan PC's/Mac's? Dat is echt heel, heel zielig. Wegwezen uit me topic.


Ten eerste, ik heb een goede jeugd, nog steeds ja. En ik heb al wat langer een hekel aan Jesse dus het is vooral niets persoonlijks. Sorry voor je topic .

En waarom moeten Mac gebruikers altijd zo opscheppen? Net alsof je een Mac moet kopen omdat je er alleen op MSN't en internet. Nou nee.

[Laatst bewerkt door Maarten op woensdag 4 maart 2009, om 21:42]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

[...]
Ten eerste, ik heb een goede jeugd, nog steeds ja. En ik heb al wat langer een hekel aan Jesse dus het is vooral niets persoonlijks. Sorry voor je topic .

En waarom moeten Mac gebruikers altijd zo opscheppen? Net alsof je een Mac moet kopen omdat je er alleen op MSN't en internet. Nou nee.


Een Mac is beter, van een Mac wordt je gelukkiger. Dat is overigens bewezen.

Mac's zijn ook mooier, en hebben minder goede hardware nodig om alsnog top op te draaien.
Once you've tried one, you'll never want anything else.

The pity.

Je komt in het vagevuur als je geen Mac gebruikt, dat weet je he?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Een Mac is beter, van een Mac wordt je gelukkiger. Dat is overigens bewezen.

Mac's zijn ook mooier, en hebben minder goede hardware nodig om alsnog top op te draaien.
Once you've tried one, you'll never want anything else.

The pity.

Je komt in het vagevuur als je geen Mac gebruikt, dat weet je he?


Oke, je stelt de volgende voordelen:
- Mac word je gelukkiger van.
- Mac's zijn mooier
- Minder goede hardware nodig

Daar zeg ik op:
- Geld maakt gelukkig, Mac niet.
- Ik geef niks om design. (scheelt ruim 200 euro)
- Klopt, maar doordat je die 200 euro op design + apple 'winst' bespaart, krijg je betere specs, en loopt hij ook soepel.

't is maar net of je wilt gamen enzo.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lijkt me sterk dat Mac OS X Leopard soepel draait op een P4'tje met 512MB want je kunt geen P4'tje met 512MB met Mac OS X Leopard kopen, 3 maal raden waarom. Dikke kans dat de goedkoopste versie van de mac mini zo is afgesteld dat hij het nog net soepel kan draaien, en vista draait hier ook prima op een 2.0 ghz dual core met 3gb ram.

Het feit dat mensen denken dat OS X zoveel minder van je systeem vergt dan Vista zou best kunnen komen doordat Vista te koop is op systemen die zo goedkoop mogelijk zijn (denk aan laptops met 1gb en 1.4Ghz single core). Dat je OS X niet op systeem kan krijgen wil dus zeggen dat je het niet eens kan testen of het dan nog steeds zo snel is, dus zal OS X altijd soepel draaien. Hierdoor zien mensen wél een trage Vista maar nooit een trage OS X.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Hey niet spotten met autisme, dat vindt Ieuan niet leuk.

En ik niet, ik heb het T_T.
Net zoals stemmingswisselingen .

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Je bent echt een autist, als ze dan 25 meer erop leggen dan is dat toch winst..

Doe maar rustig, het hele begrip apple belasting is gewoon alles wat je extra betaald voor de naam, ja ik weet ook wel dat het winst is .
Frenk schreef:

Hey niet spotten met autisme, dat vindt Ieuan niet leuk.

Eerste deel van je post: top, na de komma: nu doe je het zelf?

Verder ben ik voorlopig ook niet van plan om ook maar iets van Apple te kopen, en dat niet alleen vanwege de hoge prijzen, maar puur en alleen vanwege het feit dat Apple soms toch wel net iets te ver de eigen wil gaat doordrammen. Denk hierbij aan het puur door de strot heen douwen van iTunes dmv. iPods en iPhones, om vervolgens weer via itunes het eigen muziekformaat , Mobileme en safari. Verder noemt apple een browser die niet eens dikgedrukte tekst kan laten zien "the best".

Rian
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Oke, je stelt de volgende voordelen:
- Mac word je gelukkiger van.
- Mac's zijn mooier
- Minder goede hardware nodig

Daar zeg ik op:
- Geld maakt gelukkig, Mac niet.
- Ik geef niks om design. (scheelt ruim 200 euro)
- Klopt, maar doordat je die 200 euro op design + apple 'winst' bespaart, krijg je betere specs, en loopt hij ook soepel.

't is maar net of je wilt gamen enzo.

- Beide maakt gelukkig, helaas heb jij beide niet..
- Design = meer geld = je hebt geld = gelukkig..
- Macs lopen allemaal soepel.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 21:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

- Macs lopen allemaal soepel.

Vista loopt ook soepel op een fatsoenlijke pc?

Rian
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 22:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Vista loopt ook soepel op een fatsoenlijke pc?

Ja maar die heeft de rest niet, tevens denk ik dat ik het spelletje "Tel de errors" verlies.

Peuwn
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 22:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bij de iMacs is 24" zo te zien standaard geworden.
2099€ voor de beste iMac, proppen ze daar 1TB HDD in, geweldig gewoon!!!

Rian
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 22:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

Bij de iMacs is 24" zo te zien standaard geworden.
2099€ voor de beste iMac, proppen ze daar 1TB HDD in, geweldig gewoon!!!

Ik prop zo 8TB in me mac en dan kan ik nog makkelijk een 2,5" 500GB boven in de kast wegwerken. Look at my ePenis..

[Laatst bewerkt door Rian op woensdag 4 maart 2009, om 22:06]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 22:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

Bij de iMacs is 24" zo te zien standaard geworden.
2099€ voor de beste iMac, proppen ze daar 1TB HDD in, geweldig gewoon!!!

Voor dat geld kan je een windows bak met 2TB of meer kopen, dus ik weet niet wat je daar zo geweldig aan vind.

Rian
Geplaatst op: 04 Mar 2009, 22:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Voor dat geld kan je een windows bak met 2TB of meer kopen, dus ik weet niet wat je daar zo geweldig aan vind.

Gaan we weer terug naar het verhaal van Thaan, beginnend bij de onderdelen, slotdrive bla bla bla, design, lees zelf maar 'ff..

Kosty
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 00:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Voor dat geld kan je een windows bak met 2TB of meer kopen, dus ik weet niet wat je daar zo geweldig aan vind.

Haha ik moet echt altijd lachen als mensen zo spreken, net een auto !

2tb kost hoeveel ? 200 euro ? Da's voor 1900 euro aan CPU,MB,GPU(Doe maar 4870x2 in Crossfire ofzo dan),RAM en kleine prulletjes als DVD drive (en scherm ?)

sandr schreef:

[...]
Vista loopt ook soepel op een fatsoenlijke pc?

Wat is fatsoenlijk ? Ik kan je een high end systeem bouwen (Doe maar 4870x2 met een i7) en dan geen drivers installeren, soepel ? Ik dacht het niet... Valt echt gewoon te zien welke setup precies, en hoe de compatibiliteit met je OS/Drivers/Software is

[Laatst bewerkt door Kosty op donderdag 5 maart 2009, om 00:03]
Peuwn
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 19:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Voor dat geld kan je een windows bak met 2TB of meer kopen, dus ik weet niet wat je daar zo geweldig aan vind.

Tja
Mac is gewoon veel beter voor grafische toepassingen, wat ik ook doe.
Mac is gewoon het beste, klaar.

[Laatst bewerkt door Peuwn op donderdag 5 maart 2009, om 19:32]
Jaapje
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 19:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Peuwn schreef:

[...]
Tja
Mac is gewoon veel beter voor grafische toepassingen, wat ik ook doe.
Mac is gewoon het beste, klaar.

Je hebt nu zelf niet door dat je ontzettend apple-addicted en onnadenkend overkomt?

Je reactie slaat namelijk helemaal nergens op

Ieuan
Ik own Saven :D
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 19:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jaapje schreef:

[...]

Je hebt nu zelf niet door dat je ontzettend apple-addicted en onnadenkend overkomt?

Je reactie slaat namelijk helemaal nergens op


Idd, lijkt het erg op XD

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 19:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Lijkt me sterk dat Mac OS X Leopard soepel draait op een P4'tje met 512MB want je kunt geen P4'tje met 512MB met Mac OS X Leopard kopen, 3 maal raden waarom. Dikke kans dat de goedkoopste versie van de mac mini zo is afgesteld dat hij het nog net soepel kan draaien, en vista draait hier ook prima op een 2.0 ghz dual core met 3gb ram.

Het feit dat mensen denken dat OS X zoveel minder van je systeem vergt dan Vista zou best kunnen komen doordat Vista te koop is op systemen die zo goedkoop mogelijk zijn (denk aan laptops met 1gb en 1.4Ghz single core). Dat je OS X niet op systeem kan krijgen wil dus zeggen dat je het niet eens kan testen of het dan nog steeds zo snel is, dus zal OS X altijd soepel draaien. Hierdoor zien mensen wél een trage Vista maar nooit een trage OS X.

Ow jawel hoor, ik heb OS X Leopard hier zelfs draaien op een Asus Eee PC 900, met een 900MHz Pentium-M die op 600MHz geclockt staat. Dat is nog way trager dan een gemiddelde Pentium 4 van 5 jaar geleden. 1GB ram erin, en nog loopt het vloeiend. Nooit van OS X86 gehoord? Topding zo, 8.9 inch laptopje met Leopard erop.

Jesse
House<3
Geplaatst op: 05 Mar 2009, 19:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:


Noob. Waarschijnlijk ben je gefrustreerd dat je geen mac kan betalen. Get a life.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login