Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Welke beamer?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Mar 2009, 17:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Geen idee of er hier iemand in thuis is, maar zelf kom ik er eigenlijk niet meer uit, er zijn er gewoon teveel . Maar goed ik zoek dus een beamer (voor de mensen die de titel niet hebben gelezen), hij gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor films kijken en wiiën. Aangezien beiden breedbeeld zijn zou ik graag ook een beamer willen met een breedbeeld resolutie, 1024 x 768 zou eventueel nog kunnen maar 800 x 600, wat de meeste beamers hebben, lijkt me toch echt te weinig. Verder zijn hierdoor VGA (laptop met films) en component (Wii HD kabel) nodig, component zou eventueel vervangen kunnen worden door de standaard wii kabel die av is.
Hij komt in een redelijk donkere kelder dus lichtsterkte zou in principe niet al te hoog hoeven zijn, 2000 Lumen is volgens mij redelijk standaard en zou denk ik wel voldoen.

Maarten
Geplaatst op: 06 Mar 2009, 17:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Belangrijkste van alles, wat is je budget?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Mar 2009, 18:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

400 ongeveer

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

stiekeme bump

Rian
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik wou ook eerst een beamer, maar LCD's zijn tegenwoordig zo goedkoop, een 107" Full HD is veel scherper dan een beamer en de kosten verschillen weinig. Ik zou dus toch even nadenken of je wel echt een beamer wil.

Bartyow
van TwyLight gejat
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 21:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

hier Klikje

maar als ik jou was zou ik gewoon net zoals Rian zegt een full hd tv kopen

maar het is jou keus

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 23:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

Ik wou ook eerst een beamer, maar LCD's zijn tegenwoordig zo goedkoop, een 107" Full HD is veel scherper dan een beamer en de kosten verschillen weinig. Ik zou dus toch even nadenken of je wel echt een beamer wil.

107'' kan ik niet eens vinden, 107cm echter wel en die beginnen zo rond de 650 en die zijn enkel HD Ready, verder moet het beeld het liefst nog wel wat groter zijn dan 107cm aangezien onze muur toch al ruim 2 meter hoog is (wat dus ruim over 107 cm diagonaal heen gaat). Maar goed die Acer P1165 is wel een goede optie vind het alleen raar dat er 4:3 (16 compatible) staat wat dus zou betekenen dat er bij 16 pixels niet worden gebruikt maar dat er daaronder toch een max resolutie van 1440x900 staat wat 16:10 is. Maargoed zal ff verder googlen met die naam.

Edit: Heb hem al een stuk goedkoper gevonden, verder heeft hij ook de VGA aansluiting alleen geen component, maar wel de CA dus in principe niet verkeerd. Verder heb ik ook nog wat geld over voor boxen want ik weet dat het geluid bij beamers vaak niet echt geweldig is, maar dat is meer iets voor later.

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 7 maart 2009, om 23:44]
Rian
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 23:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
107'' kan ik niet eens vinden, 107cm echter wel en die beginnen zo rond de 650 en die zijn enkel HD Ready, verder moet het beeld het liefst nog wel wat groter zijn dan 107cm aangezien onze muur toch al ruim 2 meter hoog is (wat dus ruim over 107 cm diagonaal heen gaat). Maar goed die Acer P1165 is wel een goede optie vind het alleen raar dat er 4:3 (16 compatible) staat wat dus zou betekenen dat er bij 16 pixels niet worden gebruikt maar dat er daaronder toch een max resolutie van 1440x900 staat wat 16:10 is. Maargoed zal ff verder googlen met die naam.

Op iBood komt elke 2 weken wel een 107 FullHD voor een sportprijs.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 07 Mar 2009, 23:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rian schreef:

[...]

Op iBood komt elke 2 weken wel een 107 FullHD voor een sportprijs.


ow lol, ben al een paar dagen lid daarvan en krijg ook de mail dus ik zie wel als ze er een hebben .

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 08 Mar 2009, 00:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wij hebben sinds vandaag een Infocus X-serie beamer, type nummer weet ik niet uit me hoofd en hier ben ik erg over te spreken. Ik gebruik hem op een afstand van ongeveer 5 meter en heb een erg goed beeld. Is een 1280x1024 beamer dacht ik en heeft geen component ingang dacht ik dus daarvoor moet je iets anders zoeken. Beamer was ongeveer 450 euro, aanrader.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 09:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Alleen is 450 euro toch wel net een beetje te duur .
Maar het wordt waarschijnlijk de Acer P1165.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 10:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zit toevallig zelf ook te kijken voor een nieuwe tv, maar nu ik dit topic lees lijkt me een beamer ook wel leuk jah

Alleen waar projecteren jullie het op? Hebben jullie een whitescreen? Of gewoon op de muur(Wat bij mij dus eigenlijk niet mogelijk is in m'n kamer

Headshot
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 10:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ik zit toevallig zelf ook te kijken voor een nieuwe tv, maar nu ik dit topic lees lijkt me een beamer ook wel leuk jah

Alleen waar projecteren jullie het op? Hebben jullie een whitescreen? Of gewoon op de muur(Wat bij mij dus eigenlijk niet mogelijk is in m'n kamer


Op de muur lijkt mij, maar als er luxafleks is echt zwaar kut met een beamer .

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 11:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Op de muur lijkt mij, maar als er luxafleks is echt zwaar kut met een beamer .

Is dit alleen mogelijk als de muur een witte kleur heeft? Of is dit ook mogelijk met andere kleuren?

Headshot
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 11:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Is dit alleen mogelijk als de muur een witte kleur heeft? Of is dit ook mogelijk met andere kleuren?


Je krijgt natuurlijk beter beeld op zo'n whitescreen, maar dat kost ook weer geld. Op een witte muur krijg je wel goed beeld en bij andere kleuren zou ik het niet weten.

Digital
Animestyle.nl
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 13:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb gehoord dat die lamp in de beamer ofzo niet geschikt is voor intensief gebruik (lange tijden tv kijken/gamen etc).
En dat deze na een tijdje kapot gaat, en een nieuwe aardig prijzig is.

Of dit waar is weet ik niet, maar houd er wel rekening mee dat het mogelijk is.

Matt
iPhone 3GS
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 14:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb d'r een...alleen zonder HD.. Wel heel gaaf om XBOX 360 of PC / films op te kijken.. ik gebruik btw een laken..

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 14:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zo'n lamp gaat tegenwoordig ongeveer 2500 uur mee, wat wel lang is. Verder projecteer ik het op 2 aan elkaar gemaakte rolgordijnen die wit zijn, werkt uitstekend en kostte me 60 euro. Werkt bijna net zo goed als me projectiescherm.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 09 Mar 2009, 18:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Digital schreef:

Heb gehoord dat die lamp in de beamer ofzo niet geschikt is voor intensief gebruik (lange tijden tv kijken/gamen etc).
En dat deze na een tijdje kapot gaat, en een nieuwe aardig prijzig is.

Of dit waar is weet ik niet, maar houd er wel rekening mee dat het mogelijk is.


Mja lampen van beamers gaan vaak eerder kapot dan de beamer zelf, zijn ook los te koop. Maar dat heb je toch bij allemaal dus daarvoor maakt het niet heel veel uit welke je koopt, er zit wel verschil tussen verwachtte levensduur.

En verder gaat hij inderdaad op een witte muur schijnen.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 14 Mar 2009, 00:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En omdat ik weet dat jullie dit willen zien:

Rechtsonder staat een doodgewone schaar om even mee te vergelijken hoe groot het beeld is, kan overigens nog groter natuurlijk .
Ohja dit was met de lamp in de kamer nog gewoon aan.

Kosty
Geplaatst op: 14 Mar 2009, 01:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Badeendje : Je hebt dan ook nog een tuner nodig hé ? Zo'n beamer heeft dat niet

Paul
Geplaatst op: 14 Mar 2009, 15:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

En omdat ik weet dat jullie dit willen zien:
[Afbeelding]
Rechtsonder staat een doodgewone schaar om even mee te vergelijken hoe groot het beeld is, kan overigens nog groter natuurlijk .
Ohja dit was met de lamp in de kamer nog gewoon aan.

Ziet er goed uit. Bij ons in de woonkamer staat er btw een 40 inch bravia, gekocht ten tijde van het laatste EK. Alhoewel het geen klein formaat is, wen je er wel aan en begin je al stiekem te denken aan een 46 inch..
Enne, analoog kijken op een HDTV is echt zonde van je geld, Badeendje. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als je van plan was een HDTV te kopen en analoog te gaan kijken zou ik toch nog even nadenken/sparen voor een digitale tuner..

Jaapje
Geplaatst op: 14 Mar 2009, 17:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als je van plan was een HDTV te kopen en analoog te gaan kijken zou ik toch nog even nadenken/sparen voor een digitale tuner..

Die digitale tuners zijn ook niet zo duur meer tegenwoordig, bij een ziggo abonnement heb je voor 75 euro een digitale tuner én een smartcard. Wanneer je een HD tuner wilt hebben betaal je 2 keer zoveel, namelijk 150 euro voor het startpakket.

Ik heb sinds kort ook een digitale tv tuner aangesloten op mijn TV, en ik moet zeggen dat het écht een verbetering is. Zeker een aanrader.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login