Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Strafblad

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 00:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Allo mensjes, ik heb een vraagje, ik er al naar gezocht op het internet maar kon niet echt een duidelijk antwoordt vinden. misschien dat iemand het hier weet.

Ik ben erover aan het nadenken om bij de landmacht te gaan, alleen ik ben laatst opgepakt voor 2x (zware/lichte) mishandeling, alleen kan ik dan nog wel bij de landmacht, of wordt je niet toegelaten met een strafblad/aantekening?.

Aar
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 00:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vrees dat je een bewijs van goed gedrag op den duur zal moeten ophalen bij je gemeente, maar helaas zal daar voor jouw niet veel goeds in staan.

Ik vrees dat je dan ook niet toegelaten zal worden. na 5 jaar voor lichte dingen vervallen ze, zware dingen na 20 jaar ofzo.

[Laatst bewerkt door Aar op vrijdag 3 april 2009, om 00:09]
JoeyK
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 00:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan,

Is het gebeurd voordat je 18 was of toen je 18 was? Als het voor je 18e is gebeurd dan ben je nu "vrij" en kan jij je gewoon aanmelden.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 07:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vrij?
Als je gewoon niks meer doet tot je 18 bent als je iets hebt gedaan wordt dat toch kwijt gescholden?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 08:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als ze gepleegd zijn voor je 18e en je bent daarvoor naar HALT gegaan worden deze zodra je 18 bent geworden kwijtgescholden. Als deze strafbare feiten echter na je 18e zijn gepleegd en hier een rechtzaak van is gekomen heb je een strafblad en krijg je geen verklaring van goed gedrag dacht ik.

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 09:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Was na mijn 18e, kon kiezen uit een boete of voorkomen, maar heb voor boete gekozen omdat je dan alleen een aantekening kreeg (dacht ik).

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 09:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

Was na mijn 18e, kon kiezen uit een boete of voorkomen, maar heb voor boete gekozen omdat je dan alleen een aantekening kreeg (dacht ik).

Dan zou ik even het OM contacteren

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 11:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

Was na mijn 18e, kon kiezen uit een boete of voorkomen, maar heb voor boete gekozen omdat je dan alleen een aantekening kreeg (dacht ik).

Niet zo handig om die keuze te maken op basis van 'ow, dat zal wel beter zijn'. Waarom niet gewoon contact opgenomen met iemand die er wel wat van weet, dan had je dit probleem mogelijk niet.

Kevinkrs
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 14:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Volgensmij kan je dan niet meer in de landmacht. +- 20 jaar wachten denk ik.

Aar
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 15:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

of informeer je telefonisch anoniem of met fictieve naam bij landmacht. Als je belt met je echte naam hang je zeker.
maar goed. ze controleren het wel zowiezo hoor.

[Laatst bewerkt door Aar op donderdag 9 juli 2009, om 23:01]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 17:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Aar schreef:

of bel de landmacht gewoon op met een fictieve naam enzo?

Denk je dat je met een fictieve naam word aangenomen bij de landmacht... echt slim ben je ook niet eh

Aar
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 17:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Denk je dat je met een fictieve naam word aangenomen bij de landmacht... echt slim ben je ook niet eh


Ghehe, ROFL..
Het gaat dan ook over het navragen. Het navragen over hoe dat zit met strafbladen.
Ik denk dat je zowiezo dat als je het navraagt met je echte naam dat je helemaal geen kans meer maakt. Dus daarom een fictieve naam....
Koppie koppie

[Laatst bewerkt door Aar op vrijdag 3 april 2009, om 17:59]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 18:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Aar(s),
Jij hebt dus absoluut geen idee hoe het bij defensie gaat. Het enige wat ze zullen doen in het ergste geval is je dossier opvragen en dan kijken of je het kan of niet. Dan weet je tenminste zeker dat je wel of niet bij de landmacht kan.

Saven
admin
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 18:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Da's een goede.
Ik vermoed dat het bijna geen probleem zal opleveren.

Het beste en meest logische is om gewoon contact op te nemen met defensie en het aan hun te vragen

Aar
Geplaatst op: 03 Apr 2009, 19:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Aar(s),
Jij hebt dus absoluut geen idee hoe het bij defensie gaat. Het enige wat ze zullen doen in het ergste geval is je dossier opvragen en dan kijken of je het kan of niet. Dan weet je tenminste zeker dat je wel of niet bij de landmacht kan.

Nee, inderdaad. De defensie is dan ook niks voor mij. Ik ben toch al vanaf jongs-af-aan de nerd van de school geweest ...
Maar navragen kan altijd. Ik vraag me af of ze je dan wel serieus nemen .

Phat
Geplaatst op: 05 Apr 2009, 00:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Voor je achtiende:

Je mag 2x naar Halt, veel mensen denken 3x maar dan word er al een strafblad aangemaakt.

Na je achtiende:
Meteen strafblad, zelfs al bij een snelheids overtreding.

Ik zelf ben 1x bij Halt terecht gekomen voor een lichte mishandeling (lees: duwen) bij een undercover agent (geker moet het niet worden) en en 1x bij justitie voor aanzetten tot lichaamelijk geweld. (lees: schreeuwen tegen een racist die vervolgens klappen krijgt van iemand anders)

En daarbij komt ook nog eens dat ik in de gaten word gehouden, omdat ze denken dat ik bij een of andere jeugdbende zit, wat gewoon een vrienden groep is die ik een jaar geleden verlaten heb..

Maar goed, gewoon opbellen en je komt er sneller achter dan het hier te vragen dacht ik zo..

[Laatst bewerkt door Phat op zondag 5 april 2009, om 00:44]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login