Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

EU verkiezingen: uitslag

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Partij voor de dieren haalde de kiesdrempel niet jongens, helaasch (NOT ), meer info:

AMSTERDAM - De PVV is de grote winnaar van de verkiezing van het Europees Parlement. De partij komt nieuw binnen met vier van de 25 Nederlandse zetels.

D66 wint ook fors: de partij stijgt van een naar drie zetels, aldus een voorlopige prognose van bureau Synovate donderdag.

Het CDA blijft de grootste Nederlandse fractie. De christendemocraten komen uit op vijf zetels, twee minder dan nu. Grote verliezer is de PvdA. Die halveert bijna: van zeven naar vier zetels.

De VVD verliest een zetel en komt uit op drie. De partijen GroenLinks, SP en ChristenUnie/SGP houden elk de twee zetels die ze nu ook hebben.

PVV

Op de uitslagenavond van de PVV in Den Haag brak groot gejuich uit toen de voorlopige uitslagen binnenkwamen. Daarin komt de PVV uit het niets uit op vier zetels in het Europees Parlement.

''Dit is hoopgevend. Dit vind ik echt prachtig, ik had op drie zetels gerekend'', zei Tweede Kamerlid Sietse Fritsma.

''Mensen willen minder regels, minder Europa. Natuurlijk is dit voor een deel een afrekening met het kabinet. Dit geeft aan hoe hard de PVV-aanpak nodig is'', aldus Fritsma.

''Nederland ontwaakt. Daar ben ik heel blij mee'', zei zijn collega Hero Brinkman, die zijn partijgenoten om de nek vloog toen hij de uitslagen hoorde.

Partij voor de Dieren

De Partij voor de Dieren lijkt, net als vijf jaar geleden, de kiesdrempel niet te halen. Marianne Thieme liet echter weten dat de zetel toch in zicht is.

"We zitten op 3,8 procent. Dat is al bijna genoeg voor een zetel. Laten we vooral de uitslag in Amsterdam even afwachten."

Ploumen

Volgens PvdA-partijvoorzitter Ploumen was het verlies van de PvdA te verwachten. "We hebben onze genuanceerde boodschap niet goed genoeg aan de man kunnen brengen", zei ze tegenover de NOS.

VVD-lijsttrekker Hans van Baalen beschouwt de drie zetels voor zijn partij als een grote prestatie. Dit ondanks dat de liberale partij een zetel verliest ten opzichte van de huidige situatie en kleiner wordt dan de PVV.

''De VVD is terug'', oordeelde Van Baalen donderdag na het zien van de eerste prognose. ''We hebben onze kiezers in hoge mate vast weten te houden. Dat is een compliment voor de medewerkers van de VVD.''
bron: [url]http://www.nu.nl/verkiezingen-eu---nieuws/2002160/exitpoll-d66-en-pvv-grote-winnaars.html[/url]

Ook grappig

Saven
admin
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nice

Basjee
Octo
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

oke

Bob
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/facepalm.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

en toen dacht je zeker van: laat ik dit eens op saven.nl posten?

Bob
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

... ja.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Died
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

D0peshow.

Bob
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

shuddup died

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zoals verwacht.

Paul
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mooi dat D66 weer een beetje meedoet. Jammer dat iedereen meegaat in de hype van de PVV, maar goed, het is niet anders. Het volk heeft besloten, zou Wilders zeggen. Ik vraag me alleen af wat GroenLinks daar in hemelsnaam nog doet. Dat is echt de grootste pauperpartij van Nederland, na de partij voor de dieren.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 21:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:
en toen dacht je zeker van: laat ik dit eens op saven.nl posten?

Zo ongeveer wel ja.

Darkmystery schreef:
Zoals verwacht.
.
Nee, PVV had er 2 verwacht, 3 als ze geluk hadden

Paul schreef:
Jammer dat iedereen meegaat in de hype van de PVV, maar goed, het is niet anders.

Hoezo is de PVV nou weer een hype?

Rian
Geplaatst op: 04 Jun 2009, 22:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[Afbeelding]


Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 05 Jun 2009, 17:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nou, joey zal nu ook wel uit z'n dak gaan. Al z'n PVV campagnes

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 05 Jun 2009, 18:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

PVV +5

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 05 Jun 2009, 18:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Nou, joey zal nu ook wel uit z'n dak gaan. Al z'n PVV campagnes

Dacht ik dus ook :"

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jun 2009, 01:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Don't blame me.
Ik heb in ieder geval niet voor de PVV gestemd.

Paul
Geplaatst op: 06 Jun 2009, 15:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wel mooi dat de D66 dus nog niet dood is. In mijn ogen een prima partij. Overigens haalde ik GroenLinks door elkaar met de PvD, dus mijn reactie sloeg nergens op.

[Laatst bewerkt door Paul op zaterdag 6 juni 2009, om 15:13]
Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 07 Jun 2009, 14:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

WILDERS!

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login