Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Tomos / Sym?

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 22:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Ik fiets al zo'n lange tijd en heb een rijbewijs, maar geen scooter

Nu zat ik te denken:

1) een Tomos die ca. 40 km/h gaat (€1000,-)
2) een Sym Fiddle die ca. 50 gaat met helm (ik prefereer liever geen helm). (€1649,-)

In beide gevallen koop ik een nieuwe. Wat adviseren jullie mij? Let niet alleen op de snelheid!

Daag

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oké, na vele twijfels der faal weet ik het zeker. Jij bent niet Brusselmans.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Liever geen helm dan rijd je dus zowieso op een snor.

Misschien handig om even de weg te bedenken die je het meest naar je werk oid rijd, rijden daar veel gekken die rare manoeuvres uithalen?
Een ongeluk hoeft namelijk heus niet jouw schuld te zijn, maar als je goed geraakt wordt is het toch echt wel prettig een helm op te hebben.

Waarom trouwens een Sym Fiddle? Dat is echt een namaak vespa, neem dan alsjeblieft iets wat totaal niet op een vespa lijkt (Say, Kymco Agility a 1400) dan ben je ook niet zoeen pauper op een scooter die op een Vespa lijkt maar het niet is omdat 'ie dat te duur vind .
Maargoed, dat is puur mijn mening over die nep-Vespa's, maar dat is wel altijd wat ik denk zodra ik ze zie rijden.

Dus denk even over de weg die je rijd, en of het dan wel verstandig is zonder helm te rijden.

Sander
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Oké, na vele twijfels der faal weet ik het zeker. Jij bent niet Brusselmans.

Goh

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 23:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beter koop je iets zoals een TZR, Rieju RS2, GPR50 of een RS50 .

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 09 Jun 2009, 23:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 13:44]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 10 Jun 2009, 09:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ligt eraan.
Als je veel wilt gaan 'reizen' met je scooter/brommer/whatever lijkt het me slim om die van 50 km/u te pakken .
Als je wat minder reist dan zou ik die van 40 km/u pakken, en natuurlijk moet je erover nadenken hoelang je je vervoermiddel wilt gebruiken, is dat maar voor 2 jaartjes kan je beter niet 600-nog-wat euro extra voor betalen.

Dit zou ik persoonlijk doen, maar dit is natuurlijk een tip

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 10 Jun 2009, 16:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bedankt voor de tips.

Ik ga waarschijnlijk voor de Tomos, een helm heb ik geen zin om te dragen en de kosten lopen ook nog eens behoorlijk op bij een Sym. Inderdaad, het is zo nep-gay-vespa gebeuren als je op een namaak rijdt.

Xonsky
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 00:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dat is het net, mensen gaan pas iets doen aan hun veiligheid als ze zelf de dupe geworden zijn. Dan was je conlusie misschien had ik maar een helm op. In België is het verplicht een helm te drogen zowel bromfietsen klasse A (max. snelheid 25 km/u) als op klasse B (max snelheid 45 km/u).
In jou geval dus beter de Tomos, wat je al van plan bent zo te zien

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 08:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Xonsky schreef:

Dat is het net, mensen gaan pas iets doen aan hun veiligheid als ze zelf de dupe geworden zijn. Dan was je conlusie misschien had ik maar een helm op. In België is het verplicht een helm te drogen zowel bromfietsen klasse A (max. snelheid 25 km/u) als op klasse B (max snelheid 45 km/u).
In jou geval dus beter de Tomos, wat je al van plan bent zo te zien

Thats true. Ja behalve ik, ik ben zovaak geflikkert met skateboarden maar ik weiger ook maar iets van beschermers te dragen, die zitten zo kut !!.
Maarja, Xonsky heeft wel gelijk, misschien kan je toch maar beter nog een helm kopen, je bent namelijk in het verkeer best kwetsbaar.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 14:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]

Thats true. Ja behalve ik, ik ben zovaak geflikkert met skateboarden maar ik weiger ook maar iets van beschermers te dragen, die zitten zo kut !!.
Maarja, Xonsky heeft wel gelijk, misschien kan je toch maar beter nog een helm kopen, je bent namelijk in het verkeer best kwetsbaar.


Een skateboard is toch iets minder gevaarlijk dan een scooter. Je eigen snelheid alleen al is een stuk lager op een skateboard.

Laat eens een foto zien als je je Tomos gekocht hebt.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 16:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Een skateboard is toch iets minder gevaarlijk dan een scooter. Je eigen snelheid alleen al is een stuk lager op een skateboard.

Laat eens een foto zien als je je Tomos gekocht hebt.


Nou op een skateboard kan je anders ook behoorlijk hard gaan, en ik heb al eens me ribben gekneusd door een kleine val. Maarja jij denkt denk ik meteen aan street/freestyle skateboarden en ik denk nu aan vert skateboarden dusja...

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Laat eens een foto zien als je je Tomos gekocht hebt.

Komt goed
Ik ga hem over een weekje of 2 á 3 kopen.

Even een vraagje: wat voor een Tomos Ik heb de keuze uit de volgende 3 modellen:

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 18:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

1ste vind ik de mooiste

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 11 Jun 2009, 23:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

1ste is natuurlijk de stoerste, maar ook wel het duurst. Je moet iets kiezen dat bij je budget past, er komen namelijk altijd bijkomende kosten bij een scooter. Zie verzekering, reparatie, benzine etc. Al zal dat wel meevallen bij een nieuwe.

Kijk ook wat de ervaringen ermee zijn, of het wel een betrouwbare is. Ik heb ooit een scooter gehad die bloedmooi was, maar onbetrouwbaar als de pest. Dan heb je liever de lelijkste ooit, maar wel 1 die gewoon elke dag start.

Rian
Geplaatst op: 12 Jun 2009, 03:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

De eerste is het mooist maar de laatste is een echte Tomos en dat is qua uitstraling niet positief maar wel kenmerkend.

Twisted
je zwarte moer
Geplaatst op: 12 Jun 2009, 12:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou persoonlijk voor de 3de gaan lekker oldschool
en (op het eerste gezicht) onverwoestbaar

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login