Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KLB Collegegeld

Saven
admin
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 11:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja, je boy Saven gaat weer studeren in september, maar krijgt net een brief van de school.
Daarin staat onder andere het volgende in vermeld: 'Het collegegeld voor studiejaar 2009-2010 bedraagt € 1620,00'.

Wtf Welke autistische idioten hebben nou bedacht dat studenten zo veel geld moeten betalen om alleen maar naar school te mogen Daar komen nog eens overige kosten zoals boeken etc allemaal bij

Serieus wat een afzetters. Dat de personen die dat hebben bedacht maar een terminale hersentumor mogen krijgen, en voor de rest van hun leven tevens vervloekt worden (ja, dat wens ik ze echt toe)

PS: nee ik ben niet arm, maar 1620 fucking euro om alleen naar school te mogen
Kindjes in Afrika die hoeven zelf niet te balen om naar school te gaan, dat betalen wij ook al voor hun

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 12:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven dat valt reuze mee,
waar ik wil gaan studeren kost het 7000/8000 euro per jaar.
Maar het is inderdaad belachelijk

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 12:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

waar ik heen wil ook rond de 1600, iets minder, mja komt nog extra shit bij, wordt, vind het redelijk goedkoop voor een jaar lang lessen. Rijlessen zijn 10x zo duur .

Saven
admin
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 13:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

waar ik heen wil ook rond de 1600, iets minder, mja komt nog extra shit bij, wordt, vind het redelijk goedkoop voor een jaar lang lessen. Rijlessen zijn 10x zo duur .

Ja maar dit is wettelijk collegegeld wat naar de overheid gaat, dus niet direct naar de school toe

Artofdead schreef:

Saven dat valt reuze mee,
waar ik wil gaan studeren kost het 7000/8000 euro per jaar.
Maar het is inderdaad belachelijk

Ja dat is /care, want dat is een particuliere opleiding. Dus dan is het logisch dat het veel duurder is.
Je krijgt ook geen OV daar voor of studiefinanciering

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 13:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Ja maar dit is wettelijk collegegeld wat naar de overheid gaat, dus niet direct naar de school toe

[...]
Ja dat is /care, want dat is een particuliere opleiding. Dus dan is het logisch dat het veel duurder is.
Je krijgt ook geen OV daar voor of studiefinanciering


Oeh Saven is boos

Stfn
1th
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 13:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dan moet je wat anders bedenken wat goedkoper is

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 13:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je krijgt toch studiefinanciering? Niet dat je daar warm van wordt maar het is al een begin toch ?

Verder moet je nog hopen dat je slaagt. Als je naar twee jaar school gehad te hebben denkt van: "fock it, sterven jullie allemaal maar. Ik ga bij de appie werken ", dan mag je nog meer gaan betalen. Studiefinanciering (elke maand 90 euro?) + OV kaart mag je dan lekker terugdokken.

Maarja, het is inderdaad een hoop geld. Heb je geen pappie of mammie die je even lief aan kunt kijken?

Saven
admin
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 14:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

Dan moet je wat anders bedenken wat goedkoper is

wettelijk collegegeld heeft niks met soort studie te maken

Christan schreef:

Je krijgt toch studiefinanciering? Niet dat je daar warm van wordt maar het is al een begin toch ?

Verder moet je nog hopen dat je slaagt. Als je naar twee jaar school gehad te hebben denkt van: "fock it, sterven jullie allemaal maar. Ik ga bij de appie werken ", dan mag je nog meer gaan betalen. Studiefinanciering (elke maand 90 euro?) + OV kaart mag je dan lekker terugdokken.

Maarja, het is inderdaad een hoop geld. Heb je geen pappie of mammie die je even lief aan kunt kijken?


Ja die stufi is een stap in de richting. Maar dan nog kom ik de helft te kort, en boekengeld
Mijn ouders val ik daar niet zomaar mee lastig ik ben graag financieel onafhankelijk (met stufi uitgezonderd, want dat wordt uiteindelijk toch een cadeautje)
en in deze tijden van economische crisis, is de helft collegegeld nog steeds belachelijk veel geld

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 18:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is inderdaad erg veel geld, maar je verdiend het uieindelijk wel terug als je een goede opleiding doet .

Paultje91
Sneu he...?
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 18:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stufi? Wat is dat?

Laat maar kwartje viel 5 sec. later

[Laatst bewerkt door Paultje91 op zaterdag 20 juni 2009, om 18:38]
Sander
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 19:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paultje91 schreef:

Stufi? Wat is dat?

Laat maar kwartje viel 5 sec. later


Saven
admin
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 19:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Is inderdaad erg veel geld, maar je verdiend het uieindelijk wel terug als je een goede opleiding doet .

I don't care Het gaat om nu, en niet later.
Want voor hetzelfde geldt kom ik over 3 jaar onder een vrachtwagen en dan heb ik dat geld voor niks aan school uitgegeven

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 23:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mwah vink niet zoveel geld, bedenk wel dat andere belastingbetalers de overige 69.000* euro voor je betalen.

Schijntje, die 1600, nietwaar?

* ervanuitgaand dat een gemiddeld docentensalaris rond de 23.000 is en je zeker van 3 docenten les zult hebben, meerdere jaren lang, exclusief overige kosten etc, dus je bent voor de rest van nederland nog wel wat duurder.
Komt erop neer dat ik jouw opleiding betaal, don't you dare fail it.

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 20 Jun 2009, 23:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Deed dan ook mee aan de Achmea kennis quiz.

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 00:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven, als je na je bachelor een master class gaat volgen, dan mag je pas klagen.

Recep
Hoi.
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 00:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zelfs met een bijbaantje bij de Appie lukt het je nog om dat te betalen. Admin beetje gierig? Overigens zou ik het niet eens meer school noemen, dat klinkt kinderachtig. Hiermee creëer je je toekomst.

Artofdead schreef:

Saven dat valt reuze mee,
waar ik wil gaan studeren kost het 7000/8000 euro per jaar.
Maar het is inderdaad belachelijk

Nyenrode zeker? Ik vond de open dag niet zoveel aan. Dat betaal je overigens niet zelf, maar je werkgever (99% kans dat ze dat doen).

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 09:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Recep schreef:

Zelfs met een bijbaantje bij de Appie lukt het je nog om dat te betalen. Admin beetje gierig? Overigens zou ik het niet eens meer school noemen, dat klinkt kinderachtig. Hiermee creëer je je toekomst.

[...]
Nyenrode zeker? Ik vond de open dag niet zoveel aan. Dat betaal je overigens niet zelf, maar je werkgever (99% kans dat ze dat doen).


Nee dat was een hele grote opleiding voor fotografie en met beelden enzo.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 11:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

btw dat betaal je toch makkelijk van al die google ads hier?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 11:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

btw dat betaal je toch makkelijk van al die google ads hier?

Zou je denken?
Volgends mij verdien je er bijna niks aan of wel?

Kosty
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 12:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Zou je denken?
Volgends mij verdien je er bijna niks aan of wel?

Toch wel hoor Ik verdiende er op een dode site al 5$ per maand mee

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 12:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Recep schreef:

Zelfs met een bijbaantje bij de Appie lukt het je nog om dat te betalen. Admin beetje gierig? Overigens zou ik het niet eens meer school noemen, dat klinkt kinderachtig. Hiermee creëer je je toekomst.

Ik ga toch niet superhard werken om alleen maar naar school te kunnen die kindjes in afrika zoals ik al zei hoeven daar niks voor te doen

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 12:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Ik ga toch niet superhard werken om alleen maar naar school te kunnen die kindjes in afrika zoals ik al zei hoeven daar niks voor te doen

Maar jij bent wit, hun zijn zwart.. discriminatie jwz.

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 12:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

[...]
Maar jij bent wit, hun zijn zwart.. discriminatie jwz.

Sander
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 12:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
Zou je denken?
Volgends mij verdien je er bijna niks aan of wel?

Nog niet eens $1 per dag.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Jun 2009, 14:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Ik ga toch niet superhard werken om alleen maar naar school te kunnen die kindjes in afrika zoals ik al zei hoeven daar niks voor te doen

Ga je toch lekker in Afrika wonen

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login