Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwe Camera

Tom
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 10:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe digitale camera te kopen.
Ik heb gekozen voor een Sony-Cybershot. Ik twijfel echter nog tussen de deze en de deze.
Het is niet dat het echt een top camera moet zijn, gewoon om leuke vakantiefoto's mee te maken.

Ik zie op het eerste zicht weinig verschil tussen de W180 en de S930, behalve gezichtsherkenning.
Op beide camera's krijg ik nog 25 € korting. En ik heb een budget van 90 - 110€. Moet ik 20 € meer uitgeven voor enkel gezichts - en glimlach herkenning, of is het wel degelijk een betere camera ?

Mvg Tom

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 10:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 13:56]
Kosty
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 10:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Man doe moeite Doe alle 2 de camera's in een tab en druk bij beiden op kenmerken en wissel er tussen.
Oa andere lensmateriaal en groter scherm.

Ohja en aan de kleuren te zien is die S930 een chick camera

Tom
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 11:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

Man doe moeite Doe alle 2 de camera's in een tab en druk bij beiden op kenmerken en wissel er tussen.
Oa andere lensmateriaal en groter scherm.

Ohja en aan de kleuren te zien is die S930 een chick camera

Heb ik al gedaan, je kan misschien ook op vergelijken drukken ?
Dan nog, als ik ze vergelijk, ik begrijp er niets van: ISO, Brandpuntsafstand.. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. En wat bedoel je met je laatste zin

[Laatst bewerkt door Tom op vrijdag 3 juli 2009, om 11:14]
Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 12:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

[...]

Heb ik al gedaan, je kan misschien ook op vergelijken drukken ?
Dan nog, als ik ze vergelijk, ik begrijp er niets van: ISO, Brandpuntsafstand.. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. En wat bedoel je met je laatste zin


ISO = een van de dingen waarmee je de licht/kleur mee bepaald. Brandpunt afstand is gewoon natuurkunde, gewoon hoegroot de lens is (als ik het goed heb)

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 18:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
ISO = een van de dingen waarmee je de licht/kleur mee bepaald. Brandpunt afstand is gewoon natuurkunde, gewoon hoegroot de lens is (als ik het goed heb)

Brandpunt afstand wordt bepaald door de sterkte van de lens..

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 18:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Brandpunt afstand wordt bepaald door de sterkte van de lens..


Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk
Ben vandaag beetje overal onduidelijk in, altijd handig in de PWW

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

Moet ik 20 € meer uitgeven voor enkel gezichts - en glimlach herkenning, of is het wel degelijk een betere camera ?


Ze hebben allebei gezichtsherkenning, alleen heeft de W180 ook smile-herkenning.

Ik heb hier de S930 liggen, goed camera'tje, stevig, mooi scherm al zijn de kleuren van het schermpje niet heel top maar op een ander scherm zijn de foto's prachtig.
Wat ik zelf belangrijk vond is dat hij snel foto's nam, want de oude Sony Cybershots konden daar nogal langzaam in zijn. Eeuwen wachten en met red eye reduction aan ook nog eerst even 10 keer flitsen.

Je moet btw niet op de Sony site bestellen, bij de MediaMarkt was de S930 laatst maar 77 euro. Die korting waar jij het over hebt is dus ook onzin, want een gemiddelde retailer verkoopt de S930 altijd onder de verkoopprijs op de site van Sony.

Krijg je die "korting" van je werkgever? Zoja dan probeert hij interessant te doen en doet hij alsof je korting krijgt, terwijl hij eigelijk tering duur is.

Tom
Geplaatst op: 03 Jul 2009, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ze hebben allebei gezichtsherkenning, alleen heeft de W180 ook smile-herkenning.

Ik heb hier de S930 liggen, goed camera'tje, stevig, mooi scherm al zijn de kleuren van het schermpje niet heel top maar op een ander scherm zijn de foto's prachtig.
Wat ik zelf belangrijk vond is dat hij snel foto's nam, want de oude Sony Cybershots konden daar nogal langzaam in zijn. Eeuwen wachten en met red eye reduction aan ook nog eerst even 10 keer flitsen.

Je moet btw niet op de Sony site bestellen, bij de MediaMarkt was de S930 laatst maar 77 euro. Die korting waar jij het over hebt is dus ook onzin, want een gemiddelde retailer verkoopt de S930 altijd onder de verkoopprijs op de site van Sony.

Krijg je die "korting" van je werkgever? Zoja dan probeert hij interessant te doen en doet hij alsof je korting krijgt, terwijl hij eigelijk tering duur is.

Dankje Thaan. De korting die ik heb is een korting van Netlog. Je krijgt 25 € terugbetaalt op bepaalde moddelen. Ik was niet van plan om hem online te kopen want dan was de korting niet geldig. Bedankt voor jullie hulp. Ik ga voor de S930. Lekker goedkoop

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 04 Jul 2009, 11:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

[...]

Dankje Thaan. De korting die ik heb is een korting van Netlog. Je krijgt 25 € terugbetaalt op bepaalde moddelen. Ik was niet van plan om hem online te kopen want dan was de korting niet geldig. Bedankt voor jullie hulp. Ik ga voor de S930. Lekker goedkoop


Geen dank.

Check toch de prijzen nog eens, want hoeveel kost hij je uiteindelijk als je hem via Netlog koopt?

Ik zie de goedkoopste in de Tweakers Pricewatch namelijk op 93.50.
Dus als je zelfs met korting daarboven komt is het zonde, en kun je beter je korting ergens anders voor bewaren.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login