Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nieuwe pc, samengesteld

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 15:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Op een of andere manier krijg ik in de zomervakantie altijd problemen met m'n harde schijf. Deze keer is het een schijfleesfout en is hij niet meer te redden. Gelukkig was dat m'n interne en had ik net de dag ervoor alles op m'n 2 externe gezet
So ik koop direct een hele nieuwe computer. Nee het wordt geen mac, en nee het wordt ook geen laptop.
Ik zat te denken aan deze:

Moederbord: ASRock A780GXH/128M (65 euro)
CPU: AMD Phenom II X3 720 (115 euro)
Geheugen: Kingston HyperX 4GB DDR2-800 Kit (52 euro)
Grafische kaart: Club 3D CGAX-4772DD (512mb, 109 euro)
Voeding: SilverStone ST50F (500 watt, 59 euro)
Behuizing: Cooler Master Sileo 500 (65 euro)
Harddisk: Maxtor STM3500418AS (500GB sata, 45 euro)
Monitor 22": Samsung T220 (159 euro)
DVD-rw sata: Sony Optiarc AD-7200S (19,90 euro)
Firewire controller: Cherry Combo Card USB 2.0/FireWire (15 euro)
OS: Vista Home Premium 64 bit + voucher (109 euro)
totaal: 812,90 euro
Configuratie op Alternate.nl (edit: geheugen verandert naar de 800 kit)

Speakers, toetsenbord en muis heb ik allemaal nog en koop ik later betere van.

Gebruik is gericht op (web)development en multitasking.

Eens/oneens? Suggesties? Budget ligt rond 800 euro.

[Laatst bewerkt door iisys op woensdag 15 juli 2009, om 16:57]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 16:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja een prima PC, alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van ASrock en de Sony drive. Verder krikt dat OS je prijs flink omhoog, toevallig geen schijfje ergens liggen of is een legaal OS echt benodigd?

Verder vind ik het zelf een dure webshop vergeleken met andere, ik raad je aan de Tweakers Pricewatch eens te bekijken.

[Laatst bewerkt door Guz op woensdag 15 juli 2009, om 16:12]
Tijn
;-D
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 16:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ziet er goed uit
Je kan eventueel nog een snellere schijf nemen zoals de WD Caviar Black 640GB 32MB (heb hem zelf en werkt goed en is supersnel).

@Guz, zit gelijk een windows7 upgrade bij, voor 109 euro is dat opzich niet duur.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 16:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mm harde schijf en dvd drive maken mij op zich weinig uit, als ik maar dvd's kan branden, wat tegenwoordig elke dvd drive kan, en minimaal 320 gb ruimte heb, wat tegenwoordig ook goedkoop is.
Dvd drive kan ik evt nog uit m'n oude computer halen.

Het OS haalt de prijs idd een stuk omhoog. Ik heb helaas geen schijfje ergens nog, maar die upgrade naar windows 7 maakt het al wat praktischer.

De meeste onderdelen van deze samenstelling heb ik trwns van de Tweakers.net best buy guide van deze maand (multimedia pc).

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 16:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Videokaart kun je beter een Ati Radeon Sapphire HD4770 pakken.

Je CPU is te unlocken naar een quad core, kijk wel of je moederboard quad cores ondersteund.

HDD zou ik persoonlijk een Samsung 1TB voor nemen, kost een keer 72 euro.

[Laatst bewerkt door Dharion op woensdag 15 juli 2009, om 16:38]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 17:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dharion schreef:

Videokaart kun je beter een Ati Radeon Sapphire HD4770 pakken.

Je CPU is te unlocken naar een quad core, kijk wel of je moederboard quad cores ondersteund.

HDD zou ik persoonlijk een Samsung 1TB voor nemen, kost een keer 72 euro.


Omdat? Enige verschil dat ik zie bij de specificaties is dat die Club 3D een HDMI en VGA aansluiting via adapter heeft.

HDD laat ik zo, dat boeit verder niet, zoals ik al zei.

Paul
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 18:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Trouwens; koop een 2333SW. Is bijna even duur als de T220, maar is groter, en is verder gewoon een net beeldscherm. Ik heb 'm op dit moment, en ik ben er tevreden over.
2333SW is overigens 20 euro goedkoper te krijgen op andere websites zoals MaxPC(zie pricewatch), Alternate is een beetje duur. 2333SW kost met verzendkosten ongeveer 180 euro.

[Laatst bewerkt door Paul op woensdag 15 juli 2009, om 18:05]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 18:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Trouwens; koop een 2333SW. Is bijna even duur als de T220, maar is groter, en is verder gewoon een net beeldscherm. Ik heb 'm op dit moment, en ik ben er tevreden over.
2333SW is overigens 20 euro goedkoper te krijgen op andere websites zoals MaxPC(zie pricewatch), Alternate is een beetje duur. 2333SW kost met verzendkosten ongeveer 180 euro.

Zit al over m'n budget (assemblage- en verzendkosten), dus de monitor laat ik zo. 22" is na mijn vorige 17" al een hele vooruitgang

Paul
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 18:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

[...]
Zit al over m'n budget (assemblage- en verzendkosten), dus de monitor laat ik zo. 22" is na mijn vorige 17" al een hele vooruitgang

[url]http://www.4launch.nl/shop/product/067440/-tft-monitor-2333sw-23---dvi--zwart-/tweakers[/url]
Ik zou ik het echt niet om die 20 euro verschil niet doen, naast het grotere scherm heb je ook een grotere resolutie(1920x1080, full HD dus). Maar goed, dat is je eigen beslissing. Als je al op een krap budget zit kan ik het wel begrijpen. Het is overigens wel een mooi ding, heeft mij uiteindelijk dankzij een vriend maar 140 euro gekost.
Trouwens, Alternate is erg duur. Probeer eens dezelfde samenstelling bij Azerty, dan kom je soms tientallen euro's goedkoper uit, en het schijnt dat die lui daar je PC erg goed assembleren. Je hebt daar dan ook echte garantie.

[Laatst bewerkt door Paul op woensdag 15 juli 2009, om 18:14]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 18:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
[url]http://www.4launch.nl/shop/product/067440/-tft-monitor-2333sw-23---dvi--zwart-/tweakers[/url]
Ik zou ik het echt niet om die 20 euro verschil niet doen, naast het grotere scherm heb je ook een grotere resolutie(1920x1080, full HD dus). Maar goed, dat is je eigen beslissing. Als je al op een krap budget zit kan ik het wel begrijpen. Het is overigens wel een mooi ding, heeft mij uiteindelijk dankzij een vriend maar 140 euro gekost.
Trouwens, Alternate is erg duur. Probeer eens dezelfde samenstelling bij Azerty, dan kom je soms tientallen euro's goedkoper uit, en het schijnt dat die lui daar je PC erg goed assembleren. Je hebt daar dan ook echte garantie.

Pfoeee en dat kan je niet even voor mij regelen ? Dan krijg hij een 10tje voor de moeite

En Azerty? Nee dank je.

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 18:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een HD4770 is goedkoper, beter en heeft een 40nm GPU

Kosty
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 20:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

HDD zou ik niet bij Maxtor kopen, liever bij een merk als WD waar de garantie altijd netjes afgehandeld wordt.

Voor de rest leuk systeem, de X3 720 heb ik zelf ook - en het unlockbaarheidsgehalte ligt toch bij de combo mobo(chipset) + biosversie/merk + batch van je CPU.
Redelijk klein dus.

Club3D is IMO beter dan Sapphire Maar als je geld over hebt (niet dus wsl) zou ik een MSI of XFX kaartje kopen (toch betere ervaringen met accesoires en RMA etc.).

Ohja, inderdaad Azerty

Eigen ervaring : 4 bestellingen gedaan waarvan 2 complete systemen, duidelijke webshop met goede prijzen. Ruim aanbod. Bestelling plaatsen gaat snel, net als de verwerking en verzending.

Nooit problemen mee gehad,en de support reageerde na 12uur al op mijn mail.

[Laatst bewerkt door Kosty op woensdag 15 juli 2009, om 20:13]
Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 20:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

http://www.dimension.nl/ is ook een goede zaak, moet je maar ff rondkijken in de webshop

Basjee
Octo
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 20:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Ja een prima PC, alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van ASrock en de Sony drive. Verder krikt dat OS je prijs flink omhoog, toevallig geen schijfje ergens liggen of is een legaal OS echt benodigd?

Verder vind ik het zelf een dure webshop vergeleken met andere, ik raad je aan de Tweakers Pricewatch eens te bekijken.


Cool-prices, he Guz.

Saven
admin
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 21:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sorry ii dat ik nog niet teruggemaild heb maar ben erg druk
(PC heeft format, en mn dell xps 16 ook )

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 15 Jul 2009, 23:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sander
Geplaatst op: 16 Jul 2009, 01:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

flikker op applegay

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 16 Jul 2009, 09:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[Afbeelding]

Je hebt niet eens een mac faalhoofd

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 16 Jul 2009, 10:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Okay okay nu weer ontopic.

Saven schreef:

Sorry ii dat ik nog niet teruggemaild heb maar ben erg druk
(PC heeft format, en mn dell xps 16 ook )

En je kan wel even hier reageren ? Tfoeeee.
Zeg dan ja of nee tegen m'n configuratie in de OP.

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 16 Jul 2009, 10:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom koos je eerst voor 1066 Mhz geheugen en nu voor 800 Mhz? Het prijsverschil is te verwaarlozen en je krijgt een aardige performanceboost.

Zelf heb ik dit voor je samengesteld:

Winkelmandje @ Azerty

Een ATI 4850 aangezien de 4770 erg moeilijk leverbaar is + deze kaart is een beetje sneller en je hebt 512 MB extra videogeheugen voor een kleine meerprijs. Daarnaast heb ik ook nog de harde schijf een update gegeven. Allemaal samen voor ongeveer hetzelfde bedrag als hij Alternate...

Een besturingssysteem mag je nog zelf kiezen maar voor €50,- brand ik 10 verschillende voor je, pm me maar

[Laatst bewerkt door Guz op donderdag 16 juli 2009, om 10:44]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 16 Jul 2009, 18:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Waarom koos je eerst voor 1066 Mhz geheugen en nu voor 800 Mhz? Het prijsverschil is te verwaarlozen en je krijgt een aardige performanceboost.

Zelf heb ik dit voor je samengesteld:
[Afbeelding]

Winkelmandje @ Azerty

Een ATI 4850 aangezien de 4770 erg moeilijk leverbaar is + deze kaart is een beetje sneller en je hebt 512 MB extra videogeheugen voor een kleine meerprijs. Daarnaast heb ik ook nog de harde schijf een update gegeven. Allemaal samen voor ongeveer hetzelfde bedrag als hij Alternate...

Een besturingssysteem mag je nog zelf kiezen maar voor €50,- brand ik 10 verschillende voor je, pm me maar


Omdat dat geheugen automatisch op 800mhz gezet zou worden met dit mobo. Maar nvm dat.

Zetten ze m bij Azerty ook in elkaar? Want dat zie ik nergens staan.

Nee, fuck jou, ik geef je een tientje als je vista 64 voor me opstuurt. 20 cent voor de lege dvd die je gebruikt, 50 cent voor de moeite en 9,30 voor de garantie dat ik geen problemen krijg met de illegaliteit ervan

En als ik het besturingssysteem nu weg haal kom ik trwns op een lagere prijs uit dan bij Azerty. Overtuig me eens van die GigaByte GV-R485OC-1GH

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 17 Jul 2009, 09:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Je hebt niet eens een mac faalhoofd

Reclame maken voor apple maar het zelf niet hebben: überfail.

Saven
admin
Geplaatst op: 17 Jul 2009, 11:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ben niet zo'n AMD fan Maar verder wel netjass

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 17 Jul 2009, 14:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Reclame maken voor apple maar het zelf niet hebben: überfail.

Rofl, dus als jij in een kledingwinkel werkt waar ze bv Nike verkopen, en jij hebt geen Nike spullen ben je ook aan het falen?

Fuck off internetheld =D

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 17 Jul 2009, 15:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Rofl, dus als jij in een kledingwinkel werkt waar ze bv Nike verkopen, en jij hebt geen Nike spullen ben je ook aan het falen?

Fuck off internetheld =D


Klaar?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login