Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Kijkwijzer :')

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 16:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik wil dus naar Inglourious bastards, in de bioscoop. Die film is dus 16 jaar en ouder gerated door kijkwijzer. Kan ik hier dan wel naar binnen in gezelschap van een oudere? Heb gegoogeld, maar vond niet veel. Bvd

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 16:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

HA-HA.

Ja, dat kan.

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 17:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee kan niet.

Saven
admin
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 17:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

als ze niet je kaartje controleren wel.
zo wel, dan niet

Johan
Ekte baaz.
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 18:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Haha!

BaXiess
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 18:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Johan schreef:

Haha!

Leone
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 18:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

[...]


Hahaha

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 19:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leone schreef:

[...]
Hahaha

hihihihi

Bob
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 21:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ligt er aan. Bij mij is het een paar keer gelukt. Maar er was ook een keer dat ik zelfs met mijn VADER niet naar binnen mocht, lol. Slaat nergens op.

Bob
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 21:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En het is Inglourious Basterds!

Sarvice
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 21:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik mag altijd naar binnen.. als ik met ouder iemand ben. gewoon zeggen dat je er wel tegen kan. en je vader of moeder toestemming laten geven

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 26 Aug 2009, 22:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop dan kaartje van een andere film die synchroon loopt en ga na de intro van de reclame enzo andere zaal?

Paul
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 11:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik en een paar vrienden willen dus ook naar deze film, maar omdat ze ook al een keer geweigerd werden voor Public Enemies heb ik weinig hoop. Verdomme, het is maar een paar maandjes verschil.
We gaan het iig wel proberen, vandaag of morgen.

[Laatst bewerkt door Paul op donderdag 27 augustus 2009, om 11:41]
Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 12:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Ik en een paar vrienden willen dus ook naar deze film, maar omdat ze ook al een keer geweigerd werden voor Public Enemies heb ik weinig hoop. Verdomme, het is maar een paar maandjes verschil.
We gaan het iig wel proberen, vandaag of morgen.

HAHAHAHAHA,

Sinds wanneer word er geweigerd ?

Toen ik 12 was ging ik al naar 16+ films hoor.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 15:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bob schreef:

En het is Inglourious Basterds!

Klopt
Ik heb naar de bioscoop gebeld, mag er niet in.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 16:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vooruit Frenkie, hier een alternatief:

Paul
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 20:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het TV rating systeem in Nederland is al sowieso ruk. TDK was in Amerika gewoon voor dertienjarigen, in Engeland zelfs voor twaalfjarigen! Ook landen als België en Luxemburg deden daar toen niet moeilijk over. Maar nee, kijkwijzer vond TDK weer te eng.
Het beste ratingsysteem vind ik persoonlijk die van de BBFC, omdat die veel logischer is. In Engeland werkt het zo: 12-15-18 jaar. Het verschil tussen de leeftijden is dus even groot, ipv dat hier men besloot om het zestien ipv vijftien jaar te maken. Alsof een zestienjarige geestelijk anders is dan een vijftienjarige. Irritant.
Bij videoland en GM doen ze helemaal niet moeilijk als je een spel/film koopt/huurt van 16+ of 18+. Waarom bioscopen dus zo moeilijk doen snap ik niet.
Maar ik ga het morgen in ieder geval proberen. Ik ben iets bovengemiddeld qua lengte(1m 78 ), baard in de keel en heb geen babyface. Een vriend van me is zelfs al bijna 1m 90 dus ze moeten wel heel erg moeilijk gaan doen.

In Zweden, Noorwegen, Frankrijk, Canada en Finland zou ik er gewoon in mogen.

[Laatst bewerkt door Paul op donderdag 27 augustus 2009, om 20:21]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Het TV rating systeem in Nederland is al sowieso ruk. TDK was in Amerika gewoon voor dertienjarigen, in Engeland zelfs voor twaalfjarigen! Ook landen als België en Luxemburg deden daar toen niet moeilijk over. Maar nee, kijkwijzer vond TDK weer te eng.
Het beste ratingsysteem vind ik persoonlijk die van de BBFC, omdat die veel logischer is. In Engeland werkt het zo: 12-15-18 jaar. Het verschil tussen de leeftijden is dus even groot, ipv dat hier men besloot om het zestien ipv vijftien jaar te maken. Alsof een zestienjarige geestelijk anders is dan een vijftienjarige. Irritant.
Bij videoland en GM doen ze helemaal niet moeilijk als je een spel/film koopt/huurt van 16+ of 18+. Waarom bioscopen dus zo moeilijk doen snap ik niet.
Maar ik ga het morgen in ieder geval proberen. Ik ben iets bovengemiddeld qua lengte(1m 78 ), baard in de keel en heb geen babyface. Een vriend van me is zelfs al bijna 1m 90 dus ze moeten wel heel erg moeilijk gaan doen.

In Zweden, Noorwegen, Frankrijk, Canada en Finland zou ik er gewoon in mogen.


Bioscopen krijgen een boete, als er mensen van onder de geadviseerde leeftijd in de bioscoop zitten. Verder moet je hier altijd een legitimatie vertonen.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 23:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Bioscopen krijgen een boete, als er mensen van onder de geadviseerde leeftijd in de bioscoop zitten. Verder moet je hier altijd een legitimatie vertonen.

Nice pauper bioscoop dan Heb nog nooit gehoord dat iemand rejected werd om z'n leeftijd . Maarja heb zelf nog nooit gehad + mensen met wie ik heel soms naar bios ga zijn toch wel 16+ .

Paul
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Bioscopen krijgen een boete, als er mensen van onder de geadviseerde leeftijd in de bioscoop zitten. Verder moet je hier altijd een legitimatie vertonen.

Hoe willen ze dan bioscopen een boete geven? Telepathische krachten? De hele overheid zit echt niet in de bioscoop om te controleren of er geen minderjarigen bij zitten.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

[...]
Hoe willen ze dan bioscopen een boete geven? Telepathische krachten? De hele overheid zit echt niet in de bioscoop om te controleren of er geen minderjarigen bij zitten.

Nee, maar wat dacht je dan van steekproef gewijze controle? Doen ze toch ook bij scholen om te controleren of er geen verzuim is enzo.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 23:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je mag er niet in, maar ik heb eigenlijk nooit gezien dat iemand geweigerd werd .

tttommeke
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 02:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Euhm, volgens mij is die kijkwijzer gewoon een soort van "aanrader" service hier in België... Ik heb toch op vrij jonge leeftijd gezellig naar Saw mogen gaan kijken.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 09:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Je mag er niet in, maar ik heb eigenlijk nooit gezien dat iemand geweigerd werd .

Ik ben nu al 2x geweigerd

Paul
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 12:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Euhm, volgens mij is die kijkwijzer gewoon een soort van "aanrader" service hier in België... Ik heb toch op vrij jonge leeftijd gezellig naar Saw mogen gaan kijken.

Klopt, in België is het wat anders. Daar is het een soort advies en zijn kinderen vaak toegelaten.. Dus ook bij IB.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login