Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Bose/Logitech

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 21:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hi

Ik ben op zoek naar een nieuwe speaker set voor mijn pc. Ik heb een budget van rond de 300 á 350 euro. Maar moet ik dan gaan voor een design set, denk aan Bose, B&O. Of moet ik gaan voor Logitech, en hun Z5500-set. De Z-5500 voor 250 euro of goedkoper, maar de Bose-set weer voor 400.

Mijn doel van de speakers is gamen, films kijken en muziek luisteren.
Bose

Info+Review
Z-5500

Info+Review

En daarbij, als ik voor de Z-5500 ga, (de Bose is namelijk via USB). Moet ik dan een Creative Fatal1ty erbij patsen, of voldoet de surround van mijn moederbord ook (Asus P5Q Pro)?

Greetz

[Laatst bewerkt door Frenk op donderdag 27 augustus 2009, om 21:45]
Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 21:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Duh, de logitech natuurlijk

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 22:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

Duh, de logitech natuurlijk

Uit de Bose scheen wel een helderder geluid te komen?

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 22:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Uit de Bose scheen wel een helderder geluid te komen?

Bose is opzich wel goed, maar het wordt zwaar overdreven...
Koop de logitrch nou maar gewoon..

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 23:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Bose is opzich wel goed, maar het wordt zwaar overdreven...
Koop de logitrch nou maar gewoon..


En de vraag van de geluidskaart dan

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 27 Aug 2009, 23:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

.

Maat van me heeft Z-5500 , weet niet of je isolatie in je kamer hebt maar als je akoestiek zuigt heb je er niks aan . Verder moet je gewoon Creative 7.1 kaartje halen van €45,- ofzo

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

.

Maat van me heeft Z-5500 , weet niet of je isolatie in je kamer hebt maar als je akoestiek zuigt heb je er niks aan . Verder moet je gewoon Creative 7.1 kaartje halen van €45,- ofzo


En wat bedoel je met heb je er niks aan?
Mijn kamer loopt wel schuin af..

Zo zit m'n kamer in elkaar, dus word de Virtual Surround van Bose al te niet gaan, dus ik ga niet voor de Bose. Maar @ Sharp, de Z-5500 of een andere set?

Varesh
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bose word altijd zo gehyped net als je mobieltje of iets anders.. ga naar de mediamarkt.. staan genoeg setjes als showmodel en die kun je vast wel ff testen.. check je wat jou het meest bevalt.. klaar kan het topic ook dicht. Owja frenk vergeten jij woont ook in maastricht.. dan ga ik wel ff met je mee

[Laatst bewerkt door Varesh op vrijdag 28 augustus 2009, om 10:28]
Paul
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Misschien is Bose beter, maar no way dat dat 150 euro extra rechtvaardigt. Haal Logitech. Ik zelf heb een X-540 5.1 setje die het ook erg goed doet. En die kostte maar 80 euro.

[Laatst bewerkt door Paul op vrijdag 28 augustus 2009, om 10:34]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 10:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Varesh schreef:

Bose word altijd zo gehyped net als je mobieltje of iets anders.. ga naar de mediamarkt.. staan genoeg setjes als showmodel en die kun je vast wel ff testen.. check je wat jou het meest bevalt.. klaar kan het topic ook dicht. Owja frenk vergeten jij woont ook in maastricht.. dan ga ik wel ff met je mee

Jammerrrr
Maar ik ben laatst ook toevallig in de MediaMarkt geweest, en daar stond een Z-5500, en hij bevalde me wel. Maar dat was gewoon een grote ruimte, dus maakt de akoestiek dan veel uit wat Sharp zegt?

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 13:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op woensdag 15 juni 2011, om 14:11]
Teries
Wooha!
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 15:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Jammerrrr
Maar ik ben laatst ook toevallig in de MediaMarkt geweest, en daar stond een Z-5500, en hij bevalde me wel. Maar dat was gewoon een grote ruimte, dus maakt de akoestiek dan veel uit wat Sharp zegt?

Hij bevalde me wel?
Zelfs als je onregelmatig niet begrijpt moet op zn minst je browser je verbeteren toch?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 16:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Jammerrrr
Maar ik ben laatst ook toevallig in de MediaMarkt geweest, en daar stond een Z-5500, en hij bevalde me wel. Maar dat was gewoon een grote ruimte, dus maakt de akoestiek dan veel uit wat Sharp zegt?

beviel* schat

En ja, als je de Z-5500 echt hard zet gaat hij ook echt hard Geluid vervormt soms een beetje als je kleine kamer hebt ofzo

Kersentaart
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 18:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bose gaan. Ik vind die plastic voetjes van die Z-5500 zo cheap. Het oog wil ook wat, en Bose is gewoon chill. (Die Z-5500 zal ongetwijfeld ook prima zijn)

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 22:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hmm, typo Verder, mijn mobo heeft nog een coax aansluiting, dit schijnt beter te zijn dan 5.1 op een externe geluidskaart, dus ik denk dat ik voor de Logitech ga. En ook al zijn die voetjes wat cheap, 170 euro heb ik er niet voor over. Verder, dat marketinggezeik van virtual surround trap ik niet in, en het wordt te niet gedaan door mijn kamer. Dus ik ga voor de Z-5500. Dank u allen

Saven
admin
Geplaatst op: 28 Aug 2009, 22:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kleine speakers zijn altijd kut of ze nou 1000 euro kosten of 20 euro. Kleine kut conussen kunnen nou eenmaal geen goed geluid fixen.

Neem niet weg dat het voor de PC goed zat is of voor de gemiddelde home cinema gebruiker Maar echte kwaliteit vind je in grotere luidsprekers

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 10:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Kleine speakers zijn altijd kut of ze nou 1000 euro kosten of 20 euro. Kleine kut conussen kunnen nou eenmaal geen goed geluid fixen.

Neem niet weg dat het voor de PC goed zat is of voor de gemiddelde home cinema gebruiker Maar echte kwaliteit vind je in grotere luidsprekers

Wie zegt dat speakers altijd met conussen werken?

Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 21:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Bose is opzich wel goed, maar het wordt zwaar overdreven...
Koop de logitrch nou maar gewoon..


Zegt iemand die nog nooit een Bose heeft gehoord....

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 21:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

[...]
Zegt iemand die nog nooit een Bose heeft gehoord....

Rofl, dude stfu en doe niet alsof je slim bent.
Jij hebt bose als ideaalbeeld van geluid, dan heb je nog veel te leren..
Kom maar terug als je je huiswerk gedaan hebt

Saven
admin
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 22:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop gewoon iets van 50 euro voor je pc, daar heb je meer dan genoeg van.
Als je gewoon echte kwaliteit wil ga dan voor normale luidsprekers van bijvoorbeeld harman kardon

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 29 Aug 2009, 23:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Koop gewoon iets van 50 euro voor je pc, daar heb je meer dan genoeg van.
Als je gewoon echte kwaliteit wil ga dan voor normale luidsprekers van bijvoorbeeld harman kardon

Meeste van gasten hier willen alleen maar dikke lage bass hebben. Die draaien de knop Bass Compensation helemaal open achter de subwoofer.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 30 Aug 2009, 00:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gerwin schreef:

[...]

Meeste van gasten hier willen alleen maar dikke lage bass hebben. Die draaien de knop Bass Compensation helemaal open achter de subwoofer.


De meeste wel ja

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 Aug 2009, 14:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Koop gewoon iets van 50 euro voor je pc, daar heb je meer dan genoeg van.
Als je gewoon echte kwaliteit wil ga dan voor normale luidsprekers van bijvoorbeeld harman kardon

Of een mooie stijlvolle Loewe set.
Maar een beetje Loewe set ligt ver buiten je budget.

Wat Saven zegt, neem gewoon een simpel setje speakers, je woont bij je ouders dus helemaal open draaien ga je toch nooit doen.

Destruct
Timmmaaahh
Geplaatst op: 31 Aug 2009, 19:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bjorg schreef:

[...]

Rofl, dude stfu en doe niet alsof je slim bent.
Jij hebt bose als ideaalbeeld van geluid, dan heb je nog veel te leren..
Kom maar terug als je je huiswerk gedaan hebt


Dude, ik heb Bose systemen verkocht

Je hoort direct het verschil tussen een Logitech, Sony, Pioneer, Panasonic, Hardon/Kardon (fucked, hoe schreef je die sheit ook alweer ) en Bose. Als je dat verschil niet hoort, moet je echt eens je oor laten uitspuiten...

Kosty
Geplaatst op: 31 Aug 2009, 20:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Destruct schreef:

[...]
Dude, ik heb Bose systemen verkocht

Je hoort direct het verschil tussen een Logitech, Sony, Pioneer, Panasonic, Hardon/Kardon (fucked, hoe schreef je die sheit ook alweer ) en Bose. Als je dat verschil niet hoort, moet je echt eens je oor laten uitspuiten...

Harman/Kardon dus, en inderdaad hoor je het verschil - maar aangezien Frenk geen audiofiel is die de helft van zijn vermogen investeerd in een beetje speakerset, is Logitech wel genoeg.

En wat over Bose<Logitech in dit topic gezegd wordt is volgens mij gebasseerd op de prijs/verschil ratio. Als de Bose nu 10% beter is en 30% meer kost is het dat voor mij al lang niet meer waard.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login