Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Drive letter

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 21 Jan 2007, 13:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey Savennerds

Ik irriteer me wel eens aan m'n externe hdd. Als ik op een andere computer aansluit en ik wil uTorrent weer verder laten downloaden op de hdd, moet ik telkens het resume.dat bestand aanpassen om te zorgen dat hij op de goeie drive download. Je kan je wel voorstellen dat ik hier dus geen zin in heb.

Dus, mijn vraag: is het mogelijk om een extern usb apparaat aan een bepaalde drive letter toe te wijzen? Dus als C: de interne hdd is, D: de cdrom drive en F: de dvd drive, dat ik dan zorg dat het eerstvolgende apparaat wat aangesloten wordt H: wordt.
Liefst zonder programma dat geinstalleerd moet worden, sinds het op verschillende computers uitgevoerd moet worden.

sThx

Triple
Geplaatst op: 21 Jan 2007, 14:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is niet mogelijk windows bepaald zelf de driveletters, deze kun je niet veranderen

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 21 Jan 2007, 15:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is het dan mogelijk om overige drives (bijv alles tot H bezet te houden met een simpel programma die kijkt of een drive bezet is, en anders bezet maakt? Dan zou hij, als je dan je usbdevice inplugt, aan de H: worden toegewezen

Spookie
Geplaatst op: 21 Jan 2007, 15:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik weet wel dat er een proggie is voor USB sticks een bepaalde letter aan te wijzen maar ik weet niet of dat ook werkt voor externe schijven.

[Laatst bewerkt door Spookie op zondag 21 januari 2007, om 15:52]
iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 21 Jan 2007, 16:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Spookie schreef:

Ik weet wel dat er een proggie is voor USB sticks een bepaalde letter aan te wijzen maar ik weet niet of dat ook werkt voor externe schijven.

Jaah tuurlijk, zijn allebei usbdevices. Hoe heet het programma?

Spookie
Geplaatst op: 22 Jan 2007, 08:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb je het in de bericht gestuurd voor mensen die ook interesse hebben...

[url]http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html[/url]

en dan bijna onderaan staat de downloads wel.

[Laatst bewerkt door Spookie op maandag 22 januari 2007, om 08:18]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Jan 2007, 09:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Uit die site blijkt dat je een USB stick ook als folder kan mounten in een andere schijf? Dus dat zou beteken wanneer ik dat dus doe, en er een game op install, het dus tyfussnel laad?

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 22 Jan 2007, 15:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb een oplossing buiten het programma om gevonden.
Ga hierheen:
Windows toets + R » Typ in: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc » Klik op Ok » Schijfbeheer.
Daar klik je met je rechtermuisknop op desbetreffende schijf en klik je op Stationsletter en paden wijzigen...
Daar kan je gewoon kiezen welke letter er toegewezen wordt

Spookie
Geplaatst op: 24 Jan 2007, 11:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Uit die site blijkt dat je een USB stick ook als folder kan mounten in een andere schijf? Dus dat zou beteken wanneer ik dat dus doe, en er een game op install, het dus tyfussnel laad?

Ik heb geen flouw idee dat programma heb ik ook maar via me stage gevonden. maar ik zou zeggen ga het proberen

iisys schreef:

Heb een oplossing buiten het programma om gevonden.
Ga hierheen:
Windows toets + R » Typ in: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc » Klik op Ok » Schijfbeheer.
Daar klik je met je rechtermuisknop op desbetreffende schijf en klik je op Stationsletter en paden wijzigen...
Daar kan je gewoon kiezen welke letter er toegewezen wordt

Ja dat kon ook inderdaad maar geeft hij die schijf nu altijd die ene letter??

[Laatst bewerkt door Spookie op woensdag 24 januari 2007, om 11:20]
Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 24 Jan 2007, 12:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Heb een oplossing buiten het programma om gevonden.
Ga hierheen:
Windows toets + R » Typ in: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc » Klik op Ok » Schijfbeheer.
Daar klik je met je rechtermuisknop op desbetreffende schijf en klik je op Stationsletter en paden wijzigen...
Daar kan je gewoon kiezen welke letter er toegewezen wordt


omg Gewoon deze computer, rechtermuisknop, beheren, schijf beheer, stationletters en paden wijzigen
ook een leuke command is SUBST

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 24 Jan 2007, 13:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Uit die site blijkt dat je een USB stick ook als folder kan mounten in een andere schijf? Dus dat zou beteken wanneer ik dat dus doe, en er een game op install, het dus tyfussnel laad?

Ja?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login