Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Welke Amplifier zou ik nemen?

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Oct 2009, 19:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo Saveners ik ga binnenkort een nieuwe versterker kopen, alleen zit ik tussen 3 versterkers te twijfelen.
Ik heb reviews gelezen op Ultimate-Guitar en de punten zitten allemaal maar dicht bij elkaar.
Over deze 3 versterkers gaat het:

Marshall MG 30 FX
Prijs: €239,-
Ratings:
Features: 7.7
Sound: 7.1
Reliability: 7.8
Impression: 7.2
Overall rating: 7.5
Users rating: 6.8

Line 6 Spider III 30
Prijs: €139,-
Ratings:
Features: 8.3
Sound: 8.5
Reliability: 8.6
Impression: 8.6
Overall rating: 8.5
Users rating: 6.5

Line 6 Spider III 75
Prijs: €219,-
Ratings:
Features: 8.8
Sound: 8.4
Reliability: 9
Impression: 8.6
Overall rating: 8.7
Users rating: 8.4

Misschien heeft iemand enige ervaring met die Line 6 versterkers?
Een vriend van me heeft die Marshall MG 30 en klinkt echt nice, maar ik zou ook jullie mening willen horen wat de kwaliteit er van is . Ik zou dat in ieder geval wel waarderen .

Groetjes,

AoD

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 02 Oct 2009, 20:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zegt mij niet veel ik weet alleen dat Marshall wel een goed merk is

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Oct 2009, 23:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Zegt mij niet veel ik weet alleen dat Marshall wel een goed merk is

Ja Marshall en Line 6 zijn allebei top merken.
Daarom vind ik het ook zo moeilijk.
De Spider III 75 heeft iig wel de meeste functies en een soort geheugenkaart erin van welke stand hij eerst stond dat vind ik wel fijn

Leone
Geplaatst op: 02 Oct 2009, 23:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Artofdead schreef:

[...]
De Spider III 75 heeft iig wel de meeste functies en een soort geheugenkaart erin van welke stand hij eerst stond dat vind ik wel fijn

Neem die dan gewoon, zo te horen gaat daar je voorkeur toch naar uit.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Oct 2009, 23:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leone schreef:

[...]

Neem die dan gewoon, zo te horen gaat daar je voorkeur toch naar uit.


Nouja, Kheb op alle 3 gespeeld vind ze opzich alle 3 wel fijn, ookal vind ik de Marshall in het begin wat minder gebruikersvriendelijk (een vriend van me heeft die en die snapte de handleiding niet dus moest zelf maar gaan klooien eraan).
En ik wil natuurlijk wel goeie geluids kwaliteit, waarop ik veel distortion op kan spelen (Metal he).
Maar die Spider III 75 is tot nu toe wel de koploper ja

Michael
Geplaatst op: 03 Oct 2009, 09:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik veronderstel dat die Marshall met lampen is ?
Maar die Line6 versterkers zijn ook zeer goed. Onze gitarist speelt op een Line6, precieze type weet ik wel niet, maar als ik mij niet vergis is het eentje van 65W & ja, dat geluid is opzich wel nice ^^
De prijs valt ook mee.

Melvin
Geplaatst op: 03 Oct 2009, 11:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb zelf een Line 6 Spider III 75 en ik vind hem goed
Maar ik weet ook niet wat je budget is
Anders praat er maar over met mij op msn,dat gaat makkelijker

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 03 Oct 2009, 12:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Melvin schreef:

Ik heb zelf een Line 6 Spider III 75 en ik vind hem goed
Maar ik weet ook niet wat je budget is
Anders praat er maar over met mij op msn,dat gaat makkelijker

Mijn budget is wel ongeveer 300/350 euro maar Deze 3 ken ik allemaal op gespeeld ik vind ze allemaal nice
Maar hoor al van andere vrienden van me dat ik beste Line 6 III Spider 75 moet pakken.
Dus ik denk dat ik dat ook doe. Nog niet 100% zeker maar wel grote kans dat ik die koop.

Tadnecty
Geplaatst op: 03 Oct 2009, 17:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Reageer hier niet vaak meer, maar kijk er wel eens rond.

Ik zou uitkijken met wat je hier koopt. Alle drie zijn geen buizenversterkers, maar transistorbakken. De line 6 75 watt bevat ook nog eens allemaal effecten die je niet nodig hebt. Voor die effecten betaal je echter wel veel meer geld. Beter kan je dus kijken naar een simpelere amp voor meer geld.
Je bent nu overigens ook gewend aan je oude amp, die hoogstwaarschijnlijk van mindere kwaliteit is, of je hebt er nog geen een. In dat geval vind je heel snel een andere amp al heel goed en ben je al snel geneigd om hem echt te kopen, zonder eerst echt naar de muziekwinkel te gaan en op andere amps te spelen. Zo kan je gewoon een middagje naar de muziekwinkel gaan met je gitaar en een paar modellen uittesten. Test dan vooral ook een paar amps buiten jouw richtprijs (Marshall JCM 2000 100 watt bijv). Dan wen je vanzelf aan het zeer goede geluid wat uit deze versterker komt en ga je meer naar het geluid luisteren. Misschien heeft iemand anders in de buurt een dure buizenversterker waar je een middagje op kan jammen.

Ik denk dat als je een van de drie door jou genoemde versterkers koopt, dat je na een jaar weer wat anders wilt.

Ik zou voor een (2ehands) Marshall JCM 2000 DSL 401 (40 watt) gaan of misschien een JCM 2000 DSL 201 (20 watt)

Met de 20 watt Marshall buizencombo ga je makkelijk een stuk harder dan de line 6 en je hebt voor weinig geld een buizen. Heb zelf de DSL 401 (2ehands gekocht voor 400 euro) en voldoet perfect.

Spaar nog iets langer en koop een buizenamp

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 04 Oct 2009, 12:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan wel stoer lopen doen met hoeveel watt je speaker is, maar dat is waarschijnlijk piek, dus niet RMS , conclusie: heb je niks aan.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login