Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Geil hier op..

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 15:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

Toch vindt ik dat Saven voor een deel wel gelijk heeft, niet met alles uiteraardt .

De nieuwe iMac lijkt me toch wat te groot, het lijkt me zeker vet, maar het is jammer dat er geen tussenmaat is.

Die Magic Mouse lijkt me zeker vet, als de multi-touch net zo werkt als op de iPod touch of iPhone .

MacBook blijft fantastisch, alleen een beetje duur.

De remote vind ik er persoonlijk niet uit zien, en dat komt vooral door al die ruimte die ze niet hebben benut, dan hadden ze het beter gewoon weg kunnen laten.

Je hebt al zo'n macbook voor 899 en da's echt niet duur.
Die iMac heb je ook in 21,5

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 15:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Geilen doe je maar op OMT samen met de andere fanboys.

Die nieuwe iMacs zien er erg gaaf uit, en de prijs vind ik nu wel redelijk. Maar ga ik naar die macbook kijken die van 950 naar 900 is gegaan, dan krijg ik wel traantjes in m'n ogen.
Oh mijn god, wat is dat ding kanker slecht en zo overpriced..
Hetzelfde geld weer vooor de mini.

Muis ik leuk, maar we leven in 2009, niet 1990.

Ok, laat het bashen maar beginnen.

Er is nog geen enkele andere muis op de wereld die de functies heeft die de magic mouse heeft, en dat noem jij 1990?

unsuccessful troll is unsuccessful

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 15:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Meh, het enige waar ik geen kotsneigingen van kreeg was die muis, de rest is net zo lomp als de rest van hun troep.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 16:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Dat zoomen is trouwens helemaal niet nieuw, dat kan elke Mac door ctrl + scrollen.

En elke windows kan dat ook al jaren.
Twylight schreef:

[...]Je hebt al zo'n macbook voor 899 en da's echt niet duur.
Die iMac heb je ook in 21,5

Da's dus wel duur, je hebt namelijk al 17'' laptops voor minder dan de helft van het geld.
Twylight schreef:

[...]Er is nog geen enkele andere muis op de wereld die de functies heeft die de magic mouse heeft, en dat noem jij 1990?

unsuccessful troll is unsuccessful


Wat heeft de magic mouse wat mijn muis niet heeft?
Horizontaal scrollen? nee, kan de mijne ook
Volgende / vorige tabblad? Net ff bij driver instellingen gekeken, kan de mijne ook.
Zoomen? ctrl + scrollen
Rechtsklik? nog antwoord nodig?

[Laatst bewerkt door sandr op woensdag 21 oktober 2009, om 16:42]
Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 17:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het enige verschil met die muis en een normale is is dat je met knopjes minder problemen hebt dan met die gesture troep. Ja heel anders dus, alleen niet voor het betere.

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 17:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ignorant 15yo fools

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 18:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die Magic mouse is wel leuk, maar ik hou 't maar gewoon bij m'n Mighty Mouse ding, die ik eigenlijk toch weinig gebruik omdat ik continu werk op 't touchpad van m'n macbook pro. werkt echt goddelijk dat touchpad.

Verder die MacBook ziet er wel leuk uit, al zou ik 'm niet aanschaffen omdat ik alu-unibody veel mooier vind.

[Laatst bewerkt door Badeendje op woensdag 21 oktober 2009, om 18:58]
Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 19:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ignorant omdat ik naar de feiten kijk? phail

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 19:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
En elke windows kan dat ook al jaren.
[...]
Da's dus wel duur, je hebt namelijk al 17'' laptops voor minder dan de helft van het geld.
[...]
Wat heeft de magic mouse wat mijn muis niet heeft?
Horizontaal scrollen? nee, kan de mijne ook
Volgende / vorige tabblad? Net ff bij driver instellingen gekeken, kan de mijne ook.
Zoomen? ctrl + scrollen
Rechtsklik? nog antwoord nodig?

Alleen bestaat jouw muis uit knoppen, en is die muis een heel touch-pad Kan je niet vergelijken.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 20:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Twylight schreef:
Ignorant 15yo fools

Ik kom met een complete opsomming van redenen om het niet te kopen en dit is alles wat je er tegenin brengt?
Frenk schreef:
Alleen bestaat jouw muis uit knoppen, en is die muis een heel touch-pad Kan je niet vergelijken.

Ik vergelijk gewoon de functies van elk van de 2 muizen, dus dat niet vergelijken vind ik onzin. Daarnaast kom ik gewoon tot de conclusie dat ze grotendeels hetzelfde kunnen, alleen is de ene zo'n 4x duurder dan de ander.

tttommeke
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 20:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Leuke muis om mee te gamen zeg, vliegt zo uit je hand dat klein ding en als je scherm kapot is kan je meteen je hele PC meegeven, wel leuk om te weten dat als mijn scherm kapot is ik gewoon in de kast een oud scherm kan pakken en verder werken op dezelfde computer

En waarvoor zou je een remote nodig hebben? Zoveel geld uitgeven inplaats van gewoon op je toetsenbord de next knopje in te drukken? Macintosh kan veel onzin maken soms...

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 21:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Leuke muis om mee te gamen zeg, vliegt zo uit je hand dat klein ding en als je scherm kapot is kan je meteen je hele PC meegeven, wel leuk om te weten dat als mijn scherm kapot is ik gewoon in de kast een oud scherm kan pakken en verder werken op dezelfde computer

En waarvoor zou je een remote nodig hebben? Zoveel geld uitgeven inplaats van gewoon op je toetsenbord de next knopje in te drukken? Macintosh kan veel onzin maken soms...

[Afbeelding]


einde topic

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 23:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Leuke muis om mee te gamen zeg, vliegt zo uit je hand dat klein ding en als je scherm kapot is kan je meteen je hele PC meegeven, wel leuk om te weten dat als mijn scherm kapot is ik gewoon in de kast een oud scherm kan pakken en verder werken op dezelfde computer


Dus jij koopt je computer op basis van 'wat er gebeurt als hij stuk gaat'? Ik koop namelijk een computer, er vanuit gaande dat hij niét stuk gaat.

Wat een nonsens argumenten in dit topic

Saven
admin
Geplaatst op: 21 Oct 2009, 23:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oja da's wel een minput bij Apple slechts 1 jaar garantie.

Bij een normale pc zou me dat niet boeien omdat je die zelf kan modden heel makkelijk.
Heb bij mn laptop niet voor niets 3 jaar in-home garantie

Mogen ze bij Apple ook wel gaan invoeren

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 00:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Heb bij mn laptop niet voor niets 3 jaar in-home garantie

Omdat je er geen vertrouwen in hebt?

Zelf upgrade ik liever binnen dat jaar, zoals met me vorige MacBook, of ik koop op eBay voor ~90 dollar(?, echt geen zin om op te zoeken, kan me zoiets herinneren) AppleCare zodat ik 3 jaar garantie heb.

Garantie zal me verder niet al te veel boeien, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog nooit een PC terug heb hoeven sturen. Ik koop een apparaat niet vanwege de garantie, maar vanwege het apparaat.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 00:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan, is die mighty mouse niet (te) klein?
En dan bedoel ik puur vanuit een ergonomisch-technisch oogpunt.

Saven
admin
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 00:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Omdat je er geen vertrouwen in hebt?

Zelf upgrade ik liever binnen dat jaar, zoals met me vorige MacBook, of ik koop op eBay voor ~90 dollar(?, echt geen zin om op te zoeken, kan me zoiets herinneren) AppleCare zodat ik 3 jaar garantie heb.

Garantie zal me verder niet al te veel boeien, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog nooit een PC terug heb hoeven sturen. Ik koop een apparaat niet vanwege de garantie, maar vanwege het apparaat.


Nee, ik neem graag zo weinig risico. Heb zelf verder ook nog nooit problemen gehad met computers. Maar het zal je maar net gebeuren dat je laptop er mee kapt net een maand buiten de garantie van een jaar.
Dan betaal ik liever een paar tientjes extra voor die goede garantie waar de volgende dag een monteur op mn stoep staat om het te fixen

En Apple gebruikt ook gewoon normale hardware als andere fabrikanten waar even snel iets mis mee kan zijn. Heb genoeg mensen horen klagen dat net hun macbook fucked up was na de garantie.
Dus ik vind dat apple ook iets van in-home garantie moet aanbieden.
Dell is daar zowat nog de enige mee, en ik heb er niets meer dan lof voor
Klein probleem? No problem volgende dag meteen iemand op de stoep die verstand van zaken heeft en het probleem netjes oplost

Stfn
1th
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 07:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee, ze hebben me alweer niet enthousiast gemaakt.

Als ze een MacBook en een normale laptop naast elkaar zetten is voor mij de keuze snel gemaakt.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 14:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

Nee, ze hebben me alweer niet enthousiast gemaakt.

Als ze een MacBook en een normale laptop naast elkaar zetten is voor mij de keuze snel gemaakt.


Een mooie strakke MacBook of een normale laptop met allerlei lelijke stikkers, patroontjes (HP patroontjes ), uitsteeksels, rare knoppen en andere frutsels die de behuizing zo antiegelijk lelijk maken.
Ja, de keuze is dan snel gemaakt.

@Saven:
Leuk dat er de volgende dag iemand voor je deur staat, en als je denkt daar ooit gebruik van te maken is Dell inderdaad een goede keuze.
Echter, als ik kijk naar het aantal dagen dat ik het apparaat gebruik tegenover het aantal dagen dat hij weg zou zijn bij een reparatie (gemiddeld dan) ga ik daarvoor niet speciaal een ander merk nemen.

Even fictief gezien:
Levensduur laptop: 400 dagen
Stel, hij gaat 1 keer kapot.
Ze doen er (in worst case) 30 dagen over om hem te repareren.
dan heb je je laptop in zijn levensduur 370 dagen gebruikt.
Met on-site reparatie, heb je hem 29 dagen langer kunnen gebruiken.
Echter, dat betekent dat ik wel mooi 399 dagen met een apparaat heb gezeten wat ik eigelijk helemaal niet wil, namelijk een normale (in mijn ogen met al die frutsels en uitsteeksels, klepjes knopjes en andere troep) laptop.

Ik ben dus liever mijn laptop 29 dagen langer kwijt, dan dat ik 399 dagen zit opgescheept met een apparaat wat ik niet wil en er niet uitziet.

Get the point?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 16:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

[Afbeelding]

Die midden onder, moet dat een verkrachting voorstellen?
Thaan schreef:

[...]
Dus jij koopt je computer op basis van 'wat er gebeurt als hij stuk gaat'? Ik koop namelijk een computer, er vanuit gaande dat hij niét stuk gaat.

Wat een nonsens argumenten in dit topic


Wat er gebeurt als hij stuk gaat weegt zeker wel mee in je keuze, zo kan je bij een vaste computer (niet mac) zonder problemen een scherm vervangen, bij mac's lijkt me dat niet al te makkelijk zo niet onmogelijk.
Thaan schreef:

[...]
Een mooie strakke MacBook of een normale laptop met allerlei lelijke stikkers, patroontjes (HP patroontjes ), uitsteeksels, rare knoppen en andere frutsels die de behuizing zo antiegelijk lelijk maken.
Ja, de keuze is dan snel gemaakt.

Stickers kan je er zonder al te veel moeite vanaf halen (laat ze zelf gewoon zitten, mensen mogen best weten wat er in mijn laptop zit), patroontjes heb ik hier niet eens op zitten, daarnaast hebben die rare knoppen en frutsels allemaal wel een functie en ga ik liever voor functionaliteit dan design, al helemaal als design nog duurder is ook.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 17:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Stickers kan je er zonder al te veel moeite vanaf halen (laat ze zelf gewoon zitten, mensen mogen best weten wat er in mijn laptop zit), patroontjes heb ik hier niet eens op zitten, daarnaast hebben die rare knoppen en frutsels allemaal wel een functie en ga ik liever voor functionaliteit dan design, al helemaal als design nog duurder is ook.

En er tegenwoordig niet eens meer uit ziet.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 17:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Die midden onder, moet dat een verkrachting voorstellen?
[...]
Wat er gebeurt als hij stuk gaat weegt zeker wel mee in je keuze, zo kan je bij een vaste computer (niet mac) zonder problemen een scherm vervangen, bij mac's lijkt me dat niet al te makkelijk zo niet onmogelijk.
[...]
Stickers kan je er zonder al te veel moeite vanaf halen (laat ze zelf gewoon zitten, mensen mogen best weten wat er in mijn laptop zit), patroontjes heb ik hier niet eens op zitten, daarnaast hebben die rare knoppen en frutsels allemaal wel een functie en ga ik liever voor functionaliteit dan design, al helemaal als design nog duurder is ook.


Ik heb in mijn leven heel wat beeldschermen gezien, er er is er maar 1 een natuurlijke dood gestorven. Ouderdom, en die is gewoon in de bak geflikkerd.
Nee, ik koop niet een computer er rekening mee houdende dat er een bepaald onderdeel vervangen moet worden. Wat een bullshit.

Stickers zijn gewoon lelijk in the first place, niet een reden om een apparaat dan maar niet te halen, dus dat hoef je niet fel te verdedigen ofzo

Opvallend hoe mensen hier hun Windows PC zo graag willen goedpraten.

Let it be clear:
Ik heb meerdere computers, waaronder Macs en Windows PC's, MacBooks en Windows laptops.
En ja, de Macs vindt ik het fijnst.

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 17:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Achja, ik weet wel wie hier nog maagd is en wie niet. Denk dat de Apple fanboys de meeste pussy hebben gehit

tttommeke
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 18:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Veronderstellen dat een toestel geen schade kan krijgen is nog erger dan veronderstellen dat hij wel kan kapot gaan, er zijn duizenden redens waarom een computer bij je thuis kan kapot gaan...

En bedoel je dat Apple fanboy's meer pussy's hebben gehit? Wel raar dat 91.61% van de desktop-OS Windows is en waarom ga je plotseling over naar iets totaal niet gerelateerd over dit topic? Kan je geen argrumenten meer verzinnen? Want ik weet best wel wie de meeste pussy's hebben gescoord, de linuxfags!

Bron:

Ik heb op alle 3 van de OS's al gewerkt en de enigste dat ik echt boring vond was macintosh, alles wat je erop kon kon je evengoed op Windows en ook goedkoper als je het de legale manier wou doen... Buiten als je natuurlijk een gemane designer bent voor een supergroot bedrijf, ja, koop dan maar een leuke mac maar als je wat amateurisch muziek wilt draaien of een beetje wilt photoshope, doe jezelf een plezier en verspil je geld liever aan een goedkopere maar betere computer met linux of windows op.

[Laatst bewerkt door tttommeke op donderdag 22 oktober 2009, om 18:14]
Saven
admin
Geplaatst op: 22 Oct 2009, 18:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Een mooie strakke MacBook of een normale laptop met allerlei lelijke stikkers, patroontjes (HP patroontjes ), uitsteeksels, rare knoppen en andere frutsels die de behuizing zo antiegelijk lelijk maken.
Ja, de keuze is dan snel gemaakt.

@Saven:
Leuk dat er de volgende dag iemand voor je deur staat, en als je denkt daar ooit gebruik van te maken is Dell inderdaad een goede keuze.
Echter, als ik kijk naar het aantal dagen dat ik het apparaat gebruik tegenover het aantal dagen dat hij weg zou zijn bij een reparatie (gemiddeld dan) ga ik daarvoor niet speciaal een ander merk nemen.

Even fictief gezien:
Levensduur laptop: 400 dagen
Stel, hij gaat 1 keer kapot.
Ze doen er (in worst case) 30 dagen over om hem te repareren.
dan heb je je laptop in zijn levensduur 370 dagen gebruikt.
Met on-site reparatie, heb je hem 29 dagen langer kunnen gebruiken.
Echter, dat betekent dat ik wel mooi 399 dagen met een apparaat heb gezeten wat ik eigelijk helemaal niet wil, namelijk een normale (in mijn ogen met al die frutsels en uitsteeksels, klepjes knopjes en andere troep) laptop.

Ik ben dus liever mijn laptop 29 dagen langer kwijt, dan dat ik 399 dagen zit opgescheept met een apparaat wat ik niet wil en er niet uitziet.

Get the point?


Er niet uitzien is een kwestie van smaak, en ik heb vaker gezegd dat ik de Dell Studio XPS 16 er mooier vind uitzien dan een macbook pro.
Die in-home garantie was gewoon een mooie bijkomstigheid dat dat bij Dell kon

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login