Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Globalisering

SilkeSound
Geplaatst op: 24 Oct 2009, 13:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo ,
ik ben Silke en ik moet een eindwerk maken over de globalisering van het Engels. Ik zou graag weten wat jullie mening daarover is en wat jullie denken dat er in de toekomst zal gebeuren. Zal het Nederlands uitsterven zoals het Latijn omdat het zo overstelpt wordt door Engelse woorden ? Of zal er balans gevonden worden met Engelse en Nederlandse woorden?

Danku wel bij voorbaat
x

[Laatst bewerkt door SilkeSound op zaterdag 24 oktober 2009, om 13:01]
Kosty
Geplaatst op: 24 Oct 2009, 13:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat bedoel je dan met globalisering ?
Van wat ik gezien heb bij economie is dat alles outsourced wordt naar het buitenland, en ik denk niet dat zoiets een taal kan bedreigen....

SilkeSound
Geplaatst op: 24 Oct 2009, 14:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wel ik bedoel vooral dat de spreektaal bij de jongeren wordt beïnvloedt. Ze nemen constant Engelse woorden over die ze op tv horen en dat gebruiken ze in hun dagelijks spreekgedrag. Ik wil te weten komen of dit in de toekomst nog erger wordt en ofdit ook de volgende generaties meer en meer zal beïnvloeden

[Laatst bewerkt door SilkeSound op zaterdag 24 oktober 2009, om 14:21]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 24 Oct 2009, 16:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

SilkeSound schreef:

Wel ik bedoel vooral dat de spreektaal bij de jongeren wordt beïnvloedt. Ze nemen constant Engelse woorden over die ze op tv horen en dat gebruiken ze in hun dagelijks spreekgedrag. Ik wil te weten komen of dit in de toekomst nog erger wordt en ofdit ook de volgende generaties meer en meer zal beïnvloeden

Natuurlijk zal Nederlands uitsterven, maar dat zal elke taal en alles hier op aarde, als je maar over genoeg jaren spreekt. Als in, natuurlijk is het Nederlands over een kleine 10.000 jaar dood, maar dat is het Engels dan ook.

Je kunt beter een ruimte zoeken waarin je dat gaat onderzoeken. Als in je oma zal geen vloeiend Engels spreken, terwijl als de jongeren dat wel zouden gaan doen, zij dat over 80 jaar nog doen.

Overigens is een poll/enquete zoals wat je nu doet leuk om grafisch weer te geven in je 'eindwerk', maar qua beoordeling of inhoud zal het geen hol uitmaken.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login