Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Touch Diamond2 of Touch2

Saven
admin
Geplaatst op: 30 Oct 2009, 21:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mensen ervaring hier met HTC toestellen? Ik nog niet eigenlijk. Helemaal niet met touch toestellen of smartphones eerlijk gezegd .

Maar omdat mijn oude vertrouwde telefoon dus is gestolen tjidens de beroving moet ik een nieuwe halen. Ik vind het onnodig om heel veel geld uit te geven aan een telefoon (lees meer dan 350 euro).
Niet omdat ik het niet kan betalen (voor de iPhone roepers) maar omdat ik het zonde van het geld vind en zo'n ding toch niet heel vaak gebruiken op wat bellen en smsen na (internet op de mobiel is een leuke bijkomstigheid).

Nu zit ik dus te twijfelen tussen 2 verschillende types van HTC.
En wel te verstaan de:
HTC Touch Diamond 2
en de
HTC Touch 2

De Touch 2 is iets nieuwer en heeft standaard Windows Mobile 6.5 er op (niet zeuren, heb 'nog' geen problemen met WM)
Maar de camera van de Touch 2 is niet zo super naar het schijnt.
En ik wil af en toe wel wat leuke kiekjes schieten
Daarbij komt ook dat de touch 2 geen 3,5mm aansluiting heeft voor de headphone maar ook dat boeit niet echt. En de accu van de Touch 2 gaat als het goed is iets langer mee.

De Touch Diamond 2 daarentegen heeft standaard Windows Mobile 6.1 maar heeft wel een stuk hogere resolutie.
Windows Mobile 6.5 kan er wel worden opgezet maar het schijnt dat die niet zo heel lekker er op loopt heb ik gelezen op het forum van tweakers.net
De camera in de Touch Diamond 2 schijnt wel een stuk beter te zijn maar de accu gaat weer iets minder lang mee.

Ik vind Windows Mobile 6.5 wel redelijk belangrijk, en ook dat het soepel loopt. Maar ook een redelijke camera.

Wie o wie kan mij helpen met kiezen?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 30 Oct 2009, 23:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ben baas, net zoals mij, en koop een gratis Nokia 5800, met abbo twv 25 euro p/m, maar nu voor 12 euro p/m, de gehele 2 jaar. Verder 150 sms/belminuten. Maar met gratis Blox sms verdubbelaar. En dat met een gratis toestel

Klikz!

Kosty
Geplaatst op: 30 Oct 2009, 23:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Ben baas, net zoals mij, en koop een gratis Nokia 5800, met abbo twv 25 euro p/m, maar nu voor 12 euro p/m, de gehele 2 jaar. Verder 150 sms/belminuten. Maar met gratis Blox sms verdubbelaar. En dat met een gratis toestel

Klikz!

Mensen die écht geloven in dat gratis toestel. HALLO JE HEBT EEN ABBO TER WAARDE VAN 600EURO. Je betaalt het niet,maargoed.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 01:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Mensen die écht geloven in dat gratis toestel. HALLO JE HEBT EEN ABBO TER WAARDE VAN 600EURO. Je betaalt het niet,maargoed.


Idd

Maarre, windows mobile? Wauw, dat draait echt als Windows 7 op een Pentium 1.

Het is gewoon kut.

En nee, ik praise iPhone OS niet de hemel in.
Maar er is zoveel beters dan Windows Mobile. Zelfs BlackBerry verkies ik erboven, en eventueel Symbian. Android heb ik nooit gebruikt, maar kan moeilijk slechter zijn dan Windows Mobile.

Echt, kijk eens naar de andere OSen en telefoons, er is zoveel beters voor dat geld.

En hoe mail jij in godsnaam op je telefoon zonder internet? Aangezien je het maar een leuke bijkomstigheid vindt..

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 10:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

True, ik verkies elk ander OS op een mobiel dan Windows Mobile. Daarom zou ik inderdaad gaan voor een iPhone, echter heb ik wel een Touch Diamond 2 waar ik tot op heden aardig tevreden mee ben. Wel na een ander rom.

Kersentaart
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 11:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-

[Laatst bewerkt door Kersentaart op zondag 11 december 2016, om 01:15]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 11:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kosty schreef:

[...]

Mensen die écht geloven in dat gratis toestel. HALLO JE HEBT EEN ABBO TER WAARDE VAN 600EURO. Je betaalt het niet,maargoed.


Joh, dat snap ik ook nog, maar 24x12= 288
288 euro, totaalprijs. Toestel only is 265 euro. Dan betaal je dus 23 euro totaal voor het abbonement, wat dus ongeveer 98 cent per maand is, dat betaal je dus eigenlijk voor je abbo

Saven
admin
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 13:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
En hoe mail jij in godsnaam op je telefoon zonder internet? Aangezien je het maar een leuke bijkomstigheid vindt..

Ik mail niet op de telefoon. Ik bel en sms als ik mensen wil spreken.
Mocht ik onverhoopt toch een e-mail moeten sturen om wat voor reden dan ook zal dat geen probleem zijn om dat thuis pas te doen. Heb me ook altijd gered zonder e-mail op zak
Maar verder ga ik niet op het OS gedeelte in, dat maakt het alleen maar offtopic

Frenk schreef:

Ben baas, net zoals mij, en koop een gratis Nokia 5800, met abbo twv 25 euro p/m, maar nu voor 12 euro p/m, de gehele 2 jaar. Verder 150 sms/belminuten. Maar met gratis Blox sms verdubbelaar. En dat met een gratis toestel

Klikz!


Vodafone is een no-go helaas, slechte ervaringen mee. KPN only
Daarbij staat er overal:
6 maanden € 11,25
na 6 maanden € 22,50

Kosty schreef:

[...]

Mensen die écht geloven in dat gratis toestel. HALLO JE HEBT EEN ABBO TER WAARDE VAN 600EURO. Je betaalt het niet,maargoed.


Klopt Maar opzich vaak als je de kosten van de telefoon er af trekt van wat hij los zou kosten zonder abo, ben je redelijk goedkoper uit per maand dan met prepaid

Eigenlijk wat frenk dus boven mij zegt

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 15:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Vodafone is een no-go helaas, slechte ervaringen mee. KPN only
Daarbij staat er overal:
6 maanden € 11,25
na 6 maanden € 22,50


Nee Bij deze niet. De gehele 24 maanden 11,25

tttommeke
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 16:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Altijd voordat ik een telefoon koop kijk ik hem eerst eens na op tweakers, misschien moet je dat ook doen?

Paul
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 17:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Koop een Android smarthpone.. Ik heb een touch diamond 1 en dat valt vies tegen hoor.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 17:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Koop een Android smarthpone.. Ik heb een touch diamond 1 en dat valt vies tegen hoor.

Windows Mobile is per definitie gewoon meuk.

Ik heb zelf een T-Mobile G1, een Android phone dus en ben er erg tevreden over. Leuk abbotje met web'n'walk van 10tje p/maand = onbeperkt (3G) internet in Nederland, wat je erg veel gebruikt met een qwerty-toetsenbord

Saven
admin
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 17:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Al dat gezeik over telefoon OS
Maar ik wil eigenlijk alleen maar kiezen tussen de touch2 en touch diamond2 omdat de rest van alle smartphones (ex de iphone) allemaal lelijk zijn.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 19:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik mailde, internetde, gamde (is dit ABN ?) -ga maar door- ook nooit op m'n mobiel, nu ik een iPhone heb is dat veranderd. Maargoed.

HTC zijn mooie mobielen (ik wou dat apple is voorbeeld nam aan zo'n springboard idee).

Maar hoeveel wil je ongeveer kwijt zijn p/m aan je abbo?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Al dat gezeik over telefoon OS
Maar ik wil eigenlijk alleen maar kiezen tussen de touch2 en touch diamond2 omdat de rest van alle smartphones (ex de iphone) allemaal lelijk zijn.

Het OS van de telefoon is belangrijker dan de specs.

Ik kan tig voorbeelden noemen, heb namelijk aardig wat telefoons gebruikt waarvan sommige dan wel leuke specs hadden, maar aangezien het OS zo kut is je hem liever in de sloot gooit dan hem gebruikt.

Om het kort te houden even ter illustratie mijn meest recente ervaringen met Symbian en Windows Mobile:

Voorbeeld 1:
Nokia E71

Ziet er tof uit, en Symbian klinkt goed. Jammer dat het een maandagochtend release is (incl alle updates) want het crasht, IMAP kan hij niet mee omgaan en POP3 ook al niet. Kuttoestel door het OS.

Voorbeeld 2:
HTC Universal

Specs logen er toendertijd niet om, was een high end toestel en antiegelijk duur. Jammer dat Windows Mobile zo enorm kut is, dat het de prachtige specs van het toestel de sloot in gooide.
Heb hierna ook nog andere WM toestellen gebruikt, maar niet zo intensief en voltijd als deze (heb 2 HTC Universal's gehad) dus daar zal ik het maar niet over hebben.

Verkijk je echt niet op het OS, ik weet niet waarom al die paupers dit soort telefoons gebruiken, maar ik wil die krengen echt niet meer aanraken.
iPhone OS voor mij, en Android lijkt me ook wel wat gezien alle goede berichten.
Aangezien je geen iPhone wil, kijk eens naar Android, die toestellen zijn ook niet belachelijk duur.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 21:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Symbian is kanker sloom Op mijn ex-telefoon (N73) al helemaal. Als je dan op nieuw bericht/menu klikte duurde het letterlijk 4-5 seconde voordat je iets kon doen .

Basjee
Octo
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 21:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Symbian is kanker sloom Op mijn ex-telefoon (N73) al helemaal. Als je dan op nieuw bericht/menu klikte duurde het letterlijk 4-5 seconde voordat je iets kon doen .

N73, dan kies je ook wel wat uit

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 21:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Joh, dat snap ik ook nog, maar 24x12= 288
288 euro, totaalprijs. Toestel only is 265 euro. Dan betaal je dus 23 euro totaal voor het abbonement, wat dus ongeveer 98 cent per maand is, dat betaal je dus eigenlijk voor je abbo

Klopt, maar de meeste mensen halen hun simlock er na die 2 jaar niet af dus blijven ze er na je abbo ook nog aan verdienen .
Sharp schreef:

Symbian is kanker sloom Op mijn ex-telefoon (N73) al helemaal. Als je dan op nieuw bericht/menu klikte duurde het letterlijk 4-5 seconde voordat je iets kon doen .

N95 doet het hier redelijk snel, ok je ziet hem heel even laden maar zeker geen 4 - 5 sec.

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 31 oktober 2009, om 21:58]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 31 Oct 2009, 22:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Klopt, maar de meeste mensen halen hun simlock er na die 2 jaar niet af dus blijven ze er na je abbo ook nog aan verdienen .
[...]
N95 doet het hier redelijk snel, ok je ziet hem heel even laden maar zeker geen 4 - 5 sec.

Had jij niet een neppe?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 01 Nov 2009, 13:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Naja Android is open source, goede market, werkt smooth en snel . Vind ik iig beter dan Win Mobile en Symbian bij elkaar Zelf kiezen though.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Nov 2009, 15:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Had jij niet een neppe?

Ooit wel ja, niet meer .

Kersentaart
Geplaatst op: 01 Nov 2009, 22:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Paul schreef:

Koop een Android smarthpone.. Ik heb een touch diamond 1 en dat valt vies tegen hoor.

Touch Diamond 2 is net ff wat beter dan de TD1..

tttommeke
Geplaatst op: 01 Nov 2009, 22:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

De N73 & E71 draaide allebei op Symbian S60, als je de Symbian S60 V3 of V5 zou gebruiken zou je zeker geen probleem zien in snelheid (doe ik ook niet ) en onlangs heeft Nokia aangekondigt op veel van zijn smartphones nu maemo te zetten wat volgens velen al heel erg smooth draait.

Je kan toch niet een windows XP met Windows 95 vergelijken?

Also, maemo zou de "verbeterde en vrijere android zijn" http://cool900.blogspot.com/2009/10/comparing-freedom-on-maemo-and-android.html maar waarom kijk je eens niet naar samsung/nokia mobieltjes? Want HTC zou wel vet zijn om mee te werken maar nogal snel kapot gaan (heb ik gehoord, weet niet of dit correct is).

Kosty
Geplaatst op: 01 Nov 2009, 23:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

tttommeke schreef:

Je kan toch niet een windows XP met Windows 95 vergelijken?

Dat kan wél, maar alleen op exact dezelfde hardware. Probleem is dat meestal de telefoon wordt gebouwd naar het OS, en dan krijg je minieme verschillen in bv. hoeveelheid RAM of CPU snelheden

Bimboboy
Duitse Wisselwacht
Geplaatst op: 02 Nov 2009, 00:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Klopt, maar de meeste mensen halen hun simlock er na die 2 jaar niet af dus blijven ze er na je abbo ook nog aan verdienen .

De meeste mensen halen een nieuw abbo bij een willekeurige aanbieder. Verdienen doen ze aan bellen/sms-en buiten de bundel.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login