Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

! Nieuwe Game PC

Saven
admin
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 01:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Niet alleen voor het gamen, het belangrijkste is dat hij echt snel is
SSD is me te overpriced dus dat gaat hem niet worden
Wel schijnt de gekozen HDD van mij de snelste te zijn? Of weet niemand een nog snellere HDD van minimaal 500gb

Specs:

Is dit een beetje redelijk? Zit niet echt in de hardware-scene enzo dus vandaar even jullie hulp nodig

Geld speelt opzich geen rol, zo lang het maar verantwoord is (dus niet 200 euro meer ofzo voor een processor van 200mhz meer )

Stfn
1th
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 07:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Die HDD is gewoon 7200rpm dan is die net zo snel als een gemiddelde schijf lijkt mij toch?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 08:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BAM

Headshot
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 10:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nice, toch zou ik de HD vervangen door een 1tb, en als je toch bezig bent er 1 blu-ray speler in zetten.

Ice
Kan koud overkomen.
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 13:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

Nice, toch zou ik de HD vervangen door een 1tb, en als je toch bezig bent er 1 blu-ray speler in zetten.

Met lightscribe voor het leuk maken van je CD'tjes. Want die brandt je nog wel eens niet waar?

Saven
admin
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 13:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

Nice, toch zou ik de HD vervangen door een 1tb, en als je toch bezig bent er 1 blu-ray speler in zetten.

Heb ik inderdaad aan zitten denken. Die dingen kosten nu alleen nog 100 euro, en ik heb geen blueray discs in huis.
Als ik een full-hd film kijk download ik die altijd via usenet .
Dus ik heb er voor gekozen om op dit moment er nog geen bluerayspeler in te zetten

Stfn schreef:

Die HDD is gewoon 7200rpm dan is die net zo snel als een gemiddelde schijf lijkt mij toch?

Dat zie je verkeerd, de schijven hebben allemaal een andere schrijf- en leessnelheid.

@Frenk: oja das waar ook ff kijken

Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 14:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@HDD als je toch al zoveel geld uitgeeft aan mobo CPU en GPU, waarom dan niet ook wat extra in de buidel tasten voor een SSD?
Iig een van 128GB als boot disk, en een extra van 1TB voor data.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 14:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Like, mensen nu CD's of DVD's gebruiken. Laat staan bluray in pc's. Het is downloaden of USB/externe HDD..

En dat wordt alleen maar erger.

Kosty
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom zo'n duur mobo ? Is daar een speciale reden voor ?
Dit heb je voor 50€ minder
Evenveel PCIe slots, SLI maakt niet uit met je 4890, en evenveel USB/eSATA poorten. Het enige ECHTE voordeel (en daarvoor leg je dan 50€ bij) is de tweede ethernet poort. Ohja en het is Asus wat IMO meer een nadeel is tov MSI - maar smaakt verschilt ?

Saven
admin
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 17:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kweet niet ik ben wel een Asus fan qua mobo's Maar dat was nog een van de goedkoopste.
Maar ik zal wel even overwegen voor de door jou genoemde mobo.
50 euro is toch weer 50 euro in de pocket

[Laatst bewerkt door Saven op maandag 30 november 2009, om 18:00]
Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 18:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moeder is een appeltaart =D

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 19:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Beter doe je 2x een 500GB HDD in RAID0 configuratie, is theoretisch 2x zo snel als 1 van 1TB.

Saven
admin
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 19:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Beter doe je 2x een 500GB HDD in RAID0 configuratie, is theoretisch 2x zo snel als 1 van 1TB.

Das ook wel een optie
Maar is de kans op dataverlies dan niet groter?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 19:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Das ook wel een optie
Maar is de kans op dataverlies dan niet groter?

Ik weet het niet zeker, maar RAID0 houdt dus in dat je bestand /2 wordt en op 2 verschillende schijven een helft wordt weggeschreven. Ik weet dus niet of het ook zo is dat als 1 crashed je alles kwijt bent :s. Moet je anders even opzoeken. Is echt veel sneller man

Jordi
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 20:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

als je raid0 hebt en 1 hdd crasht ben je alles kwijt. Ik heb zelf ook gewoon raid0 draaien met 2x 500gb.. en is serieus snel xD

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 21:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Natuurlijk is de kans op dataverlies groter, immers heb je nu kans dat zodra 1 hardeschijf uitvalt, de data van die 2 schijven weg is. En ooit gaat je dat gebeuren. Echter, als je gewoon goede backups maakt. (TimeMachine anyone? Ow wacht, Windows ) maakt het geen ruk uit.

Gewoon 2x500GB in raid0 doen. Sneller, kans op dataverlies maakt niet uit ivm backups.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 21:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gewoon externe S-ATA van 1 TB kopen dan en daar 1x per week/maand ofzo al je belangrijke shit op doen Zijn ook wel apps voor Windows hoor Thaan die dat automatisch doen. Maarja echt alternatief voor TimeMachine is dat niet .

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 22:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wowow nice, eerst een nice laptop en nu opeens een hardcore PC? Very nice

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 1 december 2009, om 16:20]
Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 30 Nov 2009, 23:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Gewoon externe S-ATA van 1 TB kopen dan en daar 1x per week/maand ofzo al je belangrijke shit op doen Zijn ook wel apps voor Windows hoor Thaan die dat automatisch doen. Maarja echt alternatief voor TimeMachine is dat niet .

Ja, maar die zitten niet standaard ingebouwd, moet je instellen/vinden/onderhouden, en het blijft Windows .

Waarom geen Mac?
En dan koop je een apparaat dat gemaakt is om te gamen. Een console.

Saven
admin
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 01:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ja, maar die zitten niet standaard ingebouwd, moet je instellen/vinden/onderhouden, en het blijft Windows .

Waarom geen Mac?
En dan koop je een apparaat dat gemaakt is om te gamen. Een console.


Omdat Win7 heel zwaar pwned
En ik liever game op de PC dan op een console.
En daarbij is er een reden waarom alle mac users wél windows draaien (onder bootcamp, of vmware ofzo)

En ik het een beetje zonde vind van mijn paar maande oude monitor die vrij duur was

Stfn
1th
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 08:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Ja, maar die zitten niet standaard ingebouwd, moet je instellen/vinden/onderhouden, en het blijft Windows .

Waarom geen Mac?
En dan koop je een apparaat dat gemaakt is om te gamen. Een console.


Ik game veel liever op de PC dan op een console is vind console's echt ruk dingen.

Paul
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 10:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mja, er valt alleen weinig op de PC te gamen. AC II is uitgesteld, en verder komen er gewoon heel veel toppers niet op. Ik heb ook een PC, maar ik zit vaker achter mijn PS3.

Varesh
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 10:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom een Mobo van 229 euro ? Slaat nergens op En waarom die 500 GB? WtH.. snap je keuzes niet helemaal..

[Laatst bewerkt door Varesh op dinsdag 1 december 2009, om 10:34]
Saven
admin
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 11:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Varesh schreef:

Waarom een Mobo van 229 euro ? Slaat nergens op En waarom die 500 GB? WtH.. snap je keuzes niet helemaal..

Heb jij een goedkoper mobo met dezelfde functies weten te vinden dan?
Vind het ook enorm duur voor een mobo moet ik je eerlijk zeggen
Maar er zijn geen goede vervangers..
De rest ondersteunt allemaal geen CrossfireX of SLI

Die 500gb? Waarom niet?
Is de snelste schijf op de markt volgens verschillende benchmarks.
Op SSD na dan

Paul
Geplaatst op: 01 Dec 2009, 14:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom niet downgraden naar een i5? Dit spaart veel geld uit, en dit geld kan je later gebruiken voor een upgrade.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login