Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Laptop

Headshot
Geplaatst op: 16 Dec 2009, 22:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,
Ik ben van plan om een Laptop te gaan kopen, mijn budget is €600. Het merk moet ASUS zijn (tenzij je een betere weet), deze lijkt me wel mooi.

Wat vinden jullie ervan?.

[Laatst bewerkt door Headshot op woensdag 16 december 2009, om 22:20]
Saven
admin
Geplaatst op: 16 Dec 2009, 22:05
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

MOET asus zijn?
Dell levert voor die prijs een stuk betere laptop, de Dell Studio 15
Naar mijn mening heb je bij Dell ook nog eens betere support (spreek uit ervaring)

En paradigit is een kut winkel , én 17.3" is best wel lomp weet je..
16" = maximum voor een laptop imo, tenzij je hem als desktop vervanger gebruikt

Headshot
Geplaatst op: 16 Dec 2009, 22:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

MOET asus zijn?
Dell levert voor die prijs een stuk betere laptop, de Dell Studio 15
Naar mijn mening heb je bij Dell ook nog eens betere support (spreek uit ervaring)

En paradigit is een kut winkel , én 17.3" is best wel lomp weet je..
16" = maximum voor een laptop imo, tenzij je hem als desktop vervanger gebruikt


Met ASUS nog nooit problemen gehad, Dell zou het mss ook wel kunnen worden, maar geen Acer zonder stijl .

Hoezo vindt je Paradigit een kut winkel?.

Nja, 17,3" lomp valt nog wel mee, 15" is wat compacter maar met 17" kan je lekker film kijken etc.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 16 Dec 2009, 23:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

dell studioserie.

Saven
admin
Geplaatst op: 16 Dec 2009, 23:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

15.6" zijn de dell studio laptops.
Voor 80 euro als ik mij niet vergis kun je er een full-hd scherm in laten zetten.

De Studio XPS 16 (16" laptop) -welke ik heb- is misschien een betere keuze als je een hoger budget hebt.
Mooier en steviger design, betere specs en betere garantie . De XPS 16 komt standaard al met een full-hd scherm

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 00:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ken wel een beter merk.

Apple.

Ow wacht, daar is je budget te laag voor. Fail.
Nee goed idee joh, in plaats van doorsparen voor een echte laptop neem je een Dell/Asus/Acer/ander budgetrange laptop en verwacht je er veel van!

Headshot schreef:

[...]
Met ASUS nog nooit problemen gehad
En hoeveel heb je er versleten, 1 of 2? Aap
Jouw 1 of 2 ervaringen zegt geen fuck over het merk. Alle merken hebben zo hun problemen met service/garantie.

Saven loopt hier zo de service van Dell aan te prijzen, maar voor zijn positieve ervaring zijn natuurlijk 100 verhalen terug te vinden van mensen die geen service kregen waar ze voor betaalden. En natuurlijk heeft Apple dat ook (getuige het stuk in Kassa). En Asus. En Acer. En elk ander merk dat je aan kan prijzen in dit topic.

Echt, hoe verdomd stom ben je al je een budget merk gaat lopen aanprijzen vanwege zijn kwaliteiten? Als je het hebt over Dell's van 1000 euro, heb je inderdaad meer recht om te zeggen dat je er ook meer service van mag verwachten, dan een Acer van 600 euro.

Jouw goede ervaring, garandeert dus de volgende keer ook weer een goede ervaring? NEE. Je hebt ooit eerder een Asus gehad. Denk je dat Asus je nu beter gaat behandelen als je er nu een 2e laptop van koopt?
Nee. Kans op een slechte ervaring met aftersales blijf EXACT net zo groot als mensen die er wel slechte ervaringen mee hebben.

Waarom kun je zelf niet het onderscheid maken in budgetmerken en high-end merken in een bepaald segment? Echter garandeert kopen bij elk merk de kans op een slechte ervaring, want soms heb je dat nou eenmaal, en je gaat niet naar de rechter om je gelijk te halen, want dat kost je teveel. Dus shit happens, met elk merk.

Tering lees zelf toch eens wat je schrijft.

Stfn
1th
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 09:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Ik ken wel een beter merk.

Apple.

Ow wacht, daar is je budget te laag voor. Fail.
Nee goed idee joh, in plaats van doorsparen voor een echte laptop neem je een Dell/Asus/Acer/ander budgetrange laptop en verwacht je er veel van!

[...]En hoeveel heb je er versleten, 1 of 2? Aap
Jouw 1 of 2 ervaringen zegt geen fuck over het merk. Alle merken hebben zo hun problemen met service/garantie.

Saven loopt hier zo de service van Dell aan te prijzen, maar voor zijn positieve ervaring zijn natuurlijk 100 verhalen terug te vinden van mensen die geen service kregen waar ze voor betaalden. En natuurlijk heeft Apple dat ook (getuige het stuk in Kassa). En Asus. En Acer. En elk ander merk dat je aan kan prijzen in dit topic.

Echt, hoe verdomd stom ben je al je een budget merk gaat lopen aanprijzen vanwege zijn kwaliteiten? Als je het hebt over Dell's van 1000 euro, heb je inderdaad meer recht om te zeggen dat je er ook meer service van mag verwachten, dan een Acer van 600 euro.

Jouw goede ervaring, garandeert dus de volgende keer ook weer een goede ervaring? NEE. Je hebt ooit eerder een Asus gehad. Denk je dat Asus je nu beter gaat behandelen als je er nu een 2e laptop van koopt?
Nee. Kans op een slechte ervaring met aftersales blijf EXACT net zo groot als mensen die er wel slechte ervaringen mee hebben.

Waarom kun je zelf niet het onderscheid maken in budgetmerken en high-end merken in een bepaald segment? Echter garandeert kopen bij elk merk de kans op een slechte ervaring, want soms heb je dat nou eenmaal, en je gaat niet naar de rechter om je gelijk te halen, want dat kost je teveel. Dus shit happens, met elk merk.

Tering lees zelf toch eens wat je schrijft.


Apple fanboy
Nee ik ben het aan de ene kant wel met je eens als je nu een goede ervaring met Asus hebt gehad en je haalt weer een Asus dan hoef je dan helemaal niet dezelfde goede ervaringen te hebben maar is het misschien wel een kut laptop.

Wat dat betreft maakt het merk dus niet zo gek veel uit tenzij je echt van die niet bekende merken neemt waar niet veel over bekend is dan zou ik de gok niet nemen.

Giraf
Holla @ ya boy
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 11:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik heb precies de zelfde. ik vind het grootte beeldscherm juist super fijn. en het is gewoon een goede laptop voor die prijs.

Saven
admin
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 11:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Ik ken wel een beter merk.

Apple.

Ow wacht, daar is je budget te laag voor. Fail.
Nee goed idee joh, in plaats van doorsparen voor een echte laptop neem je een Dell/Asus/Acer/ander budgetrange laptop en verwacht je er veel van!

[...]En hoeveel heb je er versleten, 1 of 2? Aap
Jouw 1 of 2 ervaringen zegt geen fuck over het merk. Alle merken hebben zo hun problemen met service/garantie.

Saven loopt hier zo de service van Dell aan te prijzen, maar voor zijn positieve ervaring zijn natuurlijk 100 verhalen terug te vinden van mensen die geen service kregen waar ze voor betaalden. En natuurlijk heeft Apple dat ook (getuige het stuk in Kassa). En Asus. En Acer. En elk ander merk dat je aan kan prijzen in dit topic.

Echt, hoe verdomd stom ben je al je een budget merk gaat lopen aanprijzen vanwege zijn kwaliteiten? Als je het hebt over Dell's van 1000 euro, heb je inderdaad meer recht om te zeggen dat je er ook meer service van mag verwachten, dan een Acer van 600 euro.

Jouw goede ervaring, garandeert dus de volgende keer ook weer een goede ervaring? NEE. Je hebt ooit eerder een Asus gehad. Denk je dat Asus je nu beter gaat behandelen als je er nu een 2e laptop van koopt?
Nee. Kans op een slechte ervaring met aftersales blijf EXACT net zo groot als mensen die er wel slechte ervaringen mee hebben.

Waarom kun je zelf niet het onderscheid maken in budgetmerken en high-end merken in een bepaald segment? Echter garandeert kopen bij elk merk de kans op een slechte ervaring, want soms heb je dat nou eenmaal, en je gaat niet naar de rechter om je gelijk te halen, want dat kost je teveel. Dus shit happens, met elk merk.

Tering lees zelf toch eens wat je schrijft.


Acer is wel poep ja
Maar Dell is zeker geen budget merk, en asus is nou volgensmij ook niet echt budget te noemen Maar daar heb ik geen ervaring mee.

En Thaan, leer er eens mee leven dat niet iedereen aan dat playbombile achtige mac os wil vastzitten Of het geld wél heeft maar geen apple wíl.
Laatst was er een mooi artikeltje bij de telegraaf over dat veel apple gebruikers aan het stockholmsyndroom lijden. Misschien moet je dat maar eens opzoeken

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 12:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

En Thaan, leer er eens mee leven dat niet iedereen aan dat playbombile achtige mac os wil vastzitten Of het geld wél heeft maar geen apple wíl.
Laatst was er een mooi artikeltje bij de telegraaf over dat veel apple gebruikers aan het stockholmsyndroom lijden. Misschien moet je dat maar eens opzoeken

Met Apple maak ik maar een grapje, vind het leuk om te zien hoe iedereen daar zo enorm op in gaat. Zoals ik al vaker heb vermeld moet je gewoon het OS gebruiken dat je bevalt, echter is het zo dat de meeste mensen nooit een ander OS dan Windows hebben gebruikt (en met gebruiken bedoel ik minimaal een week gebruiken ipv in de winkel ermee spelen) en dus helemaal geen recht van spreken hebben.

Stockholm syndroom is bij mij niet van toepassing, in m'n vorige post heb ik het nog over het kassa artikel van ongeveer 2 weken geleden waarin de belabberde service van Apple (zonder Applecare) aan bod komt. Ik probeer echter aan te tonen dat elk merk goede en slechte ervaringen heeft, en ookal hoor je van 10 mensen goede opmerkingen over Asus/Acer/Dell/Apple/Trust/whatever, dat is nog steeds niet representatief.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 13:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan (of andere mac-admin), hoert, niet mijn post editen als ik kritiek op Mac heb.

Headshot
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 14:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

Ik ken wel een beter merk.

Apple.

Ow wacht, daar is je budget te laag voor. Fail.
Nee goed idee joh, in plaats van doorsparen voor een echte laptop neem je een Dell/Asus/Acer/ander budgetrange laptop en verwacht je er veel van!

[...]En hoeveel heb je er versleten, 1 of 2? Aap
Jouw 1 of 2 ervaringen zegt geen fuck over het merk. Alle merken hebben zo hun problemen met service/garantie.

Saven loopt hier zo de service van Dell aan te prijzen, maar voor zijn positieve ervaring zijn natuurlijk 100 verhalen terug te vinden van mensen die geen service kregen waar ze voor betaalden. En natuurlijk heeft Apple dat ook (getuige het stuk in Kassa). En Asus. En Acer. En elk ander merk dat je aan kan prijzen in dit topic.

Echt, hoe verdomd stom ben je al je een budget merk gaat lopen aanprijzen vanwege zijn kwaliteiten? Als je het hebt over Dell's van 1000 euro, heb je inderdaad meer recht om te zeggen dat je er ook meer service van mag verwachten, dan een Acer van 600 euro.

Jouw goede ervaring, garandeert dus de volgende keer ook weer een goede ervaring? NEE. Je hebt ooit eerder een Asus gehad. Denk je dat Asus je nu beter gaat behandelen als je er nu een 2e laptop van koopt?
Nee. Kans op een slechte ervaring met aftersales blijf EXACT net zo groot als mensen die er wel slechte ervaringen mee hebben.

Waarom kun je zelf niet het onderscheid maken in budgetmerken en high-end merken in een bepaald segment? Echter garandeert kopen bij elk merk de kans op een slechte ervaring, want soms heb je dat nou eenmaal, en je gaat niet naar de rechter om je gelijk te halen, want dat kost je teveel. Dus shit happens, met elk merk.

Tering lees zelf toch eens wat je schrijft.


Omdat Apple stervens duur is, hoef je andere merken nog geen budgetmerken te noemen.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 15:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

[...]
Omdat Apple stervens duur is, hoef je andere merken nog geen budgetmerken te noemen.

Acer is simpelweg budget, en de gemiddelde Dell/Asus is ook geen high-end computer. Dat veel mensen hier een computer van tegen de 1000 euro kopen, betekent niet dat 90% van alle PC kopers dat doen. Die geven niet meer dan 300-600 euro uit aan een PC, zoals TS. Dus dat betekent dat de overgrote verkoop aan consumenten in die categorie zit. Budget dus.
Frenk schreef:

Thaan (of andere mac-admin), hoert, niet mijn post editen als ik kritiek op Mac heb.

Is er wat geëdit aan je post dan? Ik niet iig.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 16:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Acer is simpelweg budget, en de gemiddelde Dell/Asus is ook geen high-end computer. Dat veel mensen hier een computer van tegen de 1000 euro kopen, betekent niet dat 90% van alle PC kopers dat doen. Die geven niet meer dan 300-600 euro uit aan een PC, zoals TS. Dus dat betekent dat de overgrote verkoop aan consumenten in die categorie zit. Budget dus.
[...]
Is er wat geëdit aan je post dan? Ik niet iig.

hoi thaan.

@ TS Neem een EEE-PC laptop van Asus (Die heb ik ook! )
voor 399 euri's heb je Window XP een pauper Atom processor en een computer die je in 6 verschillende speed-standen kunt zetten 't Bespaart je nog geld ook

(BTW Thaan, ik wil nog even reageren op de uitzending van KASSA. Een gewaagd onderwerp, maar ik heb weggezapt op het moment dat er een dude in AMERIKA een iPod Touch had gekocht, en die is stuk gegaan; toen kwam Apple langs om het te maken, kreeg een nieuwe, en na een half jaar (dus na de garantie) ging het scherm nogmaals stuk. Toch bedacht snuggere henkie dat er iets van Consumentenrecht bestaat, gaat bij KASSA janken dat Apple daar geen gehoor aan geeft. Wat een kneus, wel ff goedkoop in Amerika een ipodje kopen en vervolgens recht proberen te halen met het NEDERLANDSE Consumentenrecht Ik vind het raar dat KASSA niet gewoon zegt van: Dude, ga terug naar Amerika en loop naar Apple toe, daar heb je hem gekocht).

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 17:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Acer is simpelweg budget, en de gemiddelde Dell/Asus is ook geen high-end computer. Dat veel mensen hier een computer van tegen de 1000 euro kopen, betekent niet dat 90% van alle PC kopers dat doen. Die geven niet meer dan 300-600 euro uit aan een PC, zoals TS. Dus dat betekent dat de overgrote verkoop aan consumenten in die categorie zit. Budget dus.
[...]
Is er wat geëdit aan je post dan? Ik niet iig.

Er stond eerst; of koop een mb. Oh nee, dat ligt niet in je budget

Headshot
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 18:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb deze laptop gekocht , vondt de 17" toch een beetje de lomp en heb het niet zo op AMD en Radeon.

Saven
admin
Geplaatst op: 17 Dec 2009, 20:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Acer is simpelweg budget, en de gemiddelde Dell/Asus is ook geen high-end computer. Dat veel mensen hier een computer van tegen de 1000 euro kopen, betekent niet dat 90% van alle PC kopers dat doen. Die geven niet meer dan 300-600 euro uit aan een PC, zoals TS. Dus dat betekent dat de overgrote verkoop aan consumenten in die categorie zit. Budget dus.
[...]
Is er wat geëdit aan je post dan? Ik niet iig.

De mac's zijn qua hardware anders ook geen high end, maar mid-end.

De Dell Studio XPS (16) serie, Alienware, of een dure MSI notebook, DAT is pas high-end

Headshot schreef:

Ik heb deze laptop gekocht , vondt de 17" toch een beetje de lomp en heb het niet zo op AMD en Radeon.

Nice
Persoonlijk had ik toch wat langer door gespaard om zo wat betere specs te fixen Maar als dit prima voldoet is dat ook goed toch (ben alleen toch wel bang dat je volgend jaar ofzo weer opzoek moet naar een ander maargoed )

Headshot
Geplaatst op: 18 Dec 2009, 09:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Nice
Persoonlijk had ik toch wat langer door gespaard om zo wat betere specs te fixen Maar als dit prima voldoet is dat ook goed toch (ben alleen toch wel bang dat je volgend jaar ofzo weer opzoek moet naar een ander maargoed )

Ben er zelf ook blij mee . Nja, er ligt een best goede videokaart in en de Processor is prima voor niet al te zware software/games.

Als ik dingen zoals Videobewerking games enzo, gebruik ik toch mijn desktop.

Is trouwens een Intel met 64-bit.

[Laatst bewerkt door Headshot op vrijdag 18 december 2009, om 09:26]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login