Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Eindelijk iemand die het snapt

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 20:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

QnB schreef:

Koop een Macbook?
Dualboot het met Linux (Ubuntu?) en Windows 7=D
Iedereen tevreden

Koop een laptop, dualboot met linux en windows, en het kost je maar 1/3 van het geld .

Darkmystery
Indeed.
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 20:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Koop een laptop, dualboot met linux en windows, en het kost je maar 1/3 van het geld .

qft

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 20:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
standaard apple fanboy verweer

Nee, beantwoord me vraag eens:

1: Ik speel geen games op me PC, want moet ik dan met ziek hoge specs?

2: Ik vind Mac OS X fijner werken dan Windows, wat moet ik dan met een Windows PC?

3: Ik heb meer ervaring met Windows dan met Mac OS X, ik heb Windows immers zo'n kleine 10 jaar gebruikt en Mac OS X nog maar zoeen 3 jaar. Toch vind ik Mac OS X fijner, waarom zou ik dan Windows gebruiken, ookal is dat goedkoper?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 20:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Thaan:
Dit is puur OS based en heeft dus niks te maken met de hardware, en is daarom ook een subjectieve kwestie . Als jij graag dat geld betaaldt en er blij mee bent, who gives a flying fuck .

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

@ Thaan:
Dit is puur OS based en heeft dus niks te maken met de hardware, en is daarom ook een subjectieve kwestie . Als jij graag dat geld betaaldt en er blij mee bent, who gives a flying fuck .

Precies, dat probeer ik ook duidelijk te maken. Ik geef liever nu 1000 euro uit aan een mooie MacBook waar ik mee voortkan zonder upgrade gedoe etc, daar heb ik helemaal geen tijd voor. Ik ben verder niet specsgeil dus het kan me ook geen ruk schelen, zolang het maar soepel genoeg loopt voor mijn gebruik.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 21:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En dat was nog niet duidelijk?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 21:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sinterklaas kapoentje,
Gooi wat in mijn schoentje,
Gooi wat in mijn laarsje,
Dank je Sinterklaasje!

Sinterklaasje bonne bonne bonne,
Gooi wat in mijn lege lege tonne,
Gooi wat in mijn laarsje,
Dank je Sinterklaasje!

Saven
admin
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 21:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:

[...]
Precies, dat probeer ik ook duidelijk te maken. Ik geef liever nu 1000 euro uit aan een mooie MacBook waar ik mee voortkan zonder upgrade gedoe etc, daar heb ik helemaal geen tijd voor. Ik ben verder niet specsgeil dus het kan me ook geen ruk schelen, zolang het maar soepel genoeg loopt voor mijn gebruik.

Een pc van 1000 euro hoef je ook niet te upgraden.
Na 4 jaar is er misschien een onderdeel kapot, dan kun je die vervangen.

Na 1 of 2 jaar gaat er iets bij je macbook/imac kapot en dan.. oja kut kan ik niet zomaar vervangen, shit apple is zo gierig dat ze geen garantie meer leveren dus dan moet ik helaas nieuwe halen, maar dat maakt niet uit want het is apple dus dat pik ik maar

Died
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Een pc van 1000 euro hoef je ook niet te upgraden.
Na 4 jaar is er misschien een onderdeel kapot, dan kun je die vervangen.

Na 1 of 2 jaar gaat er iets bij je macbook/imac kapot en dan.. oja kut kan ik niet zomaar vervangen, shit apple is zo gierig dat ze geen garantie meer leveren dus dan moet ik helaas nieuwe halen, maar dat maakt niet uit want het is apple dus dat pik ik maar

Apple is niet gierig, Nederland is gierig. Bovendien heeft het te maken met het feit dat er in Amerika een Apple Store is, met een genius bar etc, en dat Nederland alleen maar gay retailers heeft.

Mijn iPod Touch was kapot, ik had hem in Amerika aangeschaft. Hij was over de garantie heen, het scherm flikkerde, kon er niets aan doen. Ik liep de apple store binnen, en binnen 15 minuten stond ik buiten met een nieuwe iPod Touch.

Mijn voorkeur gaat dus duidelijk uit naar Apple. Ik heb een iPod Touch, iPhone & beneden een iMac. Die is dan wel van mijn pa, maar ik gebruik hem meer dan hij. Hierboven heb ik een Windows PC. Inderdaad zo'n ding met sick hoge specs etc, zelf in elkaar gezet: precies als dat filmpje.

Ik heb dus de keuze, en waar kies ik voor: iMac.

Trouwens, de prijzen vallen best mee:
Klik. Vanaf 1100 euro, en dan heb je een prima computer, met een lange levensduur & een goed OS.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thaan schreef:
1: Ik speel geen games op me PC, want moet ik dan met ziek hoge specs?

Vrij weinig, daarom zijn er PC's te koop zonder ziek hoge specs en zelfs pc's met lagere specs dan de goedkoopste mac, dus heb je bij PC's meer keuze.
Thaan schreef:
2: Ik vind Mac OS X fijner werken dan Windows, wat moet ik dan met een Windows PC?

Er proberen OS X op te zetten? Oh nee mag niet van Apple, en dat noemen ze een klantvriendelijk bedrijf.
Thaan schreef:
3: Ik heb meer ervaring met Windows dan met Mac OS X, ik heb Windows immers zo'n kleine 10 jaar gebruikt en Mac OS X nog maar zoeen 3 jaar. Toch vind ik Mac OS X fijner, waarom zou ik dan Windows gebruiken, ookal is dat goedkoper?

Juíst omdat het goedkoper is en wordt het nog altijd door de meerderheid gebruikt en is er dus meer ondersteuning voor wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat je keuze hebt uit meer programma's.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ 10 posts terug van mezelf
betaaldt > betaalt (kk domme typo)

Anyway, nadeel van mac is ook dat je hem niet ff zelf openscrhoeft en een hdd vervangt ofzo

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kijk, het is menselijk dat je een duur bezit beschermd. Als jij gigantisch veel geld voor een Mac uitgeeft, is het logisch dat je het niet gaat afkraken.

Dat heb ik ook wel gemerkt met m'n iPhone. Een telefoon van 1000 euro +2 jarig contract, geloof me. Ik zal nog steeds voor de iPhone zijn en nie voor de Google Nexus One ( terwijl die qua specificaties inderdaad beter is ).

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ok, de enige 2 voordelen van macs (tov. pc's) die ik tot nu toe gezien heb zijn:
- OS X
- Design
(face it, meer is er eigenlijk niet)

daarentegen hebben pc's tov. macs:
- meer keuze (verschillende fabrikanten)
- grotere ondersteuning (bijv. games)
- makkelijker onderdelen up te graden / vervangen
- goedkoper

Conclusie: 4 - 2 voor pc.

Saven
admin
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Died schreef:

[...]

Apple is niet gierig, Nederland is gierig. Bovendien heeft het te maken met het feit dat er in Amerika een Apple Store is, met een genius bar etc, en dat Nederland alleen maar gay retailers heeft.

Mijn iPod Touch was kapot, ik had hem in Amerika aangeschaft. Hij was over de garantie heen, het scherm flikkerde, kon er niets aan doen. Ik liep de apple store binnen, en binnen 15 minuten stond ik buiten met een nieuwe iPod Touch.

Mijn voorkeur gaat dus duidelijk uit naar Apple. Ik heb een iPod Touch, iPhone & beneden een iMac. Die is dan wel van mijn pa, maar ik gebruik hem meer dan hij. Hierboven heb ik een Windows PC. Inderdaad zo'n ding met sick hoge specs etc, zelf in elkaar gezet: precies als dat filmpje.

Ik heb dus de keuze, en waar kies ik voor: iMac.

Trouwens, de prijzen vallen best mee:
Klik. Vanaf 1100 euro, en dan heb je een prima computer, met een lange levensduur & een goed OS.



Voor 800 euro heb je een pc met lange levensduur, betere specs en een goed OS (win7)

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Ok, de enige 2 voordelen van macs (tov. pc's) die ik tot nu toe gezien heb zijn:
- OS X
- Design
(face it, meer is er eigenlijk niet)

daarentegen hebben pc's tov. macs:
- meer keuze (verschillende fabrikanten)
- grotere ondersteuning (bijv. games)
- makkelijker onderdelen up te graden / vervangen
- goedkoper

Conclusie: 4 - 2 voor pc.

5-1, laatste paar generaties hadden verkracht design.

Saven
admin
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 22:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

[...]

5-1, laatste paar generaties hadden verkracht design.


jouw mening.
ik vind de macbooks niet zo heel erg mooi, maar de imac 27" daarentegen wel zeer nice. Alleen het design dan

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
jouw mening.
ik vind de macbooks niet zo heel erg mooi, maar de imac 27" daarentegen wel zeer nice. Alleen het design dan

Die plastic macbook

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

@ 10 posts terug van mezelf
betaaldt > betaalt (kk domme typo)

Anyway, nadeel van mac is ook dat je hem niet ff zelf openscrhoeft en een hdd vervangt ofzo


Eh, sorry?

Even een vergelijking:

Neem een Dell.
Schroef hem open, vervang de harddisk, en probeer eens garantie te claimen.
Sorry, garantie verlopen, je hebt hem opengemaakt.

Pak m'n MacBook.
Flip de switch op de achterkant, de klep gaat open, in de klep staat hoe je de harde schijf moet vervangen, dat doe je dan.
Claim vervolgens garantie en die krijg je, WANT DE HARDE SCHIJF IS USER-REPLACEABLE. aap.

Dat is echt het slechtste argument wat ik ooit heb gehoord.
Ik weet niet hoe het bij alle modellen Mac's zit, maar de modellen MacBooks die ik in mijn handen heb gehad was zowel RAM als HDD user replaceable. En hoe stond nog in de handleiding ook.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Voor 800 euro heb je een pc met lange levensduur, betere specs en een goed OS (win7)

Tering, wanneer heb je nou eens door dat het niet om specs gaat?

Sommige mensen zien niet in dat je geen flikker hebt aan een Core i7 wanneer je er DOS op draait.

Bart schreef:

Kijk, het is menselijk dat je een duur bezit beschermd. Als jij gigantisch veel geld voor een Mac uitgeeft, is het logisch dat je het niet gaat afkraken.

Dat heb ik ook wel gemerkt met m'n iPhone. Een telefoon van 1000 euro +2 jarig contract, geloof me. Ik zal nog steeds voor de iPhone zijn en nie voor de Google Nexus One ( terwijl die qua specificaties inderdaad beter is ).


Dewat? Ik heb hier een Windows PC staan (Dell ) die 2500 euro was, en een MacBook die 1100 euro was. En ik gebruik veel, veel liever m'n MacBook.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kijk, als geld geen rol speelde had ik allang een MBP 17" C2D, voor het design en het OS en Bootcamp met Win7 om te gamen. Helaas speelt geld wel een rol, en is bovenstaande praktisch onmogelijk is met mijn budget, heb ik gewoon een 800 euro kostende, lelijke, Win7 draaiende PC. Omdat gamen (aka compatibility) belangrijker is dan design of OS. Want dat zijn vette bijkomstigheden.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

[...]
Vrij weinig, daarom zijn er PC's te koop zonder ziek hoge specs en zelfs pc's met lagere specs dan de goedkoopste mac, dus heb je bij PC's meer keuze.

Ik wil niet meer keuze? Ik wil simpelweg een Mac, in mijn geval een MacBook(/Pro), geen Asus die ik lelijk vind of een lompe Dell met lelijke stickers en knopjes en schuifjes en shit die ik niet gebruik en freakin' Windows. Dat meer-specs-voor-minder-geld boeit me geen ruk, want het is en blijft een Windows PC en die wil ik simpelweg niet. Heb je wel door dat ik OOK Windows computers in huis heb? Het is niet alsof ik nooit anders dan me Mac heb gehad, sterker nog, ik ben pas sinds 2 jaar permanent over van me Windows PC naar me Mac. En ik wil niet anders meer.

sandr schreef:

Er proberen OS X op te zetten? Oh nee mag niet van Apple, en dat noemen ze een klantvriendelijk bedrijf.

. Je koopt een Mac over het algemeen omdat de combi werkt, en je niet wilt kloten met hardware. Dat wil ik ook niet. Ik heb dan wel een Eee PC met Mac OS X erop, maar dat is puur omdattie klein en licht is, en alsnog Mac OS X draait. Ik heb er verder ook geen omkijken naar, en alsik hem opstart, zit ik tenminste niet met fucking Windows opgescheept. Was niet simpel om werkend te krijgen inderdaad. Maar hij doet het.

sandr schreef:

Juíst omdat het goedkoper is en wordt het nog altijd door de meerderheid gebruikt en is er dus meer ondersteuning voor wat er bijvoorbeeld voor zorgt dat je keuze hebt uit meer programma's.
Je hebt zelf nooit een Mac gebruikt he?
Altijd de Windows gebruikers die dingen roepen over 'weinig software' en 'geen ondersteuning'.

Ik mis helemaal niks qua software.

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kut.

Ik had hier net een heel verhaal getypt, verstuurd Chrome me input niet. Even korte samenvatting:

Overtuig mij eens in de volgende situatie, waarom deze mensen bij het voor jullie o zo heilige Windows gebaat zijn:

Oude mensen, Windows computer, altijd spyware/virussen/problemen/driverissues/crashes.
Gegarandeerd allemaal veroorzaakt door de gebruikers, maar anderen moesten steeds komen om het op te lossen. Kwam vaak neer op een verse installatie.
Mensen kochten een Mac, en sindsdien heb ik, noch de anderen die wel eens langskwamen om hem op te lappen, over problemen gehoord.

Mensen die debiel met een computer omgaan zijn er nou eenmaal, dat is geen argument om aan te voeren dat het dan aan hun ligt.

Waarom zouden deze mensen gebaat zijn bij een windows laptop?
Natuurlijk zou die goedkoper zijn geweest. Echter zou het aantal uren dat er ingestopt moet worden door anderen om hem werkbaar te houden, veel duurder zijn dan het prijsverschil. Plus ze zijn niet meer afhankelijk van anderen om hem op te lappen.

Tell me.

Saven
admin
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wat dacht je? mn 2100e post moet kort maar krachtig zijn?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Jan 2010, 23:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

wat dacht je? mn 2100e post moet kort maar krachtig zijn?


Chrome heeft de issue wel vaker dat hij invoer van fields niet wilt posten, dan moet je Chrome ff restarten.
Heel hinderlijk.

Swabbel
Geplaatst op: 07 Jan 2010, 00:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

leve mijn macbook

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login