Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Goede monitor?

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 11 Jan 2010, 22:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoi, alweer

Ik zit nu al een jaar met een 19" scherm wat bij m'n computer werd geleverd. Nu een jaar verder zou ik toch wel een wat groter scherm willen, het liefst een 24" scherm.

Nu ging ik wat surfen en kwam ik op dit scherm terecht.

Mijn vraag aan jullie is, is dit een goed scherm? Nog enkele addertjes onder het gras? De prijs vond ik namelijk ook erg netjes en dat is ook wel ongeveer het maximale wat ik wil uitgeven.

Alvast bedankt!
Bart

Saven
admin
Geplaatst op: 11 Jan 2010, 23:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dell heeft goede schermen, maar zijn ook zeer prijzig.
Samsung heeft 2 goede monitoren waaronder de 24" 2494HM en de 25.5" 2693HM"

Als je budget het toestaat zou ik zeker voor de 2693HM gaan. Ik heb hem zelf ook en het is werkelijk waar een super scherm.

De Dell die jij trouwens hebt uitgezocht is een beetje het budget type. If you pay nuts, you get monkeys. Enzo

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 11 Jan 2010, 23:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Dell heeft goede schermen, maar zijn ook zeer prijzig.
Samsung heeft 2 goede monitoren waaronder de 24" 2494HM en de 25.5" 2693HM"

Als je budget het toestaat zou ik zeker voor de 2693HM gaan. Ik heb hem zelf ook en het is werkelijk waar een super scherm.

De Dell die jij trouwens hebt uitgezocht is een beetje het budget type. If you pay nuts, you get monkeys. Enzo

180 euro veel voor een 24"? Heb jij goedkopere varianten dan?

Saven
admin
Geplaatst op: 11 Jan 2010, 23:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

180 euro veel voor een 24"? Heb jij goedkopere varianten dan?


Je hebt niet goed gelezen Ik zei op het eind dat jouw gekozen scherm een budget scherm is. Kijk eens naar de wat duurdere 24" schermen van Dell, en de door Dr. Saven aanbevolen schermen

Headshot
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 00:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Samsung SyncMaster 223bw, is wel 22". Als je echt persé 24" wilt moet je even naar de rest van de SyncMaster kijken of 2 223bw's nemen.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 08:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ja, maar of ik naar zulke prachtige kwaliteit opzoek ben.. Ik denk dat deze kwaliteit goed genoeg is voor mij hoor

Maar ik zal alle schermen nog even nalopen.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 16:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bump.

@Saven, normaal is dit scherm ook gewoon 230 euro, zelfde idee als zo'n Iiyama 24".

Dit is echter een goede korting + gratis verzending, dus dat allemaal maakt het ook weer wat goedkoper.

Ik ga hem nu bestellen, toch bedankt voor al het advies

Saven
admin
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 16:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hm vond de iiyama persoonlijk ook een stuk mooier. Maargoed, zelf weten no problemo

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 17:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Hm vond de iiyama persoonlijk ook een stuk mooier. Maargoed, zelf weten no problemo

Haha, kwestie van smaak natuurlijk

Als ik het écht goed zou doen, moet ik is een iMac 27" kopen

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 20:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

Als ik het écht goed zou doen, moet ik is een iMac 27" kopen

Saven
admin
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 21:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Haha, kwestie van smaak natuurlijk

Als ik het écht goed zou doen, moet ik is een iMac 27" kopen


Nee, want de schermen in de imacs zijn nogal crappy kwaliteit. De enige schermen met goede kwaliteit van apple zijn de cinema displays. de rest is om te huilen vergeleken met de dure samsungs/dell's/apple cinema displays

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 21:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Nee, want de schermen in de imacs zijn nogal crappy kwaliteit. De enige schermen met goede kwaliteit van apple zijn de cinema displays. de rest is om te huilen vergeleken met de dure samsungs/dell's/apple cinema displays

Serieus? Specificaties leken opzich wel op elkaar..

Maargoed, de cinema display van apple is dan ook 850 euro voor een 24" scherm. Daar mág je ook wel wat kwaliteit van verwachten behalve het apple logo op het scherm.

--------------

Andere vraag, het beeldscherm wat ik heb besteld heeft een resolutie van 1920 x 1080. Ik keek even op interfacelift maar daar zag ik de resolutie niet eens bij staan.. Moet ik dan voor 1080p HDTV ofzo ?

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 12 januari 2010, om 21:50]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 22:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bart schreef:

[...]

Serieus? Specificaties leken opzich wel op elkaar..

Maargoed, de cinema display van apple is dan ook 850 euro voor een 24" scherm. Daar mág je ook wel wat kwaliteit van verwachten behalve het apple logo op het scherm.

--------------

Andere vraag, het beeldscherm wat ik heb besteld heeft een resolutie van 1920 x 1080. Ik keek even op interfacelift maar daar zag ik de resolutie niet eens bij staan.. Moet ik dan voor 1080p HDTV ofzo ?


Ik denk toch dat je resolutie 1920 x 1200 is. Anders nogal miskoop (lijkt mij, right?). Omdat alleen films in 16 (1080p) gepubliceerd, maar de rest (games), gewoon in 16:10 (1200p, algemeen widescreen) is.

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 22:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Ik denk toch dat je resolutie 1920 x 1200 is. Anders nogal miskoop (lijkt mij, right?). Omdat alleen films in 16 (1080p) gepubliceerd, maar de rest (games), gewoon in 16:10 (1200p, algemeen widescreen) is.

Check de site maar 16: 9 i.p.v. 16: 10. Miskoop vind ik trouwens wel erg snel gezegd..

[Laatst bewerkt door Bart op dinsdag 12 januari 2010, om 22:31]
Saven
admin
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 22:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Ik denk toch dat je resolutie 1920 x 1200 is. Anders nogal miskoop (lijkt mij, right?). Omdat alleen films in 16 (1080p) gepubliceerd, maar de rest (games), gewoon in 16:10 (1200p, algemeen widescreen) is.


wat een onzin, games kunnen voor zover ik weet ook fatsoenlijk die resolutie aan

Maar Bart, specificaties zeggen bij lange na niks over de kwaliteit van het scherm. Is ongeveer net als met hardeschijven, ze zijn allemaal 7200rpm, maar de een is toch sneller dan de ander

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 12 Jan 2010, 22:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
wat een onzin, games kunnen voor zover ik weet ook fatsoenlijk die resolutie aan

Maar Bart, specificaties zeggen bij lange na niks over de kwaliteit van het scherm. Is ongeveer net als met hardeschijven, ze zijn allemaal 7200rpm, maar de een is toch sneller dan de ander

Oh oke, ben absoluut geen expert op dat gebied haha! Nouja, fijn oveR de resolutie. 't klonk niet al te best wat frenk zei .

Saven
admin
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 18:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wanneer krijg hem binnen?

Jesse
House<3
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 19:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

27" Mac, koop die gewoon, heb je deftige computer + scherm.

Voor alle machaters ga ni zeuren bla bla je bent zielig .
Je kan er nu ook eenmaal niet aan doen dat je niet rijk genoeg bent om mac te kopen, nou niet verder zeuren.

Saven
admin
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 19:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wat een bout argument. belg zijn is tot daar aan toe, maar dan ook nog met zó'n dom argument komen verdient gewoon een ban

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 19:57
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

wat een bout argument. belg zijn is tot daar aan toe, maar dan ook nog met zó'n dom argument komen verdient gewoon een ban

SAVEN

Bart
Hoeren :'(
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 21:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

wanneer krijg hem binnen?

Morgen

Nogal apart, op de site stond 1-2 weken, maar ik kreeg al een bevestiging dat hij onderweg is en dat hij op 14 januari word geleverd

+1 voor ban trouwens

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login