Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Ratio vs. Gevoel

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 19:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een standaard filosofische kwestie: gevoel of ratio? Wat vind jij belangrijker en waarom? Zou je liever zonder gevoel leven of zonder gezond verstand? Beargumenteer je antwoord, zo kunnen we een beetje een discussie gaande krijgen.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 19:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lijkt mij vergelijkbaar met Yin en Yang, twee dingen die onafscheidelijk zijn. Dus daarom lijkt het mij onmogelijk een keuze te maken tussen deze 2 begrippen, aangezien ze beide niet zonder elkaar kunnen.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 21:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zonder één van de twee leef je, niet.

Giraf
Holla @ ya boy
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 21:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik heb geen flauw idee wat ratio is.

maar daar trek ik de conclusie uit dat ik toch al geen gezond verstand heb. en wil wel gevoelens houden.

Stfn
1th
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 22:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ligt eraan als iemand me neer steekt ofzo of slaat heb ik liever geen gevoel, dat zou wel handig zijn.

Basjee
Octo
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 22:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Giraf schreef:

ik heb geen flauw idee wat ratio is.

maar daar trek ik de conclusie uit dat ik toch al geen gezond verstand heb. en wil wel gevoelens houden.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 23:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Met je gezonde verstand had je zelf ook wel kunnen bedenken dat er hier amper mensen zijn die zo diep als jij zou willen gaan reageren.

Straks
leegte
Geplaatst op: 13 Jan 2010, 23:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Met je gezonde verstand had je zelf ook wel kunnen bedenken dat er hier amper mensen zijn die zo diep als jij zou willen gaan reageren.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 14 Jan 2010, 08:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Lijkt mij vergelijkbaar met Yin en Yang, twee dingen die onafscheidelijk zijn. Dus daarom lijkt het mij onmogelijk een keuze te maken tussen deze 2 begrippen, aangezien ze beide niet zonder elkaar kunnen.

In theorie bedoel ik. Stel dat je zonder een van die twee zou kunnen leven. Eigenlijk bedoel ik meer, waar hecht je het meeste waarde aan - laat ik het dan zo maar vragen - je denken of je gevoel?

en @ iisys: Ik denk dat er hier nog wel wat uit kan komen hoor, als ik me niet vergis zijn er sowieso een paar mensen met filosofie in hun vakkenpakket.... toch?

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 14 Jan 2010, 16:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/care

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 15 Jan 2010, 13:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

0800-0432

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Jan 2010, 13:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Zonder gevoel zou je niks ervaren dus ook niet leven, zonder ratio zou je niks voor elkaar krijgen. Either way, you're fucked.

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 15 Jan 2010, 18:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

Zonder gevoel zou je niks ervaren dus ook niet leven, zonder ratio zou je niks voor elkaar krijgen. Either way, you're fucked.

Vind je dat je moet ervaren om te leven? Je kan ook ervaren zonder gevoel btw, als je iets ziet - zonder gevoel - kan je dat objectief dmv je ratio nog wel ervaren.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Jan 2010, 20:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BorisSoad schreef:

[...]
Vind je dat je moet ervaren om te leven? Je kan ook ervaren zonder gevoel btw, als je iets ziet - zonder gevoel - kan je dat objectief dmv je ratio nog wel ervaren.

Dan ben je niks meer dan de computer waar je nu achter zit, die leeft toch ook niet?

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login