Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Draadloos signaal versterken.

Tom
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 11:04
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bij Telenet en gebruik dus de kabel, maar heb sinds kort een Ipod Touch en een gsm waarmee je op Wifi kan. Het zou dus leuk zijn dat ik boven in mijn kamer ook optimaal van het draadloos signaal in ons huis kan genieten. Dit is echter niet
het geval. Ik heb op dit moment een D-Link DWL-G700AP acces point. Deze geraakt echter niet goed door de vele muren.

Ik heb echter ook nog een Gigaset SX762 WLAN dsl van mijn vorige Homeconnect aansluiting. Is het misschien mogelijk dat ik deze halverwege de trappenhal kan zetten ? Ik bedoel, kan deze Gigaset router het draadloos signaal in mijn huis opvangen en dan
versterken en verder uitzenden ? Hartelijk bedankt alvast.

Dit is de situatie:

-Edit-
Ik zie net in het configuratiescherm van de D-Link dat ik deze kan instellen als repeater.
Is het misschien mogelijk om mijn Gigaset aan mijn Switch te hangen ? Of lukt dit niet omdat het een ADSL router is ?
Dan kan ik de D-link in de traphal zetten en als repeater instellen. Is dit een mogelijke oplossing ?

Tijn
;-D
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 11:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Volgens de handleiding van de gigaset is het mogelijk om de modem via een switch internet signaal te laten delen

Ze zeggen er alleen wel bij dat het ingewikkeld is om in te stellen (pagina 10)

Er zit ook een soort repeater functie in de Gigaset, alleen ze leggen niet duidelijk uit hoe ie werkt (of hij zelf ook repeater kan zijn)
(Pagina 74)

Tom
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 11:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

Volgens de handleiding van de gigaset is het mogelijk om de modem via een switch internet signaal te laten delen

Ze zeggen er alleen wel bij dat het ingewikkeld is om in te stellen (pagina 10)

Er zit ook een soort repeater functie in de Gigaset, alleen ze leggen niet duidelijk uit hoe ie werkt (of hij zelf ook repeater kan zijn)
(Pagina 74)

Link werkt niet

Tijn
;-D
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 12:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ah
You see this page because you came from a non Siemens website.

beveiliging

even via deze site
[url]http://gigaset.com/shc/0,1935,hq_en_0_126187_rarnrnrnrn_variation%253A-5_pageType%253Amanuals_imagePos%253A0,00.html#content[/url]

Tom
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 12:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik denk dat het wel gaat lukken maar dan moet ik eerst mijn beveiliging van WPA naar WEP zetten. Er is echter één probleem. Ik geraak met geen mogelijkheid meer in mijn config scherm van de D-link. Normaal is deze 192.168-0-50 en dat lukt nu niet meer.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 13 Feb 2010, 13:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

De D-link heeft nu een eigen IP gekregen van de Gigaset router.
Kijk even in het config panel van de Gigaset welke IP adressen ie toegewezen heeft, Tik die in, en als het goed is kom je dan in het panel terecht

Tom
Geplaatst op: 16 Feb 2010, 17:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hier ben ik terug. Ik had mijn DWL-G700AP ingesteld als repeater en ik had inderdaad boven een uitstekend signaal. Dit was echter wel ten koste van mijn snelheid die drastisch gedaald was.

Ik kreeg op een ander forum dit advies:

2. Die ADSL router moet je m.i. perfect als AP kunnen gebruiken. Gewoon je Telenet modem in een van de LAN poorten van die router inpluggen. Als ik me niet vergis gedraagt die router zonder ADSL zich gewoon als een AP/switch en moet het dus direct werken. Anders moet je eens kijken in de config of je die expliciet als AP kunt configureren.

Als ik echter in het configuratiescherm van mijn D-link ben kan ik kiezen tussen AP (Acces Point) of Acces Point Client. Wat is het verschil hier tussen en welke kan ik het beste nemen ?

Mvg Tom.

Tom
Geplaatst op: 16 Feb 2010, 19:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zal even heel de situatie schetsen:

Ik heb op het moment een switch, en twee access points.
- Gigaset sx762
- D-link DWL-G700AP (AP)
- D-link DES-105D (Switch)

Op dit moment heb ik een UTP kabel hangen van de switch naar LAN4/WAN poort van de Gigaset. Waar moet ik mijn D-link dan inpluggen ? Moet ik hem in de Switch steken of moet ik hem in de Gigaset insteken ? En moet ik de D-link instellen als AP of AP client. Alvast bedankt.

-Edit-

Was niet de bedoeling om een nieuw bericht te plaatsen. Ik wouw hem editen.

[Laatst bewerkt door Tom op dinsdag 16 februari 2010, om 19:37]
Kosty
Geplaatst op: 16 Feb 2010, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tom schreef:

[...]

Als ik echter in het configuratiescherm van mijn D-link ben kan ik kiezen tussen AP (Acces Point) of Acces Point Client. Wat is het verschil hier tussen en welke kan ik het beste nemen ?

Mvg Tom.

In de eerste stand werkt het apparaat als Access Point, dus Wifi waarnaar andere computers kunnen verbinden. In de tweede stand verbind je apparaat naar een ANDER apparaat dat wél in de eerste stand staat. Standaard wifi is dus het eerste.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login