Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Crash

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 18:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hellow there,
Allereerst mijn setup:
ASUS P5Q PRO
Intel Q8200 @ 2.33 GHz
6 GB 800 MHz DDR2
Nvidia GTS 250
Maxtor xx 300 GB HDD

Nou, ik had dus sinds driekwart jaar na mijn aankoop last van random crashes. Beeld freez en een flink kutgeluid uit de speakers. Nou kon ik wel meeleven, want na 1x rebooten was het weg voor de rest van de dag. Later werd het 2x en zelfs 3x. Na een reinstall was het altijd weg, maar een dag later was het er weer. Het geheugen heb ik al gechecked met Memtest, is helemaal in orde. Waar ligt de oorzaak? Hoe kan ik dit voorkomen?

Thanks in advance,
Frenk.

Headshot
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 20:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Had ik ook last van met de GTS 250, weet niet wat er met je geluid aan de hand is. Maar probeer eens niet de nieuwste drivers van NVDIDIA te downloaden, maar een oudere versie.

Werkte toen goed bij mij, ff die drivers in een apart mapje gezet voor als ik reinstall deed .

Saven
admin
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 20:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wat zijn je temps? (gebruik HWMonitor, maak daar ff screenshot van aub) en heb je over lopen clocken?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 21:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

wat zijn je temps? (gebruik HWMonitor, maak daar ff screenshot van aub) en heb je over lopen clocken?

Heb niet lopen overclocken.
@ Sven, nee, drivers zijn allemaal up to date.

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 22:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kan je in je BIOS geen algemene hardwarecontrole uitvoeren?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 22:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sandr schreef:

Kan je in je BIOS geen algemene hardwarecontrole uitvoeren?

I'll have a look.
Nope niet mogelijk.

[Laatst bewerkt door Frenk op maandag 1 maart 2010, om 22:28]
Headshot
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 22:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Heb niet lopen overclocken.
@ Sven, nee, drivers zijn allemaal up to date.

lees m'n post eens

Modbreak

take it easy

Saven
admin
Geplaatst op: 01 Mar 2010, 23:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

[...]
Heb niet lopen overclocken.
@ Sven, nee, drivers zijn allemaal up to date.
[Afbeelding]

Je videokaart is wel vrij warm terwijl die idle is (neem ik aan dan). Kun je het eens testen met een andere videokaart? Wel drivers goed uninstallen en installen

En iets klopt er niet bij jou, je hdd is zogenaamd 17 graden celcius. Dat is onmogelijk Tenzij je kamer temperatuur iets van 10 graden is Same voor je processor temps. OMFG ik keek naar de screen op de hwmonitor website !

Tijn
;-D
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 09:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
Je videokaart is wel vrij warm terwijl die idle is (neem ik aan dan). Kun je het eens testen met een andere videokaart? Wel drivers goed uninstallen en installen

En iets klopt er niet bij jou, je hdd is zogenaamd 17 graden celcius. Dat is onmogelijk Tenzij je kamer temperatuur iets van 10 graden is Same voor je processor temps. OMFG ik keek naar de screen op de hwmonitor website !

dat heb ik ook eens gehad

Idle videokaart kan opzich wel. Die dingen worden aardig heet
Maar kijk voor de zekerheid eens of hij goed zijn warmte kwijt kan in de kast.
Kijk ook even naar de chipsetkoeling van je moederbord

Headshot
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 10:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

btw mijn pc doet het helemaal niet meer . Weet niet wat er aan de hand is maar hij zegt de hele tijd no video input terwijl de kabels gewoon goed zitten. Heb ook de GTS 250, en heb een kabeltje naar de voeding van de videoakaart los gekocht. Me voeding is wel iets van 400 watt en de videokaart is meer watt dus mss ligt het daar aan maarja.

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 12:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

btw mijn pc doet het helemaal niet meer . Weet niet wat er aan de hand is maar hij zegt de hele tijd no video input terwijl de kabels gewoon goed zitten. Heb ook de GTS 250, en heb een kabeltje naar de voeding van de videoakaart los gekocht. Me voeding is wel iets van 400 watt en de videokaart is meer watt dus mss ligt het daar aan maarja.

Heb je ook onboard video?
Zo ja:
steek je kabels in die vga-output en kijk of je dan wel beeld krijgt. Als je beeld krijg naar je bios gaan en daar instellen dat je gebruik maakt van een losse videokaart ipv je onboard video.

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 12:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

[...]

dat heb ik ook eens gehad

Idle videokaart kan opzich wel. Die dingen worden aardig heet
Maar kijk voor de zekerheid eens of hij goed zijn warmte kwijt kan in de kast.
Kijk ook even naar de chipsetkoeling van je moederbord


mijn 8800gtx was maar 45 graden idle ofzo, mijn hd5850 is 40 graden idle. 60 graden is dan best veel zonder dat ie iets doet.

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 13:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

btw mijn pc doet het helemaal niet meer . Weet niet wat er aan de hand is maar hij zegt de hele tijd no video input terwijl de kabels gewoon goed zitten. Heb ook de GTS 250, en heb een kabeltje naar de voeding van de videoakaart los gekocht. Me voeding is wel iets van 400 watt en de videokaart is meer watt dus mss ligt het daar aan maarja.

Misschien is toch je videokaart kapot?
Dat lijkt mij het aller logische

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 16:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Headshot schreef:

btw mijn pc doet het helemaal niet meer . Weet niet wat er aan de hand is maar hij zegt de hele tijd no video input terwijl de kabels gewoon goed zitten. Heb ook de GTS 250, en heb een kabeltje naar de voeding van de videoakaart los gekocht. Me voeding is wel iets van 400 watt en de videokaart is meer watt dus mss ligt het daar aan maarja.

Kijk even of hij het doet op videokaart van moederbord als je die hebt. Krijg je piepjes uit je moederbord? Wat is je PC setup en heb je al een andere videokaart geprobeerd?

OT:
Waarschijnlijk is het gewoon je GPU die te warm wordt, maar wat gebeurt er precies? Freezed alles of speelt het geluid nog wel door terwijl je beeld freezed? More info!

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nou even meer gedetailleerd.
Ik heb geen onboard-video.
@ Headshot, er stonden eerst oude drivers op, en het geluid crasht ook, waardoor het probleem denk ik niet bij de GPU ligt.
@ Guz, de hele pc word onbestuurbaar, het beeld blijft hangen, het geluid ook zegmaar, of hij 1 ms blijft loopen.
Het crashen gebeurt ook heel gestructureerd.
Bijvoorbeeld:
Hij crasht tijdens booten (Het Windows-logo), reboot, crasht na 5 min. opgestard te zijn, reboot, problem solved. Zo gaat het ook echt iedere keer.
Zo deed ik een keer een test met mijn neef.
Ik zat op mijn pc, en hij op mijn laptop naast me. We waren allebei in de zelfde server in een spel. Toen typte hij iets naar mij via xFire (in-game chatten, los programma). Op het moment dat het bericht er kwam, als een MSN pop-up, crashte mijn hele pc.
Tevens wilde ik mijn HD testen met een Maxtor-HD checker, de S.M.A.R.T. test lukte helemaal, maar toen ik de Short Generic test ging doen, crashte de PC weer.
Dus ik denk dat geheugen en HDD in orde zijn, en dat van de GPU betwijfel ook, omdat niet alleen het beeld maar ook het geluid crasht. Daarom zoek ik eerder iets bij het mobo of CPU, die tevens nog binnen de garantie vallen. Ik heb helemaal niets geoverclocked.

Eerst dacht ik trouwens dat het OF geheugen OF HDD was. HDD had ik gechecked, want hij kwam door de SMART-test. Memtest bleef ook steeds crashen, maar het geheugen was reep voor reep in orde, dus toen dachtten ze dat het een los contact was. Alles opnieuw erin gezet en ook weer Memtest gedraaid. Geen fouten. Hadden trouwens wel nog even mijn geheugen vastgeclocked op V1.8, voor de veiligheid.

Nadat ik mijn PC gisteren terug kreeg, crashte hij weer een keer, precies hetzelfde, maar na reboot alles in orde. Ik kijk nu of hij zometeen crasht, if it does, i'll let you know.

Help!

Tijn
;-D
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
mijn 8800gtx was maar 45 graden idle ofzo, mijn hd5850 is 40 graden idle. 60 graden is dan best veel zonder dat ie iets doet.

Mijn 7600GT is ~56graden idle en 75 stressed
Misschien zit er een klein koelertje op, of heeft hij totaal geen airflow

edit: als je in je logboek kijkt zie je dan iets raars staan?

[Laatst bewerkt door Tijn op dinsdag 2 maart 2010, om 17:13]
Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tijn schreef:

[...]

Mijn 7600GT is ~56graden idle en 75 stressed
Misschien zit er een klein koelertje op, of heeft hij totaal geen airflow

edit: als je in je logboek kijkt zie je dan iets raars staan?


Logboek van?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

OS?

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Windows 7, en nog steeds niet gecrashed?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Frenk schreef:

Windows 7, en nog steeds niet gecrashed?

Ah, Windows, there's your problem!

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 17:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

[...]

Ah, Windows, there's your problem!


Was trouwens net nog even bij de PC-handelaar.
O ja, hij was ook een keer gecrashed bij het allereerste scherm bij booten. Nvidia GTS250 enzo.. En toen hoorde ik piepjes, en dat betekent GPU of geheugen, dus dan zal ik eens een andere GPU erin moeten zetten.

[Laatst bewerkt door Frenk op dinsdag 2 maart 2010, om 18:00]
Saven
admin
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 18:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als het met een format en reinstall opgelost is, dan is er misschien iets gebeurd waardoor je windows install verneukt is.

Heb ooit zoiets gehad toen de stroom hier uit viel terwijl pc aanstond, hij bootte toen nog een paar keer maar alle programma's liepen om de haverklap vast. paar reboots later was het over met de pret en kon die de partitie niet meer vinden en viel ook niet meer te fixen

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 18:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Als het met een format en reinstall opgelost is, dan is er misschien iets gebeurd waardoor je windows install verneukt is.

Heb ooit zoiets gehad toen de stroom hier uit viel terwijl pc aanstond, hij bootte toen nog een paar keer maar alle programma's liepen om de haverklap vast. paar reboots later was het over met de pret en kon die de partitie niet meer vinden en viel ook niet meer te fixen


Format en reinstall lost niets op, en zoiets wat jij meegemaakt hebt is me nog nooit gebeurd, of een moment waar het begon ofzo.

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 22:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

bamp
bijna uit AT

Saven
admin
Geplaatst op: 02 Mar 2010, 23:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

probeer met een andere videokaart zoals ik al eerder aangaf

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login