Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Media Center

Stfn
1th
Geplaatst op: 03 Mar 2010, 11:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo ,

Ik heb hier een computer staan met een 1,6Ghz processor, 768MB geheugen en een 64 of 128MB videokaart. Het is een computer uit 2004 ongeveer. Nu gebruik ik hem als Media Center heb de kast etc verbouwd en staat allemaal netjes hier en draait perfect met XBMC en een afstandbediening. Alleen nu wil ik XBMC vervangen voor andere software e.v.t. voor een ander OS dan Windows XP. Aangezien ik een Pinnacle PCTV Stereo kaart in mijn pc heb zitten en in XBMC zit niet de functionaliteit om gebruik te maken van mijn PCTV Stereo kaart. Ik kan de Pinnacle software gebruiken maar dat is alleen voor de TV functie en zit geen media center aan vast.

Ik zoek dus een combinatie van allebij waar zowel een media center en tv functionaliteit inzit. Windows XP Media Center gaat niet werken. Dit vind ik niet lekker werken. Ik heb ook Linux versies gezien met media center functionaliteit dit leek mij ook wel wat. Het oog wil ook wat dus het moet er ook nog een beetje grafische goed uit zien zoiets als XBMC met skins is wel nice.

Iemand die iets leuks weet?

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 03 Mar 2010, 11:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Mij is laatst verteld dat een linux OS juist supergoed werkt voor een media centre / HTPC. Ik heb laatst eentje gebouwd, met wel iets betere specs moet ik zeggen, daar draai ik gewoon windows 7 ultimate x64 op Omdat de rest van m'n familie windows is gewend. Ook zit er bij ons nog geen tv kaart in, het is dus meer een soort van computer aan de televisie =)

Maar voor een echte HTPC wordt er vaak linux gebruikt, ik weet nog wel een leuk youtube filmpje waarin je de verschillen kan zien tussen linux en windows mc. Maar moet ff de link aan 'n vriend vragen, vergeten
Dus die houd je nog van me tegoed

Stfn
1th
Geplaatst op: 03 Mar 2010, 12:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bedoelde je deze video? Ziet er wel erg leuk uit dan LinuxMCE

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 03 Mar 2010, 13:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Linux heeft hele leuke mogelijkheden qua media center alleen de ondersteuning laat soms de wensen over. Misschien is Media Portal iets voor je? Draait hier echt perfect op mijn pc als mediacenter wanneer ik eindelijk in bed lig.

Stfn
1th
Geplaatst op: 03 Mar 2010, 16:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Linux heeft hele leuke mogelijkheden qua media center alleen de ondersteuning laat soms de wensen over. Misschien is Media Portal iets voor je? Draait hier echt perfect op mijn pc als mediacenter wanneer ik eindelijk in bed lig.

Ik krijg alleen de Pinnacle PCTV Stereo kaart niet aan de praat met MediaPortal... Hij zegt dat ik de juiste Audio/Video encoder moet hebben. Waar kan ik die vinden? Ik heb de drivers etc. van de pctv kaart geinstalleerd...

Stfn
1th
Geplaatst op: 06 Mar 2010, 08:14
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Is hier geen slim iemand die dit weet?

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 06 Mar 2010, 09:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Windows media center gebruiken van Windows 7? Die pakt mijn Asus TV kaart gewoon.

Stfn
1th
Geplaatst op: 06 Mar 2010, 09:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Christan schreef:

Windows media center gebruiken van Windows 7? Die pakt mijn Asus TV kaart gewoon.

Stfn schreef:

Ik heb hier een computer staan met een 1,6Ghz processor, 768MB geheugen en een 64 of 128MB videokaart. Het is een computer uit 2004 ongeveer.

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 06 Mar 2010, 09:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Stfn schreef:

Bedoelde je deze video? Ziet er wel erg leuk uit dan LinuxMCE

Ja die bedoelde ik

Heb je nagezocht of die tv-kaart + drivers compatible zijn met mediaportal? Misschien dat 't ondersteuning mist

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login