Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Nederlands

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 08:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

UPDATE:
Discussiëren over de Nederlandse taal mag in dit topic, maar houd het netjes en ga niet flamen of andere vormen van haatzaaien stimuleren.

Leer dat eens een keer.

De helft hier kan niet eens fatsoenlijk te kofschip-regel toepassen, laat staan andere werkwoordspelling . Daar kan ik me dus zo aan ergeren .

Punt nummer 2 op de lijst is mensen die hun mening niet normaal kunnen beargumenteren . Daar draait het toch om in een "discussie" .

Ik hoef nu geen kneusjes die denken dat ze erudiet zijn en posts van mij gaan kwooten want die zijn toch altijd foutloos . Kom ook niet aan met dyslexie ofzo.

Als je het echt zo moeilijk vindt neem je maar Firefox met een spellingcontrole plugin o.i.d.

[Laatst bewerkt door Sharp op zondag 11 april 2010, om 17:42]
Bjorg
onbegrijplijk lekker
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 09:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

He Sharp

Ewout1234
[color=red]w[/color]
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 10:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Leer dat eens een keer. De helft hier kan niet eens fatsoenlijk te kofschip-regel toepassen, laat staan andere werkwoordspelling . Daar kan ik me dus zo aan ergeren .

Punt nummer 2 op de lijst is mensen die hun mening niet normaal kunnen beargumenteren . Daar draait het toch om in een "discussie" .

Ik hoef nu geen kneusjes die denken dat ze met mijn post kunnen kloten want die zijn toch altijd foutloos . Kom ook niet aan met dyslexie ofzo.

Als je het echt zo moeilijk vindt neem je maar Firefox met een spellingcontrole plugin o.i.d. die zit er al bij als je het download bij mij dan.....


Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 10:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ewout1234 schreef:

[...]


Echt waar...

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 11:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nouja, als je zo eraan irriteert waarom maak je dan geen blog met alle Nederlandse regels, uitzonderingen enzovoorts? En ja ik heb ook spellingcontrole voor Firefox, maar komop, waarom bij elk woordje toepassen kost zoveel tijd

sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 11:58
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

sinds wanneer doen spellingscheckers aan kofschip?

Saven
admin
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 12:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

eens met ts

ik typ alleen vaak zonder hoofdletters of punten op het eind van één zin maar mijn spelling is verder natuurlijk wel altijd perfect

Kosty
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 12:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ewout1234 schreef:

[...]

Mongool, hij bedoelt toch niet KLOTEN (met kwooten) maar QUOTEN !!!!!!!!!

Wouter
D O double G
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 18:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Jouw zinsbouw is ook niet echt geweldig.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 19:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wouter schreef:

Jouw zinsbouw is ook niet echt geweldig.

Moet ik voor meneer de autist even een betoog schrijven over abstracte formuleringen of iets in die trend want ik snap jouw punt niet .

[Laatst bewerkt door Sharp op zaterdag 10 april 2010, om 19:32]
Saven
admin
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 19:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Moet ik voor meneer de autist even een betoog schrijven over abstracte formuleringen of iets in die trend want ik snap jouw punt niet .

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 19:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/agree

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 21:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Cry some more please?

Je bent niet op school in een Nederlandse les, als mensen de urgentie hebben om gebrekkig Nederlands te typen dan doen ze dat toch lekker? Wat maakt het nou uit wie zich er aan ergert.

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 22:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik vind dat je gewoon de Nederlandse taal moet beheersen voordat je überhaupt je mond open durft te trekken (zowel IRL als op het internet). Ik erger me serieus dood aan mensen die niet ABN (of tegenwoordig AN) spreken (ja, ook in het echt dus). Dat je een keer een foutje maakt kan ik begrijpen, maar sommige mensen slaan de plank wel heel erg mis

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 10 Apr 2010, 23:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Er bestaat inderdaad een verschil tussen chronisch ondeskundig gebruik van de Nederlandse taal door pure domheid of door luiheid. Zinnen formuleren zonder spel- en interpunctiefouten zou je eigenlijk zonder enig probleem moeten maken. Dit stamt al vanaf de basisschool en waarom zou je in godsnaam werkwoordspelling verkeerd doen? Ieder persoon boven de 10 heeft ontelbare keren het kofschip voorbij horen komen en dit toepassen is hetzelfde als lopen.

Alenio
Samuel L Jackson=GOD
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 03:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Guz schreef:

Er bestaat inderdaad een verschil tussen chronisch ondeskundig gebruik van de Nederlandse taal door pure domheid of door luiheid. Zinnen formuleren zonder spel- en interpunctiefouten zou je eigenlijk zonder enig probleem moeten maken. Dit stamt al vanaf de basisschool en waarom zou je in godsnaam werkwoordspelling verkeerd doen? Ieder persoon boven de 10 heeft ontelbare keren het kofschip voorbij horen komen en dit toepassen is hetzelfde als lopen.
't Kofschip geldt niet voor alle talen dus 'hetzelfde als lopen' is een béétje te globaal, maar goed ik kan mij ergens wel vinden in jullie ergernis maar dat daar zó hevig om gediscussieerd wordt, daar kan ik met mijn pet niet bij

It's okay to nag about things, just don't become a nagger

Kosty
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 03:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Alenio schreef:

[...]'t Kofschip geldt niet voor alle talen dus 'hetzelfde als lopen' is een béétje te globaal, maar goed ik kan mij ergens wel vinden in jullie ergernis maar dat daar zó hevig om gediscussieerd wordt, daar kan ik met mijn pet niet bij

It's okay to nag about things, just don't become a nagger

Je hebt ook gewoon 1 taal als je moedertaal, waarom leer je dat dan niet JUIST? En als het niet je moedertaal is moet je de taal sowieso deftig onder de knie hebben alvorens je kan verwachten van iemand dat die je serieus neemt.

En voor de non-pirates (aka schapenneukers) is er ook het fokschaap. Enjoy !

[Laatst bewerkt door Kosty op zondag 11 april 2010, om 03:43]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 10:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

OFFICIEEL HUILTOPIC

Frenk
Non-Octo
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 13:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Correct @ Guz.
Als ik wil, kan ik ABN praten. Maar soms ben ik daar te lui voor, en doe ik de moeite niet, om alle zinnen na te kijken ofzo. Verder ben ik het volkomen eens met de kwestie jou/jouw. Want mensen die zulke fouten maken zijn per definitie debiel.

Tadnecty
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 14:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Leer dat eens een keer. De helft hier kan niet eens fatsoenlijk te kofschip-regel toepassen, laat staan andere werkwoordspelling . Daar kan ik me dus zo aan ergeren .

Punt nummer 2 op de lijst is mensen die hun mening niet normaal kunnen beargumenteren . Daar draait het toch om in een "discussie" .

Ik hoef nu geen kneusjes die denken dat ze erudiet zijn en posts van mij gaan kwooten want die zijn toch altijd foutloos . Kom ook niet aan met dyslexie ofzo.

Als je het echt zo moeilijk vindt neem je maar Firefox met een spellingcontrole plugin o.i.d.

Kwooten?

Fonetisch is geen goed Nederlands.

Teries
Wooha!
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 14:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Moet ik voor meneer de autist even een betoog schrijven over abstracte formuleringen of iets in die trend want ik snap jouw punt niet .

Trant.

Guz schreef:

Er bestaat inderdaad een verschil tussen chronisch ondeskundig gebruik van de Nederlandse taal door pure domheid of door luiheid. Zinnen formuleren zonder spel- en interpunctiefouten zou je eigenlijk zonder enig probleem moeten maken. Dit stamt al vanaf de basisschool en waarom zou je in godsnaam werkwoordspelling verkeerd doen? Ieder persoon boven de 10 heeft ontelbare keren het kofschip voorbij horen komen en dit toepassen is hetzelfde als lopen.

Fout.
Ik wil niet zeggen dat ik nooit een stom foutje maak ofzo, maar toch heb ik er totaal geen moeite mee foutloos Nederlands te spreken, schrijven of typen. Ik heb alleen nooit de regel van het kofschip of het fokschaap uitgelegd gekregen op de basisschool, ook weet ik van veel anderen dat zij hetzelfde geval hebben.

Spoiler 😨 (selecteer om te bekijken)
Het adres van mijn school is trouwens Kofschip 1

Verder heb je natuurlijk 'spreektaal' wat ook veel op internet gebruikt wordt, jammer genoeg gebruiken veel mensen dit tegenwoordig als excuus voor het maken van een fout in bv. de dat/als-constructie. Mgoed (spreektaal ), hierop mag je iemand natuurlijk ook niet afrekenen.

Nog verder, ben ik het wel met Sharp eens, dom taalgebruik is echt heel erg vervelend om te horen/lezen.

[Laatst bewerkt door Teries op zondag 11 april 2010, om 14:44]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 14:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lol dan heb ik het inderdaad nog niet eens over drogredenen en stijlfouten

Alenio
Samuel L Jackson=GOD
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 14:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Lol dan heb ik het inderdaad nog niet eens over drogredenen en stijlfouten
Ga jij je serieus druk maken over stijlfouten? Ik denk niet dat mensen die met opzet maken..

Dharion
Eat fur, bonehead!
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 15:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik stoor of erger mij er niet aan, aangezien je vaak op het internet de zinnen toch wel zelf (onbewust) gecorrigeerd leest.

Daarbij vind ik het wel irritant als allochtonen in hun eigen taal gaan converseren, of Turken die bijvoorbeeld Nederlands en Turks door elkaar praten.

Ik spreek ze ook vaak erop aan en dan krijg je weer een grote bek, maar gelukkig ben ik geen Nederlander die zich op de kop laat zitten zoals ik dit echt te vaak zie gebeuren.

[Laatst bewerkt door Dharion op zondag 11 april 2010, om 15:07]
Alenio
Samuel L Jackson=GOD
Geplaatst op: 11 Apr 2010, 15:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ugh, daar gaat het gvd toch helemaal niet over. Waarom nou weer zo'n gevoelig onderwerp naar boven halen?

Dat is trouwens wel typisch hollands Zich ergens mee bemoeien en als het dan fout gaat de ander de schuld geven in een kwaad daglicht stellen

[Laatst bewerkt door Alenio op zondag 11 april 2010, om 15:16]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login