Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KVK info

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 17:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

heeey,

ik wil samen met vriend klein bedrijf ding opzetten heeft te maken aangezien iemand ons had gevraagd wat te designen op een cms systeem, aangezien ik af en toe wel eens wat te sukkelen met plaatjes maken en die dat weet. het bedrijfje is een computer zaak bedrijfje.

maar dan wil die wel dat we eerst een kvk hebben.
Alleen wat voor KVK zal ik dan aanvragen?
Eenmanszaak? VOF ? BV ? of NV ? aangezien die site van kvk absoluut niet duidelijk is vindt ik zelf.

Groeten yannick

[Laatst bewerkt door Badeendje op woensdag 31 januari 2007, om 17:17]
Saven
admin
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 17:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Een BV zou natuurlijk het beste zijn, want dan ben je niet met je privevermogen aansprakelijk.
Alleen ik dacht dat je een minimaal beginvermogen nodig had voor een BV, kan ik me nog herinneren van me economie12 lessen van vorig jaar

Gio
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 17:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BV = Besloten vennootschap (aandelen zijn vrij overdraagbaar.. minimumkapitaal*ofz* moet minstens €45000 zijn?)
NV = Naamloze Vennootschap(aandelen staan opnaam en dus niet vrij overdraagbaar minimumkapitaal moet tenminste €18000 zijn)
VOF = vennootschap onder firma
tja een eenmanszaak weetje zelf wel wat dat is.. en anders zou je denk ik niet aan een "bedrijf" moeten beginnen

het is niet alleen je inlaten schrijven bij de KVK maar ook nog een BTW-nummer aan vragen en nog meer papier rompslomp

iig succes

btw.. even zoeken en wikipedia geeft meer dan genoeg info om tot de juiste keuze te komen

[Laatst bewerkt door Gio op woensdag 31 januari 2007, om 17:29]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 17:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Een BV zou natuurlijk het beste zijn, want dan ben je niet met je privevermogen aansprakelijk.
Alleen ik dacht dat je een minimaal beginvermogen nodig had voor een BV, kan ik me nog herinneren van me economie12 lessen van vorig jaar

ok ja dat had ik idd gelezen in mijn economie van dit jaar (ik 4 havo jij nu 5 dus dat kan kloppen )

en gio, ik zal is op wikipedia zoeken idd, en ik zal ook eens gaan kijken op wiki jah

Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 17:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als ik zo je startpost met je plannen lees, zou ik er nog even mee wachten.
Maak eerst conretere plannen, en zorg dat het een beetje gaat lopen.
Als je het straks voor niks doet, is het ook zonde.

Bovendien mag je tot een bepaald bedach per jaar verdienen zonder kvk, ik meen ongeveer 7000 euro..

Twylight
De eckte eckte
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 18:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoe bedoel je duidelijk. Het is natuurlijk logisch dat je eerst zelf wat info aanvraagt. dat hoeft heus niet op de kvk site te staan.
Zodat elke idioot maar een bedrijf start.

Het is de bedoelling dat je daar goed over nadenkt,

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 18:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Florian schreef:

Bovendien mag je tot een bepaald bedach per jaar verdienen zonder kvk, ik meen ongeveer 7000 euro..

oke, dan ga ik dat die gast eens zeggen dan moeten we ook niet moeilijk gaan doen met al die rompslomp die het meebrengt.
en die 150 euro die we er mee verdienen maakt dan ook niet bepaald uit, aangezien dat nog ver weg van de 7000 is

Lennard
?
Geplaatst op: 31 Jan 2007, 18:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als je 150 euro per jaar verdient zul je zowieso niets aan een KvK hebben; de hele zooi eromheen kost al meer dan 150 euro volgens mij.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login