Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

php Online leden

Thomaz
'
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, hoe kan je het beste kijken of leden online zijn?
Heeft iemand hier tips voor? (Dan bedoel ik op welke manieren dat het makkelijkste en het snelst gaat.) Het moet niet zo zijn, dat als een lid 5 minuten niks doet op de site, dat hij er dan gelijk uit wordt gegooit. Maar pas als die de site afsluit (Dus er helemaal niet meer op zit) dat die dan pas niet meer bij online leden staat. (En hetzelfde geld voor de gasten die online zijn.)

Mvg. Thomas

Lennard
?
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maar pas als die de site afsluit (Dus er helemaal niet meer op zit) dat die dan pas niet meer bij online leden staat. (En hetzelfde geld voor de gasten die online zijn.)

Dat kun je dus nooit checken.

DJVG

Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]
Dat kun je dus nooit checken.

Met javascript.....

Thomaz
'
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nou oke, wat voor manier hebben saven.nl en mastaline.com dan? Zoiets bedoel ik. Snapst du??

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thomaz schreef:

Nou oke, wat voor manier hebben saven.nl en mastaline.com dan? Zoiets bedoel ik. Snapst du??

Die hebben gewoon dat er bij elke pagina die wordt opgevraagd, de datum in de database wordt gezet dmv date() en dan wordt er elke keer gecheckt of het 5 minuten later is dan wanneer die datum in de database gecheckt, is het 5 minuten later > verwijder persoon uit database.

Thomaz
'
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 20:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

O oke, ik zal kijken als het lukt

Disksoft
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 21:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan het doen d.m.v. ajax te combineren met php.

Lennard
?
Geplaatst op: 06 Feb 2007, 21:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

DJVG schreef:

[...]
Met javascript.....

10 % van de gemiddelde internetters heeft JavaScript uitstaan; dan zul je dus 10 % van de bezoekers niet kunnen laten zien...

En bovendien kun je dat dan ook faken enzo. Ik zou voor de manier gaan die Thaan zegt.

HyperTesia
Webdeveloper
Geplaatst op: 07 Feb 2007, 13:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

zijn wel scriptjes voor..Je moet es zoeken op google naar online leden php ofzo.. Als je geen vindt pm anders maar, heb hier wel nog erges staan

Maarten
Geplaatst op: 07 Feb 2007, 13:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

als je zoekt krijg je der wel veel maar zoek is op wmcity.nl of scriptgd.nl

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login