Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Videokaart + processor ?

Lennard
?
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 15:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hee,

/me gaat binnenkort een nieuwe PC laten samenstellen [ ], maar ik zoek nog 2 dingen:
- Videokaart
- Processor

Mij leek de Asus GeForce 8800 GTS wel een goede (640 MB, DDR3; GTX is te duur en die specs kan ik ook bereiken door hem over te klokken ; deze ondersteunt ook DirectX 10 enzo...), maargoed; /me heeft er ook niet zoveel verstand van.

Een goede processor leek mij wel de AMD Athlon 64 X2 4200+ (2 x 2.0 GHz, 512 KB, 400 MHz).

PC gebruik ik voornamelijk om mee te internetten, scripten, maar ook wil ik games als Call of Duty 2 en Battlefield 2 met deze dingen minimaal 1280 * 1024 alles op z'n hoogste stand spelen (zodat ik er ook weer een hele tijd mee vooruit kan). Op Battlefield 2 kan dit iig met deze kaart (hij haalt volgens tweakers.net zelfs gemiddeld 100 fps, dus CoD 2 moettie ook wel redden). M'n monitor kan maximaal 1280 * 1024 aan (na wat geklooi wel meer, maar dan wordt ie wazig), dus op hogere resoluties hoeft hij niet perfect te zijn enzo.

Oja; weet iemand of die processor een beetje bij de videokaart past? Dus niet dat de processor 100 % draait en de videokaart 50 % (of andersom), da's zonde.

Zijn dat een beetje slimme dingen, of is dat oerdom ofzo?

Greetz,

Lennard.

Edit:
Nog een productsurvey van de videokaart en van de processor.

[Laatst bewerkt door Lennard op maandag 12 februari 2007, om 15:47]
Saven
admin
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 16:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je kan beter ff wachten met een videokaart en processor.
Binnekort komt er een nieuwe reeks videokaarten met directx10 ondersteuning, en worden de duo/quad core processors van intel goedkoper

Lennard
?
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 17:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke; ik ga hem toch nog niet deze maand al kopen denk.

De 8800 GTS ondersteunt btw al DirectX 10.

Christan
Pwn erd
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 17:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Je kan beter ff wachten met een videokaart en processor.
Binnekort komt er een nieuwe reeks videokaarten met directx10 ondersteuning, en worden de duo/quad core processors van intel goedkoper

waarom worden ze goedkoper ?

komt er een nieuwe aan ?

Hunterseaker
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 18:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Asus GeForce 8800 GTS is zwaar overkill, vooral met het schermformaat wat jij hebt, als je 1600x1024 hebt, loont een Asus GeForce 8800 GTS, voor wat jij wilt, werkt een 7900 gt ook prima.....

Lennard
?
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 18:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hunterseaker schreef:

Asus GeForce 8800 GTS is zwaar overkill, vooral met het schermformaat wat jij hebt, als je 1600x1024 hebt, loont een Asus GeForce 8800 GTS, voor wat jij wilt, werkt een 7900 gt ook prima.....


Kan ik dan wel gewoon alles op z'n best hebben staan, met de 7900 gt?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 18:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

Oke; ik ga hem toch nog niet deze maand al kopen denk.

De 8800 GTS ondersteunt btw al DirectX 10.


De geforce 8x serie is de eerste kaart die DX10 ondersteunt, lijkt me persoonlijk niet slim om zo'n kaart te kopenl; vol met kinderziektes, zal de latere DX10 games echt niet vollop kunnen draaien en zo kun je nog wel 10 redenen verzinnen om niet de 1e revisie van een videokaart te kopen. Gewoon niet doen; geldverspilling. Maargoed dat is mijn visie.

Christan schreef:

[...]

waarom worden ze goedkoper ?

komt er een nieuwe aan ?


Er komt idd een revisie van de c2d procs. aan en gepaard met een prijsverlaging, als men geheugen dat goed onthouden heeft. Lijkt me zowieso niet slim om een AMD te kopen als er nu de c2d is, die is gewoon op alle fronten superieur aan wat AMD te bieden heeft. Er is behalve prijs dan, voor mij echt absoluut geen reden om nu voor AMD te kiezen, die liggen nu gewoon echt achter qua technologie.

Vuhuy
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 18:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik geloof dat je processor een bottleneck word .
Spaar even verder voor een C2D en dan kun je je 8800 ook volledig benutten.

Het punt is dat je een AMD bord niet kunt upgraden met een C2D processor, wil je het allerbeste uit je 8800 halen.

Bijkomend nadeel als je voor een C2D gaat is dat je mogelijk je geheugen ook moet vervangen.

Ik zal er nog goed over nadenken alsi k jou was

Lennard
?
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 20:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Dus ik kan beter een Core 2 duo kopen?

Edit: deze ofzo?

@ Thaan: Welke videokaart raad je me aan? Zit er veel verschil in de DX-9 en de DX-10 kaarten?

En moederbord enzo, dat boeit niet denk? Als alles er maar in past.

[Laatst bewerkt door Lennard op maandag 12 februari 2007, om 20:40]
Zaitsu
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 20:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

why een AMD?
Koop een intel core 2 duo.
En zorg dat als je een nieuw moederbord koopt hij fsb tot 1333 aankan, voor de nieuwe ic2d's

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 20:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

Dus ik kan beter een Core 2 duo kopen?

Edit: deze ofzo?

@ Thaan: Welke videokaart raad je me aan? Zit er veel verschil in de DX-9 en de DX-10 kaarten?

En moederbord enzo, dat boeit niet denk? Als alles er maar in past.

Videokaart denkik handiger om op de R600 te wachten van ATi, nu heb je qua DX10 kaarten namelijk geen keuze dan de geforce 8x serie. Zowieso duurt het nog wel een tijdje voor er games zijn die echt gebruik maken van DX10, DX9 duurde het ook een tijdje mee, dat is altijd zo. Je kan een instap/budget model nemen van een DX10 kaart, en later wanneer het wat meer gemeengoed is (en de prijzen wat beter zijn) een goede DX10 kaart nemen, nu heb je er namelijk niks aan om een high-end DX10 kaart te nemen; welke game wil je er mee spelen? Er is geen enkele game die van DX10 gebruik maakt die je wilt spelen (ik neem aan dat je geen Flight simulator X wilt spelen, zelfs met een 8800XT in SLI kun je die niet voluit spelen) dus dat moet je ook bedenken, heb ik er wel wat aan?

Zelf vind ik het ook een moeilijke keuze, als ik nu meteen een nieuwe PC zou kopen, zou ik dus iets goedkoops nemen, en wachten tot er wat meer DX10 kaarten zijn en dan een mid-end kaartje nemen.

Mobo is een beetje afstemmen op je proc., en daarna je geheugen lijkt me.

Zaitsu schreef:

why een AMD?
Koop een intel core 2 duo.
En zorg dat als je een nieuw moederbord koopt hij fsb tot 1333 aankan, voor de nieuwe ic2d's

Hij heeft nog geen nieuwe pc gekocht, en dan nu al voorbereiden op een upgrade? Vind ik zelf nogal nutteloos, draai hier op een Dell Dimension 8300 uit eind 2003, en misschien eind dit jaar dat ik hem compleet ga vervangen. Enige wat hier aan geupgrade is, is de graka want die was kapot en de harddisk voor wat meer stilte.

[Laatst bewerkt door Thaan op maandag 12 februari 2007, om 20:51]
Lennard
?
Geplaatst op: 12 Feb 2007, 20:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ Zaitsu: Ik ga ook een Core 2 duo nemen; E6600 denk ik, zijn de meningen wel goed over op internet en is ook niet überduur enzo.
FSB tot 1333 MB/sec? Of tot 1333 MHz?

Bestaan er ook omvormingen van AGP naar PCI-e ofzo?
Heb namelijk vorig jaar een 6600GT gekocht (AGP), maar daar heb ik nu niets meer aan denk?
Er is denk ook niets dat er een socket 775 én een PCI-e én een AGP in zit?

Naja; scheit, dan verkoop ik m'n 6600GT wel.

Kan ik niet gewoon een 7900GT (of een GTO / GTX ) kopen zoals Hunterseaker zei, en dan in 2008 ofzo een 8800GT?

[Laatst bewerkt door Lennard op maandag 12 februari 2007, om 21:03]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 17:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Omfg. Heeft je nieuwe pc geen AGP ?
En uhm. Als je je agp naar pci convert schiet je niks mee op.

Saven schreef:

[...]
sloom: pci
snel: agp

Inderdaad. Als je dus;

[AGP] OP [PCI] OP [aansluiting]

Is het dus sloom

[Laatst bewerkt door Sharp op donderdag 15 februari 2007, om 20:49]
Saven
admin
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 17:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Omfg. Heeft je nieuwe pc geen AGP ?
En uhm. Als je je agp naar pci convert schiet je niks mee op.

sloom: pci
snel: agp
sneller: pci express
snelst: agp express (is er nog niet volgensmij)

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 18:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

[...]
sloom: pci
snel: agp
sneller: pci express
snelst: agp express (is er nog niet volgensmij)

agp express? nog nooit van gehoord.

PCI-e is de huidige standaard, AGP kaartje zul je dus idd niet zoveel aan hebben. Verkoop gewoon je AGP kaartje, en koop een PCI-e kaart.

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 18:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

agp express? O_o

Najah, suma wacht op een crossfire c2d of quadcore mobo + niet zulke dure kaarten en koopt dan een pc

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 20:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven wat ijl jij? PCIe 2.0 is snelste ofzo.

Je kan idd beter op de R600 wachten. Kost 600$ en beter performance dan 8800GTX. Moet je wel dik 30 CM ruimte in je case hebben.

Lennard
?
Geplaatst op: 15 Feb 2007, 21:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

Omfg. Heeft je nieuwe pc geen AGP ?
En uhm. Als je je agp naar pci convert schiet je niks mee op.

Uhm... AGP is 2,1 GB/sec ofzo, PCI-e iets van 4 GB/sec...

Waarom zou ik überhaupt AGP willen?

WikiPedia schreef:
In 2005 heeft PCI Express AGP opgevolgd, al zijn AGP-kaarten nog steeds voorhanden. PCI Express, die niet beperkt is tot het gebruik met grafische kaarten, biedt een veel grotere snelheid en tal van nieuwe eigenschappen.

Dus why AGP?

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 17 Feb 2007, 16:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Lennard schreef:

[...]
Uhm... AGP is 2,1 GB/sec ofzo, PCI-e iets van 4 GB/sec...

Waarom zou ik überhaupt AGP willen?

[...]
Dus why AGP?


Ow ik dacht gewone PCI. Nm. (hehe)

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login