Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

KAS rookbom

Tadnecty
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Misschien een beetje laat voor oud en nieuw, maar deze kan altijd:

de KAS Rookbom.

Parrega Rookbom (van ik en mijn vrienden)

Door dit grote verhaal denk je waarschijnlijk dat dit een moeilijk recept is. Niets is minder waar! het is juist geweldig leuk en als je het met een groep doet ook nog gezellig.

hier het recept:

Handleiding KAS-Rookbom

Ten eerste wil ik vermelden dat het in bezit hebben en afsteken van een rookbom illegaal is en valt onder de wet van ernstvuurwerk (=vuurwerk dat alleen mag afgestoken worden door een bevoegde)

Ten tweede is het maken van een KAS-rookbom niet ongevaarlijk. Zo zijn er de dampen (waaronder ammoniakdampen) en pas of voor eventuele wondjes, ammoniumnitraat is bijtend, trek dus handschoenen aan.

Ik heb het zelf in mijn mond gekregen en het proefde zuur en je kreeg er een holle maag van (net alsof je een boer moet laten, het gaat dus gisten). Ook dit is gevaarlijk en ik heb meteen mijn mond gespoeld!

Maak de rookbom zoveel mogelijk in de open lucht (vooral als je de keukenrollen nat maakt), want er komen dus dampen vrij. Ikzelf heb het gedaan met een erg grote rookbom in een kleine keuken met 6 mensen. Na een paar uur werk werden we misselijk en moesten we steeds even naar buiten, anders kregen we het te benauwd (je wordt heel duf en sloom van de dampen en het is sterk afgeraden om ze ook in te ademen.

Iemand heeft mij ook verteld dat bij verbranding van kunstmest blauwzuur vrijkomt en dat is erg giftig voor mensen. (Ik weet dit echter niet zeker. Ik leef in ieder geval nog wel.

Houdt er ook rekening mee dat mensen de politie kunnen bellen, omdat ze denken dat er iets in brand staat.

Ik ben in geen geval verantwoordelijk voor de gevolgen van het maken/afsteken van een KAS-rookbom. Ik geef deze handleiding alleen vrij, zodat er geen mensen zijn die er onwetend mee gaan klooien.

Benodigdheden:

Chemicaliën:
- Kalkammonsalpeter/KAS (te koop bij het tuincentrum)
- Suiker
- Water

Materialen
- Weegschaal
- Katoenen doeken of keukenpapier
- Emmer
- Aluminium folie
- Ducktape
- Sterretjes

Werkwijze:

(extra instructiefilmpje)

http://www.gamekeeper.deds.nl/movies/kassuiker_rookbom_maken.wmv

Let op! Hier wordt binnen gewerkt en dat is afgeraden!

Voor 500 gram mengsel het je ongeveer 2 keukenrollen nodig. Scheur de keukenrol zo af, dat elk stuk 8 vellen heeft.

Weeg 6 delen KAS en 4 delen suiker af naar gewicht, bijvoorbeeld: 160 gram suiker en 240 gram KAS. Doe beide stoffen in een emmer en voeg steeds een beetje warm water toe en roer om de paar seconden goed door. Gebruik ongeveer 400ml op 400 gram mengsel.. Daarna goed roeren, het is niet erg als er wat korreltjes op de bodem blijven liggen, dit geeft alleen aan dat de maximale hoeveelheid KAS/suiker is opgelost. Pak nu het keukenpapier dat je al hebt gescheurd(voorbeeld: 2 keukenrollen) en laat die nu zo veel mogelijk van de KAS-suiker oplossing absorberen. Haal ze uit het mengsel en leg ze op een schaal. Knijp zo weinig mogelijk in de vellen, zodat er zoveel oplossing blijft inzitten en hang ze te drogen op een wasrek boven een verwarming (straalkachel) of op de verwarming zelf (pas op met extreem hete kachels, dan worden de doeken zwart en dan kan het zijn dat ze ontsteken.

Dit duurt een aantal uur afhankelijk van de omstandigheden. Houdt ontstekingsbronnen verwijderd!

Leg de keukendoeken op tafel en niet er steeds 2 aan elkaar vast. Plaats ongeveer 4 tot 5 sterretjes (afhankelijk van de grote van de rookbom) in het midden over de gehele lengte en laat er 1 à 2 uitsteken.. Rol het keukenpapier niet te strak op en plak er een aantal lagen plakband overheen (voor, midden en achter vooral). Daarna omwikkelen met een aantal lagen aluminiumfolie. Let op: Op aluminiumfolie zitten 2 verschillende kanten: Een doffe kant (als je die naar binnen doet, laat het de warmte door) en een Glanzende kant (Als je die naar binnen doet, houdt het de warmte binnen.) Gebruik dus de doffe kant naar buiten en de glanzende kant naar binnen! Doe daar een tie-rap strak om de achterkant.

Nu is je rookbom klaar! Steek hem binnen 3 à 4 dagen af, want het mengsel trekt vocht aan.

Door dit grote verhaal denk je waarschijnlijk dat dit een moeilijk recept is. Niets is minder waar! het is juist geweldig leuk en als je het met een groep doet ook nog gezellig.

[Laatst bewerkt door Tadnecty op dinsdag 13 maart 2007, om 20:29]
Thomaz
'
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Echt mooie rookbom!

Normaal rookt die regelmatig, maar deze duurt best lang, maar toen die loskwam kwam er in een x veel rook, echt mooi!

Artofdead
Master Fish
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wel leuk zo'n rookbom
Alleen zou ik het zelf nooit doen...We hebben hier een buurt met zeik mensen

Tadnecty
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:46
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ja, wij kwamen op een speciaal idee:

We stopten het niet in 1 "koker" maar in 4. Dus 4 x zo snelle rookontwikkeling. Daarbij hadden we meer sterretjes dan normaal gekocht.

Ze keken me bij de welkoop wel raar aan trouwens. Ik kocht middenin de winter een pak kalkammonsalpeter kunstmest. Die meneer vraagt zo: Waarom koop je dat in deze tijd?
Ik keek toevallig net op de verpakking en zag daar staan: Ook voor de winter, voor behoud van gazonnen (oid). Ik dus: Tja, ziet u dit niet? Hier staat: Ook voor de winter, voor behoud van gazonnen.
heb ik hem mooi uitgeluld

ps. koop de sterretjes en kunstmest wel appart, anders ondervragen ze je nog erger...

Gerwin
aka "Thaan"
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

-knip-

[Laatst bewerkt door Gerwin op dinsdag 7 juni 2011, om 17:38]
Tildo
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Boeiend, zeggen dat het voor eigen gebruik is.. wat willen ze nog zeggen

Laikos
Geplaatst op: 09 Apr 2007, 22:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

haha met LSD zou inderdaad leuk zijn om school onder rook te zetten.
hadden ze vorig jaar gedaan met iets anders in het fietsenhok, en misschien dit jaar in het hele gebouw ofzo

DJVG

Geplaatst op: 09 Apr 2007, 22:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

best wel oud he...

edit:
Maar hij blijft wel leuk!

[Laatst bewerkt door DJVG op maandag 9 april 2007, om 22:52]
Maarten
Geplaatst op: 10 Apr 2007, 09:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

/care

(wel mooi )

Member1002
Geplaatst op: 10 Apr 2007, 11:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moet dit eens gooien in het politiekantoor, succes verzekerd!

Tadnecty
Geplaatst op: 10 Apr 2007, 17:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

haha met LSD zou inderdaad leuk zijn om school onder rook te zetten.
hadden ze vorig jaar gedaan met iets anders in het fietsenhok, en misschien dit jaar in het hele gebouw ofzo

whaha, kan je er ook morphine ingooien? en dan alle leraren aan de rookbom vastbinden, heb je lekker een paar dagen vrij... (ook door schorsing )

Headshot
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 16:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vettt!

BorisSoad
Drugshond
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 16:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Vetjes

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 16:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Deze is echt meesterlijk.

Tadnecty
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 18:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

In de meivakantie maken we er een (of meerdere, we moeten testen) met jodium. verbranden van jodium levert paarse rook

Gkhn
duh mothafoKING
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 18:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty
Geplaatst op: 16 Apr 2007, 19:23
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

oke, ben jij vaag? of is dit een fout plaatje?

Tadnecty
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 10:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

*bump*

hey allemaal, nieuwjaar komt eralweer aan (okey, nog een maand, maar toch, de pepernoten lagen al in de winkel voordat de vakantie was afgelopen , dan is dit niet zo erg...)

Dus wij gaan dit weekend alvast wat testen met nieuwe dingen, misschien kunnen we nog aan wat pure kaliumnitraat komen... Dit jaar wordt hij nog groter erger en blijft de rook ook wat hangen (check de wind van vorig jaar)...

klikzorz

Iemand nog wat tips voor apparte rook?

EDIT

nou zeg ik niet dat deze alleen voor oud en nieuw is....
1 woord: staking

[Laatst bewerkt door Tadnecty op dinsdag 27 november 2007, om 10:15]
Stfn
1th
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 14:45
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wat moet je nou voor KAS kopen dan ?
Ik snap alles altijd ervan maar niemand verteld wat ik moet hebben.
Is er niet een speciaal merk ofzo ?

Tadnecty
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 14:54
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je koopt gewoon kunstmest... Als je boer bent heb je het in de silo.

Let er alleen op dat er een hoog kalium(nitraat) in zit...

Stfn
1th
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 15:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Je koopt gewoon kunstmest... Als je boer bent heb je het in de silo.

Let er alleen op dat er een hoog kalium(nitraat) in zit...


En waar moet ik dat kunnen vinden of dat erin zit ?

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 15:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Of je koopt gewoon Kaliumnitraat a.k.a KNO3.

Allemaal zo moeilijk doen met kunstmest enzo.

[Laatst bewerkt door Guz op dinsdag 27 november 2007, om 15:57]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 17:47
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Anders bump je ff een tering oud topic
Btw: rookpotten 100 gram rode rook, heeft mijn maat uit België gehaald Morgen op school afsteken /me gaat zowiezo filmen

Guz schreef:

Of je koopt gewoon Kaliumnitraat a.k.a KNO3.

Dat stop ik liever in een pijpbom, iets leuker effect

Met koper(poeder) kan je dacht ik groene rook maken

[Laatst bewerkt door Sharp op dinsdag 27 november 2007, om 17:51]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 17:52
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Tadnecty schreef:

Je koopt gewoon kunstmest... Als je boer bent heb je het in de silo.

Let er alleen op dat er een hoog kalium(nitraat) in zit...


Je kan ook gewoon @ je locale tuinierwinkel ofzeauw halen alleen hebben ze bij mij alleen zakken van 5kilo. Vorig jaar gekocht heb ik nog steeds van

kut weer dubbelpost

[Laatst bewerkt door Sharp op dinsdag 27 november 2007, om 17:52]
Robertenzo
Geplaatst op: 27 Nov 2007, 18:29
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Sharp schreef:

[...]
Je kan ook gewoon @ je locale tuinierwinkel ofzeauw halen alleen hebben ze bij mij alleen zakken van 5kilo. Vorig jaar gekocht heb ik nog steeds van

kut weer dubbelpost

@sharp...

staut!

ps. NICE

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login