Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

AJAX Automatisch refreshen bij nieuwe

Thomaz
'
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo allemaal,

Ik was bezig met ajax, alleen nu zou ik graag willen weten hoe je een pagina automatisch laat refreshen als er een reactie bij komt. Dit moet kunnen zonder dat je het merkt dat die refresht.

Mvg. Thomas

Tadnecty
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:51
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

wie/wat is ajax? trouwens, dat is wel een goed idee...

Tildo
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

nja, AJAX is een techniek met behulp van javascript, xml en php zonder een refresh toch de pagina herlaat.
leer xml en javascipt zou ik zeggen, maar is het nog niet te vroeg voor ajax? is nog in ontwikkeling heb ik ergenst gelezen.
ps, op wmcity staat er een artikel.

[Laatst bewerkt door Tildo op dinsdag 13 maart 2007, om 20:54]
Maarten
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 20:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Thomaz schreef:

Hallo allemaal,

Ik was bezig met ajax, alleen nu zou ik graag willen weten hoe je een pagina automatisch laat refreshen als er een reactie bij komt. Dit moet kunnen zonder dat je het merkt dat die refresht.

Mvg. Thomas


vraag is op wmcity.nl die weten wel veel of phphulp.nl

Thomaz
'
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 21:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik snap het al grotendeels, zoals post verwerken, en net zoiets als frames. Alleen nu zou ik dit willen weten, alleen kon der niks over vinden.

Florian
kunjeditzien:')?
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 21:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb je misschien een goeie tut waar jij het hebt geleerd?
Ik ben er ook mee bezig, wil me er in gaan verdiepen, maar wil 't begin nog even goed doornemen .

Trouwens, misschien heb je hier wat aan .

-edit:
euw, bij nieuwe reactie. Ik denk niet dat dat kan, tenzij je iets maakt dat constant verbinding houd met de database.
Hoe ik het dan zou doen, is of met een timer werken(kan dat?), of gewoon een automatische reload inbouwen, die om de zoveel tijd gaat, en dan zie je vanzelf wel of er een nieuwe reactie is. Gezien je met ajax niet de hele pagina hoeft te herladen enzo, kun je dat geloof ik gewoon doen zonder je er last van hebt.

[Laatst bewerkt door Florian op dinsdag 13 maart 2007, om 21:30]
Tildo
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 21:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

zou zo iets nog al gewoon met javascipt te realiseren zijn?
om gelijk ajax te gebruiken

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 13 Mar 2007, 21:49
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hoeft trouwens niet eens xml te kennen om met ajax te kunnen werken hoor. En het is zeker niet te vroeg om ermee te beginnen. Het heeft nu al heel veel mogelijkheden en het is een vereiste in het komende web2.0

Neem aan dat je al basiskennis javascript (+ XMLHttpRequest() enzo) en php.
Als je nou het script dat de reacties toevoegd een timestamp oid laat wegschrijven in een .txt bestand en dan laat je je javascript dmv setTimeout() om de 20 seconden ofzo kijken of er al een nieuwe timestamp bijgekomen is.
Als dat het geval is haal je de nieuwe reactie op en voeg je hem op de pagina toe

Relatief simpel

Ik raad het iedereen trouwens aan om te leren. Het is relatief simpel als je al javascript kent, en makkelijk te leren.
Ik heb een cd van VTC gekregen van iemand en daar staat een gesproken cursus op. Zeer handig cursus waar je het goed van leert, al wordt het na een tijdje wel langdradig en sla je gewoon hele lessen over na de eerste minuut.
Maarja, misschien kan ik er wel een torrent van vinden.
Misschien is dit m

Zal binnenkort misschien ook ff een blog maken over Ajax

Mijn projectje waar ik ajax voor nodig had heb ik hier gemaakt en de phpsource staat hier (interesse in de werking en why? pm).

[Laatst bewerkt door iisys op dinsdag 13 maart 2007, om 21:57]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login