Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Startbalk en Bureablad weg

BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 12:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

beste savenerds, ik heb een best wel serieus probleem ik had men computer aanstaan om te downloaden en ik ga ff weg, kom ik terug, is er blauw scherm met een foutcode, ik denk fok it ik start opnieuw op en ga gewoon weer verder, dus ik heb ook niet op de foutcode gelet, ik weet het heel dom . maar ik starte dus op, alles leek normaal te werken maar toen kwam dus alleen mijn achtergrond, geen startbalk, en alle pictogrammen op men bureaublad waren ook weg, hoe komt dit? en hoe krijg ik het weer normaal?? Please help

Basjee
Octo
Geplaatst op: 11 May 2007, 13:17
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Welk besturingssysteem heb je?
XP: Bureaublad > rechtermuisknop > beeld > Bureaublad pictogrammen weergeven

Staat je taakbalk niet zo laag dat je hem omhoog kan 'trekken' of als je op dat windows toetsje drukt op je toetsenbord?

Zowiezo ff op virussen ed scannen

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 11 May 2007, 13:31
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Doe dit: Windows toets(Dat vlaggetje tussen alt en ctrl) + R(Run)

Typ in: 'explorer' en druk enter.

Uniqe
Geplaatst op: 11 May 2007, 13:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

probeer systeemherstel mischien helpt dat

BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 14:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

bedankt voor de tips, ik zal kijken of het werkt en unique (of iemand anders) hoe kom ik bij systeemherstel?

trouwens ik heb xp en wat is een goede (gratis) virus scanner, ik heb avg free nu maar die is blijkbaar niet zo goed als ie dat virus doorlaat

[Laatst bewerkt door BaXiess op vrijdag 11 mei 2007, om 14:15]
BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 14:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik heb ctrl+alt+delete gedaan ( de tips hierboven werkte niet), toen uitvoeren en toen explorer en dat werkte nu wil ik alleen nog graag weten hoe ik het virus (tenminste waarschijnlijk is het een virus) kan tracken en kan verwijderen

EDIT: werkt dus niet na een paar seconden is taakbalk en bureablad weer weg

[Laatst bewerkt door BaXiess op vrijdag 11 mei 2007, om 14:23]
Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 11 May 2007, 14:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

CTRL+ALT+DEL = zelfde als run...

Saven
admin
Geplaatst op: 11 May 2007, 14:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

ik heb ctrl+alt+delete gedaan ( de tips hierboven werkte niet), toen uitvoeren en toen explorer en dat werkte nu wil ik alleen nog graag weten hoe ik het virus (tenminste waarschijnlijk is het een virus) kan tracken en kan verwijderen

EDIT: werkt dus niet na een paar seconden is taakbalk en bureablad weer weg


Kijk eens bij processen dan, welk process veel actief is

BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 14:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

processen die er echt veel bovenuit steken zijn nod32krn en svchost, ik ben nu al aan het googlen maar blijkt dat het allebij programma's zijn die er op horen te staan of in iedergeval goed zijn

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 11 May 2007, 15:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

"svchost"(ofzo) Is een virust.. Als je de goeie er uitgooit dan is het fixed. Dat zijn vand ie hooks.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 11 May 2007, 15:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

svchost.exe is een gedeelte van Windows duts als je die eruit pleurt moet je je pc weer opstarten om weer normaal te krijgen, geen reacties plaatsen Painmaker als je er niets van weet...

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 11 May 2007, 15:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

er is wel zoiets als svchost bijvoorbeeld als 't in hoofdletters is gespeld of maar 1 hoofdletter oid dan is 't een virus! dat heb ik ooit is gelezen op m'n zoektocht om m'n pc weer te repairen =)

en weet je wel zeker dat er niet gewoon een foutje zit in 't windows systeem?

BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 15:39
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

een vriend van me heeft het op een aparte manier voor mekaar gekregen.. bij de weg dat svchost hoort bij windows, alleen als er iets raars met de naam is zoals nick al zei is er wat mis mee. ik wil nu alleen nog ff weten hoe ik systeemherstel kan doen

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 11 May 2007, 15:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

svchost.exe is een gedeelte van Windows duts als je die eruit pleurt moet je je pc weer opstarten om weer normaal te krijgen, geen reacties plaatsen Painmaker als je er niets van weet...

Jij weet er geen reet van vriend, Ik heb hetzelfde probleem gehad. Er zijn van die virrusen die @ je svchost gaan zitten en vanuit daar je PC lopen verneuken...

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 11 May 2007, 17:33
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Painmaker schreef:

[...]
Jij weet er geen reet van vriend, Ik heb hetzelfde probleem gehad. Er zijn van die virrusen die @ je svchost gaan zitten en vanuit daar je PC lopen verneuken...

Maar als je zonder je reden je svchost eruit pleurt dan ben je nog verder weg Ze kunnen er wel inkomen, maar als je het zonder reden verwijderd...
En ik had het over de gewone svchost.exe, en niet over remakes met gewijzigde letters of hoofdletters.

Nivek
Geplaatst op: 11 May 2007, 18:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke, jongens. Om dit probleem op te lossen kan je heel simpel je pc uitzetten. Je windows xp cd zoeken en de computer opstarten met de cd. Ga dan naar repair en hij zal een dos programma laden. Type dan in CHKDSK /R. Dan zal hij een controle plus reparatie uitvoeren op je systeem. probeer hem nu nog eens op te starten... Lukt het weer niet sluit je computer weer af.

Nu druk je op f8 als de computer opstart en start je veilige modus. Hiervanuit kan je systeem herstel benaderen en gewoon een punt kiezen waarop alles nog goed was... Daarna herstart hij vanzelf en zou hij het weer moeten doen.

Als je dit nou wil voorkomen zorg ervoor dat je virus scanner en firewall up-to-date zijn.

Painmaker
AKA God
Geplaatst op: 11 May 2007, 19:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Wie zegt dat ik de normale bedoel.. Ik zeg toch de "goeie"? Of niet soms?
Mja laat maar ofzo.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 11 May 2007, 20:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

So, Bax, oplossing ?

BaXiess
Geplaatst op: 11 May 2007, 20:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

njah beetje raar, ik had dus dat run-->explorer gedaan maar na paar seconden verdween het dan weer.. dus een vriend van mij die deed het en trok meteen men hele startbalk over het scherm, en verrek, het werkt hij bleef staan en daarna kon ik hem weer naar normale grote terug veranderen, echt hele rare methode om dit op te lossen maar het werkte..

Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 12 May 2007, 08:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

svchost.exe is een gedeelte van Windows duts als je die eruit pleurt moet je je pc weer opstarten om weer normaal te krijgen, geen reacties plaatsen Painmaker als je er niets van weet...

Ja, maar ik heb dus ook een keer 2 svchost.exe's gehad () En die faute trok dus me CPU leeg e.d

Joris
moderator
Geplaatst op: 12 May 2007, 21:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Verwijder Svhost NIET!

Dat is een belangrijk bestand voor je internet en GEEN virus! Ik heb hetzelfde probleem gehad, start de PC op via veilige modus en run dan systeemherstel.

Bureau accessoires --> Systeemwerkset --> Systeemherstel

Rinaldo
Geplaatst op: 12 May 2007, 23:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Joris schreef:

Verwijder Svhost NIET!

had een keer een virus die zo heten

dus ik heb het een keer gedaan !( )

Joris
moderator
Geplaatst op: 13 May 2007, 09:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@Rinaldo

En deed je computer of internet toen vreemd?

Plukky
Geplaatst op: 13 May 2007, 15:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

mijn svchost.exe neemt soms 100 cpu

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login