Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Wireless Router als Switch probleem

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 15 May 2007, 19:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik heb laatst een router gekocht. Ik wist dat je een router als switch kan gebruiken en aangezien ik die router in de toekomst nodig heb hoef ik geen nieuwe switch te kopen.
Ik heb het nu zo geïnstalleerd:

Nu zit ik alleen met 1 probleempje. Ik heb geen idee hoe ik achter de netwerksleutel moet komen. Bij de EDIMAX (192.168.2.1) zie ik niets over netwerksleutels staan in de admin en de SITECOM (192.168.0.1?) heeft geen IP, omdat (denk ik) ik hem alleen als switch gebruik. Draadloos signaal geeft hij wel, maar de netwerksleutel is een groot raadsel.
Iemand misschien een idee hoe ik achter de netwerksleutel kan komen of als ik hem nog in moet stellen hoe ik dat doe?

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 15 May 2007, 19:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oke, als eerst, moet je dus even erbij zetten wat die edimax is, een modem/router/access point? Je moet er zowieso voor zorgen dat alle IP ranges hetzelfde zijn, dus:

Als je edimax een 192.168.2.1 is, moet je sitecom niet in de 192.168.0.x zitten maar in de 192.168.2.x range zitten. Weet aardig wat van netwerken, gewoon rustig blijven proberen, kom je der wel uit.

Je sitecom heeft trouwens wel een IP, want je moet er DHCP dus op uitzetten en dat kun door dat via de admin via dat IP te doen. De netwerksleutel kun je hier ook instellen. Gebruik trouwens WPA, niet WEP als beveiliging.

Als je edimax trouwens ook een DHCP server is, moet je zorgen dat op de sitecom de DHCP server UITSTAAT. Anders krijg je conflicten.

[Laatst bewerkt door Thaan op dinsdag 15 mei 2007, om 19:45]
Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 16 May 2007, 11:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het is ook een router met een DHCP server. Ik heb geen idee of de sitecom dat ook is. Ik kan in ieder geval nergens het IP adres vinden.
Bij active DHCP clients op de Edimax staat alleen mijn PC die verbonden is met de UTP kabel...

Thaan
Aka "Gerwin"
moderator
Geplaatst op: 16 May 2007, 15:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ijsthee schreef:

Het is ook een router met een DHCP server. Ik heb geen idee of de sitecom dat ook is. Ik kan in ieder geval nergens het IP adres vinden.
Bij active DHCP clients op de Edimax staat alleen mijn PC die verbonden is met de UTP kabel...

Dan moet je even je PC alleen op de sitecom aansluiten, en bij start > uitvoeren > cmd > ipconfig typen, enter doen, en kijken wat je standaard gateway is. Dat is dan het IP adres van je sitecom.

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 16 May 2007, 16:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als ik mijn PC alleen op de sitecom aansluit kan hij geen netwerkadres verkrijgen en eindigt hij dus zonder standaard gateway...

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login