Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Geheugen upgrade.

Arie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:35
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik wil me upgraden van 1284 mb naar 2 gig omdat Windows Vista soms echt sloom is..
Maar mijn vraag is dus of het helpt als ik me geheugen upgrade?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:37
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nee.
En ik spreek uit ervaring.

Ik heb zelf ook van 1024 mb naar 2 gig geupdate maar merk er (bijna) niks van.

Arie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:38
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Nee.
En ik spreek uit ervaring.

Ik heb zelf ook van 1024 mb naar 2 gig geupdate maar merk er (bijna) niks van.


Maar wat helpt wel?

Alex
Kansloos
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Betere processor nemen

Saven
admin
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Nja nu is 2 gig wel aan te raden, maar een goede processor heeft meer nut denk ik

Ijsthee
Ik space!
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 19:48
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Terug stappen op Windows XP, ik ben geen standaard Vista basher, maar ik krijg wel het idee dat Vista gemaakt is om een hardware-koop boost te veroorzaken. Als Vista eenmaal is wat XP nu is lachen we mensen met 2 gig uit als ze zeuren dat Vista sloom is

Mijn Laptop is "Vista ready". Toen ik hem thuis voor het eerst opstarte moest ik al 15 minuten wachten voordat alles /redelijk/ soepel draaide. En als ik meer dan 2 vensters naast msn en al die onderhoud shit draai word ik al lijp van frustratie.

Of inderdaad een betere (lees:veel te dure) processor nemen + de hele meuk die je dan moet vervangen waarschijnlijk.

Arie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 20:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Saven schreef:

Nja nu is 2 gig wel aan te raden, maar een goede processor heeft meer nut denk ik

Kan je een AMD 3000+ processor zonder problemen upgraden naar een AM2 AMD Athlon64 X2 5200 2.6GHz ?
Of moet je moederbord dat ook aankunnen?

[Laatst bewerkt door Arie op maandag 25 juni 2007, om 20:10]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 20:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

2 Gig is natuurlijk wel beter, en een stap in de goede richting

Arie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 20:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

2 Gig is natuurlijk wel beter, en een stap in de goede richting

Oké, dan zorg ik eerst voor 2 gig en dan een andere processor en moederbord als dat nodig is.

Kersentaart
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 20:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Werkt vista Ultimate goed op 1,5 gyg ram?

Syncie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 21:01
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Kersentaart schreef:

Werkt vista Ultimate goed op 1,5 gyg ram?

Zeker

Maar voor mij was de overstap van 1 gig naar 2 gig zeer zeker duidelijk merkbaar. (Processor: AMD Athlon 4800+ X2 Dual Core 64BIT)

Arie
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 21:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Syncie schreef:

[...]
Zeker

Maar voor mij was de overstap van 1 gig naar 2 gig zeer zeker duidelijk merkbaar. (Processor: AMD Athlon 4800+ X2 Dual Core 64BIT)


Wat waren de verschillen die je merkte?

Tildo
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 21:22
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hij slaat sneller alles op, op het virtueel geheugen..

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 25 Jun 2007, 21:42
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ik zie dat veel mensen hier het over amd hebben... zelf vind ik intel duo 2 core proccesoren beter (recensies enzow), maar ik ben dus nu voor een nieuwe pc aan 't sparen van rond de 700/800 euro enne vaak zijn de systemen met amd lager van prijs + dan zit er nog wat betere dingen in omdat de amd proccesor goedkoper is..
ik game opzich wel veel maar ik gebruik dus ook weer veel programma's en ik hou heel erg van multitasken!

dus wat raden jullie mij aan..? sorry voor 't offtopic gaan

nu weer ontopic:
ik heb op veel forums/bladen/tweakers.net gelezen dat windows vista pas op volle toeren kan draaien met 4GB ram.. dat vind ik echt nergens opslaan.. maar een betere proccesor kan idd helpen en dan misschien je ram geheugen!

DJVG

Geplaatst op: 26 Jun 2007, 07:36
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik neem aan dat iedereen zijn Vista configuratie heeft geupdate na de geheugen upgrade, anders gebruikt vista nog steeds het geheugen wat er eerst inzat

Chase
Geplaatst op: 26 Jun 2007, 08:41
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Het werkt zeker wel, al deed ik een upgrade van 1 gig naar 4 gig . Maar het werkt, zowiezo, hoe meer geheugen hoe beter. Al heb ik dan wel een 64 bit vista enzo maja goed

Syncie
Geplaatst op: 26 Jun 2007, 10:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Arie schreef:

[...]
Wat waren de verschillen die je merkte?

Sneller enzo, ik gebruik nu standaard met wat spulletjes open 1 gig werkgeheugen.

NickD
Kurosaki Kun!!
Geplaatst op: 26 Jun 2007, 11:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

@ djvg:

oooh lol m'n pa heeft pas nog 1gb (in totaal naar 2gb) ram geheugen erbij gekocht alleen we merken nog geen verschil. hij heeft gewoon windows xp home edition.. hoe moet je dat dan acitveren?

Basjee
Octo
Geplaatst op: 26 Jun 2007, 11:18
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

NickD schreef:

@ djvg:

oooh lol m'n pa heeft pas nog 1gb (in totaal naar 2gb) ram geheugen erbij gekocht alleen we merken nog geen verschil. hij heeft gewoon windows xp home edition.. hoe moet je dat dan acitveren?


Ja, inderdaad.
Als het zo is dat je het moet activeren hoe moet dat dan?

Tadnecty
Geplaatst op: 27 Jun 2007, 10:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

ligt er eigenlijk net aan of je DDR of DDRII hebt. En daarmee dus ook 500/667/800 MHZ.

Triple
Geplaatst op: 27 Jun 2007, 17:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Euh het zal altijd wel iets helpen, maar als je 'm écht sneller wil laten lopen moet je, zoals al eerder gezegd, een betere processor kopen met meer MHZ/GHZ .

Syncie
Geplaatst op: 27 Jun 2007, 17:15
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Triple schreef:

Euh het zal altijd wel iets helpen, maar als je 'm écht sneller wil laten lopen moet je, zoals al eerder gezegd, een betere processor kopen met meer MHZ/GHZ .

Nee, fout. Er zijn meerdere factoren die de snelheid bepalen, waaronder natuurlijk wel GHZ.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login