Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

php Betaling klant

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 14:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hey,

Ongeveer zo'n 2 maanden geleden heb ik een project gehad, waarbij ik voor iemand een volledige site heb gemaakt. Autoverhuur systeem etc..

Een project van €400,-, vrij snel toen het bijna klaar was, wilde die het hebben al vanwege dat er iemand bij hem langskwam om de veiligheid van het systeem te checken, oke, allemaal leuk en aardig. Maar ik wilde dan wel 200 euro betaling al hebben. Die gast veel moeilijk over doen, maar dat toch betaald gekregen.

enkele dagen nadat ik de betaling ontvangen had van 200 euro, is het systeem af, maar die overige betaling van €200,- heb ik nogsteeds niet ontvangen. En als ik hem op msn er over aanspreek, is die binnen 2 minuten offline, zonder een reactie van hem te hebben ontvangen.

Destijds beschikte ik nog niet over een eigen online test-server. Dus plaatste ik mijn scripts rechtstreeks op zijn site.

Ik heb beveiliging ingebouwt in mijn scripts, waardoor ik zijn site zo kan overnemen en alles wijzigen.
Maar uit ervaring sprekend weet ik dat het hacken van zijn site nou niet echt een goede oplossing is, en ik er alleen maar mee problemen mee krijg.

Hebben jullie misschien goede ideeen zodat ik toch aan het overige bedrag kan komen. Kom wel met Serieuze reacties btw.

btw: Advocaat inschakelen is wat drastisch, dus een derlijke reactie hoef je niet te posten

Gonaz
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 15:00
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Aangetekende brief sturen met een kopie van julie contract + uitleg waarom je je geld wilt.
Btw: je hebt toch een contract

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 15:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

Aangetekende brief sturen met een kopie van julie contract + uitleg waarom je je geld wilt.
Btw: je hebt toch een contract

Een contract heb ik inderdaad, Alleen dan nog, ik kan wel een brief sturen, die tekent die dan bij de postbode, leest het en gooit die brief weer weg? opzich zal het niks uithalen(denk ik).

Gonaz
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 15:10
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hebt al een bewijs dat hij het gelezen heeft, dan nog naar het vredegerecht (geen advocaat nodig)

Guz
Housejunkie
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 16:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je moet hem mailen en dringend zeggen om de overige 200 euro te betalen, gebeurd dit niet stuur dan nog een mail en begin dan met het dreigen.

MCC
Aishiteru
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 16:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Als hij je contract niet nakomt, is hij daarvoor strafbaar.
Dus je hebt het recht om naar de politie ( of wie dan ook ) te gaan.

EDIT: Sorry had het laatste zinnetje niet gelezen .
Maar ik zou dus echt even er achter aan gaan. Met mails, brieven enz. tot je een gewone reactie krijgt. met tenminste een rede van waarom je het geld niet krijgt

[Laatst bewerkt door MCC op zondag 19 augustus 2007, om 17:01]
Gonaz
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:02
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Met mails kun je niet veel beginnen (geen geldige rechtsbewijzen).

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hij heeft een contract die hij na moet komen, ik zou dus proberen zijn adres te bemachtigen en er zelf langs gaan...

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Maarten schreef:

Hij heeft een contract die hij na moet komen, ik zou dus proberen zijn adres te bemachtigen en er zelf langs gaan...

Juist ik ga ff 200km naar Amsterdam rijden, nee dankje, dan toch liever de vorig genoemde manieren

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 17:56
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Juist ik ga ff 200km naar Amsterdam rijden, nee dankje, dan toch liever de vorig genoemde manieren


Kon ik toch niet weten . Staat er ook echt bij he .

Gonaz
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:03
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Juist ik ga ff 200km naar Amsterdam rijden, nee dankje, dan toch liever de vorig genoemde manieren

Je hebt toch ook 200 km moeten rijden om het contract te onderteken, of heeft hij naar jou gekomen? Of is het niet ondertekend

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben via Sitedeals aan die klant gekomen -> ik heb een contract gemaakt, als pdf'je naar hem gemaild -> hij heeft geprint, ondertekent, gescand en teruggemaild(als pdf) -> contract'je

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 19 augustus 2007, om 18:17]
Rene
Professional
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 18:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

Ik ben via Sitedeals aan die klant gekomen -> ik heb een contract gemaakt, als pdf'je naar hem gemaild -> hij heeft geprint, ondertekent, gescand en teruggemaild(als pdf) -> contract'je

Hoe dan ook ben je niet handelsgerechtigt en kun je hem niks maken. Hij heeft alles netjes onder controle, slimme man.

Er is geen sprake van contractbreak omdat je niet handelsgerechtigt bent( dat gebeurd via de kantonrechter ), dus valt er niks meer te halen voor jou. Het overgeboekte bedrag zou hij evet. nog terug kunnen vragen via z'n bank ook.

Je hebt 200 euro en meer zou ik in jou situatie ook niet gaan verwachten. Erg slecht geregeld, zijn site offline halen zorgt natuurlijk alleen maar voor meer problemen.

[Laatst bewerkt door Rene op zondag 19 augustus 2007, om 19:10]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:06
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

Hoe dan ook ben je niet handelsgerechtigt en kun je hem niks maken. Hij heeft alles netjes onder controle, slimme man.

Er is geen sprake van contractbreak omdat je niet handelsgerechtigt bent( dat gebeurd via de katonrechter ), dus valt er niks meer te halen voor jou. Het overgeboekte bedrag zou hij evet. nog terug kunnen vragen via z'n bank ook.

Wat dat "handelsgerechtigt" ook moge betekenen, hoe kan ik dan wel een 'geldig' contract maken voor bij een volgende klant?

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hier kan je misschien meer te weten komen: [url]http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39459 [/url].

[Laatst bewerkt door Maarten op zondag 19 augustus 2007, om 19:08]
Rene
Professional
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Wat dat "handelsgerechtigt" ook moge betekenen, hoe kan ik dan wel een 'geldig' contract maken voor bij een volgende klant?

Zoals d'r staat, vraag je als minderjarige een handelsrecht aan bij de kantonrechter. Zonder dat stukjepapier mag jij als minderjarige geen handelpraktijken doen.

Zie hier

[Laatst bewerkt door Rene op zondag 19 augustus 2007, om 19:11]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 19:09
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

Zoals d'r staat, vraag je als minderjarige een handelsrecht aan bij de katonrechter. Zonder dat stukjepapier mag jij als minderjarige geen handelpraktijken doen.

oww, die manier, ok dan snap ik het, dankje voor je antwoord.

BaXiess
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:25
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rene schreef:

[...]

Zoals d'r staat, vraag je als minderjarige een handelsrecht aan bij de kantonrechter. Zonder dat stukjepapier mag jij als minderjarige geen handelpraktijken doen.

Zie hier


alleen misschien beetje domme vraag maar hij heeft dit 'stukjepapier' toch maar dan virtueel?? waarom telt het dan niet mee zeg maar??

Maarten
Geplaatst op: 19 Aug 2007, 20:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

[...]
alleen misschien beetje domme vraag maar hij heeft dit 'stukjepapier' toch maar dan virtueel?? waarom telt het dan niet mee zeg maar??

Hij is minderjarig...

Suma
heeft gelijk
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 00:07
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je bent gewoon de lul, je bent verplicht tot niets zonder contract. Ik denk dat je blij moet zijn met die 200 euro of anders geluk moet hebben.

iisys
Hmhm, indeed. whtvr.
moderator
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 09:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Rene, even zo simpel mogelijk gezegd, betekent dit dat zijn contract gewoon ongeldig is ?

Rian
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 10:43
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik ben 14 jaar en heb contracten met o.a. DeziWeb (Hosting) op mijn eigen naam en digitaal ondertekent. Deze zijn toch ook gewoon geldig.

Ik heb op de Kvk site gelezen destijds dat een minderjarig persoon contracten mag hebben met bedrijven.

Maar volgens mij mag je als minderjarige geen Contracten aanbieden.

[Laatst bewerkt door Rian op maandag 20 augustus 2007, om 10:44]
Sharp
:')
moderator
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 11:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik had serieus zijn site offline gehaald en weer up gegooit als ik me geld had ?

BaXiess
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 12:28
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

en dan aangeklaacht worden omdat je zen site ofline haalt terwijl je geen geldige reden hebt?? ben je nog zwaarder de lul

Rene
Professional
Geplaatst op: 20 Aug 2007, 12:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

iisys schreef:

Rene, even zo simpel mogelijk gezegd, betekent dit dat zijn contract gewoon ongeldig is ?

Correct.

Rian schreef:

Ik ben 14 jaar en heb contracten met o.a. DeziWeb (Hosting) op mijn eigen naam en digitaal ondertekent. Deze zijn toch ook gewoon geldig.

Ik heb op de Kvk site gelezen destijds dat een minderjarig persoon contracten mag hebben met bedrijven.

Maar volgens mij mag je als minderjarige geen Contracten aanbieden.

Zijn ook ongeldig. Als minderjarige dien je handligting te hebben om contracten te mogen ondertekenen. Wanneer jij beroep wilt doen op jou dienst wegens contractbreak veegt de rechter jou met papier en al van de toonbank.

Contracten dienen als minderjarige via je ouders/voogd te gaan indien je geen handligting hebt.

[Laatst bewerkt door Rene op maandag 20 augustus 2007, om 12:36]
📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login