Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

Triple boot

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:08
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hallo,

Ik had dus Windows XP MCE en Windows Vista Ultimate op m'n pctjee staan, allemaal geen probleem, werkte prima. Elke keer als ik opstartte, kon ik kiezen welk besturingssysteem ik wilde laden.

Toen heb ik ook nog Windows XP Pro er op gezet. (een spel dat ik graag wilde spelen kon niet op MCE/Vista)
Maar nu kan ik, als ik opstart, alleen nog maar kiezen tussen Windows XP MCE en Windows XP Pro, en Vista staat er nu dus niet meer tussen.

In de C:\boot.ini staan ook alleen MCE en PRO. Wat moet ik aanpassen om te zorgen dat ik ook weer op Vista kan?

EDIT:
Ik heb 2 harde schijven, en een daarvan is opgedeeld in 2 partities.
Op schijf C: staat Windows MCE, op schrijf D: staat Vista en op schijf E: staat PRO.

C: en E: staan op dezelfde HD, D: is die andere HD, zonder partities.

Boot.ini:

1
2
3
4
5
6
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

BVD

Jaapiej

[Laatst bewerkt door Jaapiej op woensdag 29 augustus 2007, om 22:27]
Gonaz
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:11
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Welke partities en harde schijven heb je? en waar staat wat op, plaats ook je boot.ini eens

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:21
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

Welke partities en harde schijven heb je? en waar staat wat op, plaats ook je boot.ini eens

Zie StartPost

[Laatst bewerkt door Jaapiej op woensdag 29 augustus 2007, om 22:21]
Gonaz
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

zijn C en E 1 hdd of... welke zijn er 1 hdd

Jaapiej
krek
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:27
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Gonaz schreef:

zijn C en E 1 hdd of... welke zijn er 1 hdd

Ik vraag me af of dat boeit, maarja, zie beginpost.

Gonaz
Geplaatst op: 29 Aug 2007, 22:32
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Ik zou voorstellen

1
2
3
4
5
6
7
[boot loader] 
timeout=10 
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS 
[operating systems] 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect 
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP Media Center Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Vista" /FASTDETECT

Normaal moet je nog uitleg geven over je IDE controllers maar probeer eens (ik geef geen garantie dat het lukt)
Kan ook zijn dat je rdisk bij Vista moet veranderen in 1 (weet niet hoe je controllers zijn aangesloten )

Edit: als tip zou ik zeg, probeer veel waarden uit (zet er desnoods een besturingssysteem of 15 onder, en selecteer dan later het goede, ik heb er zelf ook 10 staan (1 werkend en 9 niet, maar mijn timeout staat dan ook op 0)

[Laatst bewerkt door Gonaz op woensdag 29 augustus 2007, om 22:38]
Jaapiej
krek
Geplaatst op: 30 Aug 2007, 20:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Oplossing werkt niet, dus BUMP

Gonaz
Geplaatst op: 30 Aug 2007, 20:50
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Heb je geen bootmanager staan op je pc (er is 1 meegeleverd met Paragon Partition Manager, andere partitie-software hebben soms ook 1). Anders lees dit eens goed en pas zelf je boot.ini naar wensen aan.

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login