Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

php Query fout

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:12
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Hoihoi,

Nu zit ik is met een php/query foutje
dit is dus mijn query:

1
2
3
4
5
<?php

mysql_query("LOAD DATA INFILE '" . $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/tmp/" . $_FILES['file']['name'] . "' INTO TABLE gps LINES TERMINATED BY '\\r'")or die(mysql_error());

?>

Er wordt een file geupload-naar map tmp geplaatst, en die moet die die inhoud overzetten naar de database. Ik heb verschillende mysql connecties al gemaakt op de site, nergens een foutmelding, maar als ik hier dan klik op submit, en bij deze query, krijg ik de foutmelding 'Access denied for user 'yannick'@'localhost' (using password: YES)' ?

Zien jullie misschien een fout in de query, en waarom zou ik daar wel een foutmelding krijgen van connectie, en bij de rest op de hele site niet?

ik heb ook al is op deze manier gedaan:

1
2
3
4
5
6
<?php
$connection = mysql_connect('localhost', 'user', 'pass');
// db conn enzeuw

mysql_query("de query", $connection);
?>

Zodat de connectie variabele met de query mee gaat(ja dat mag, check dit, de link identifier meegeven), maar nogsteeds krijg ik de foutmelding dat access is denied?

Alvast bedankt,
Groeten badeendje

[Laatst bewerkt door Badeendje op zondag 9 september 2007, om 19:13]
Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

En wat gebeurt er als je in PHPMyAdmin gaat en dan die query uitvoert?

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

En wat gebeurt er als je in PHPMyAdmin gaat en dan die query uitvoert?

#1045 - Access denied for user 'urbanstr'@'localhost' (using password: YES)

wtf zelfs in phpmyadmin

Riciboy
GewoonBriljant
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:26
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Acces denied, misschien ff het goede wachtwoord invullen

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:30
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Riciboy schreef:

Acces denied, misschien ff het goede wachtwoord invullen

Deuts, lees de startpost nog eens, anders zou ik foutmelding overal moeten krijgen he ,aangezien op de mainpage al een while wordt uitgevoerd. En daarbij, dan zou ik in de phpmyadmin die foutmelding niet moeten krijgen eh

Basjee
Octo
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:40
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Waarom doe je niet gewoon zo?
LINES TERMINATED BY '\r' maar met dubbel \?

DJVG
&#61514;
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Volgens mij mag je die query alleen uitvoeren als je daarvoor de rechten hebt, mss heb je voor deze query (de soort) niet de juiste rechten.

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 19:55
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Basjee schreef:

Waarom doe je niet gewoon zo?
LINES TERMINATED BY '\r' maar met dubbel \?

Heeft er niks mee te maken, en het moet dubbel backslash zijn, omdat het anders niet goed werkt.

en @ djvg, ik beschik over 'all privileges', dus daar zal em de fout niet in zitten.

DJVG
&#61514;
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 20:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

[...]

Heeft er niks mee te maken, en het moet dubbel backslash zijn, omdat het anders niet goed werkt.

en @ djvg, ik beschik over 'all privileges', dus daar zal em de fout niet in zitten.


Ook al als root geprobeerd, want root kan toch soms net wat meer
Bij mij hebben ook een paar gebruikers "all privileges" maar mogen toch geen database aanmaken

Syncie
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 20:24
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Je hebt volgens mij niet alle rechten:
Citaat van de MySQL Documentatie: "For security reasons, when reading text files located on the server, the files must either reside in the database directory or be readable by all. Also, to use LOAD DATA INFILE on server files, you must have the FILE privilege. See Section 5.7.3, “Privileges Provided by MySQL”. "

@DJVG Als hij shared hosting heeft kan hij niet bij de root..

Je het bestand zelf kunnen uitlezen en 1 grote query maken i.p.v de query die je nu hebt.

[Laatst bewerkt door Syncie op zondag 9 september 2007, om 20:33]
Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 20:34
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

idd sorry djvg /shame on me ik heb volgens cpanel wel 'all privileges', maar xynta heeft de load data uitgeschakeld, en dat kan ik dus niet gebruiken er is niks verder mis met me query

DJVG
&#61514;
Geplaatst op: 09 Sep 2007, 20:44
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

idd sorry djvg /shame on me ik heb volgens cpanel wel 'all privileges', maar xynta heeft de load data uitgeschakeld, en dat kan ik dus niet gebruiken er is niks verder mis met me query

all privileges hoeft niet all privileges te zijn...maarja kom je er ook is achter dat ik niet echt dom ben

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login