Welkom, Gast. Je bent niet ingelogd.

PHP op computer

BaXiess
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 20:53
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Helleuw,
Ik zat eerst te kloten met apache en met WAMP en dergelijken maar op de één of andere manier lukte het me maar steeds niet om alles te perfectioneren, en ik wou eigenlijk die hele test server maar om 1 reden:
Ik wil php kunnen zien op men site's die ik zelf script.
Ik heb nu enkel en alleen php geinstalleerd maar als ik met dreamweaver een pagina van mezelf open dan zie ik de php niet. Weet iemand een manier waarom dit wel kan? Alvast bedankt

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 20:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

bedoel je bij als je een .php pagina van je eigen opent die je op je wamp staat via je browser, dat je dan het php niet ziet?

Zoja, dit komt omdat PHP een serverside taal is, en dit niet geshowt wordt in de broncode van de html

[Laatst bewerkt door Badeendje op zaterdag 6 oktober 2007, om 20:59]
sandr
aka Chuck Norris
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 20:59
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Bij xampp (wat ik gebruik) heb ik het gewoon in de C:\Program Files\xampp\htdocs staan en zie ik dat als ik bij ff (of ie) naar localhost surf

[Laatst bewerkt door sandr op zaterdag 6 oktober 2007, om 21:03]
BaXiess
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 22:13
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

Badeendje schreef:

bedoel je bij als je een .php pagina van je eigen opent die je op je wamp staat via je browser, dat je dan het php niet ziet?

Zoja, dit komt omdat PHP een serverside taal is, en dit niet geshowt wordt in de broncode van de html


dus dit is niet te fixen zonder dat je een eigen server installeerd??

Badeendje
Pompehdompehdom
moderator
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 22:16
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

BaXiess schreef:

[...]
dus dit is niet te fixen zonder dat je een eigen server installeerd??

uhh, kromme vraag van je.
Nergens online kan je de php code krijgen te zien via je webbrowser omdat het server side is.

saven.nl is ook in php gecode, die code zie je toch ook niet

Basjee
Octo
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 22:19
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

PHP is serverside.
HTML (bijv.) is clientside. Het is dus onmogelijk om php via 'Bron weergeven' op te vragen.

Tuurlijk bestaan er scripts die bewust PHP als output zetten, dan word er dus niks gedaan door PHP. En die kan je wél zien.

Tijn
;-D
Geplaatst op: 06 Oct 2007, 22:20
PimpCoins: 0
💸+
Bewerken Quote

USB Webserver is ook handig om te testen

Je stopt je bestanden in de Root folder, gaat naar http://localhost:8080/ en je kan je .php bestanden testen.
Dit programma vind ikzelf wat eenvoudiger dan xampp werken

📫

Nieuw privébericht

🔥

Registreren


Login